Millaisia raskausoireita sinulla on?

Huimaus ja päänsärky on viime päivinä lisääntynyt, pahoinvointia ei vielä mainittavissa määrin ole, nyt menossa 6+3.
 
Mulla koko ajan heikko olo mutta syytän myös kuumuutta, en jaksa olla ulkona yhtään! Nyt 7+2 tai jtn, en pysy mukana :D
 
Itsellä 7+3 ja äklötys olo pahimmillaan öisin ja aamulla vähä lievempi äklötys joka kestää vähä pitkin päivää. Väsymys ihan kauhea koko ajan
 
Mulla pitkä tauko viime kirjoituksesta,mutta täällä ollaan edelleen. Selvin oire pahoinvointi,joka alkoi viikoilla 5+5 ja on jatkunut tähän päivään asti (nyt 8+1). Oksennan keskimäärin kerran päivässä, ajankohta vaihtelee päivittäin. Välillä tulee heti aamulla, välillä päivällä ja välillä illalla. Etovaa oloa on pahimmillaan aina koko päivän ajan, oksentaminen auttaa hetkeksi.

Lisäksi rinnat edelleen arat ja turvonneet ja myös maha tosi turvonnut. Joku mainitsi karvankasvun kiihtyneen,mulla on ihan sama juttu! Hirveen tumma ja terävä sänki tulee ihan hetkessä! Myös väsymystä on ilmassa ja oonkin nukkunut päikkäreitä aika monena päivänä. Ens viikolla pitäis palata töihin, tän alkuraskauden on saanu ottaa iisisti kesälomalla. Vähän jännittää,et miten pärjään pahoinvoinnin kanssa töissä. Osa ehkä muistaa,et mulla oli aiemmilla viikoilla oireina myös jatkuvaa rusehtavaa/veristä vuotoa,jonka takia oon käynyt ultrassa jo kahdesti (kerran yksityisellä ja kerran julkisella). Kaikki oli molemmilla kerroilla hyvin ja nyt viimein näyttäis siltä,että vuodot on loppuneet. Mutta jatkuivat siis 5. viikolta 8.viikolle asti lähes päivittäisinä.
 
Alkaakohan helle tekemään tepposet kun illasta on niin huono olo? Yritän juoda kunnolla ja syödä suolaista. Eilen illasta nukkumaan mennessä ensimmäistä kertaa mietin että menenkö oikeasti oksentamaan vai voiko vielä puhallella.. Viimeksi 6 vuotta sitten oksentanut ja sekin oli pikainen ruokamyrkytys...
 
Minulla ihan alussa oli kauheaa väsymystä iltapäivisin. Siitä aloin epäillä ett lieköhä menkat edes tulee. Ja muutenki oli semmonen olo että oon raskaana. Nyt plussauksen jälkeen rinnat turvonneet ja kihelmöi. Sekä ajoittain tulee huonoa oloa. Kerran on tullut kova migreenipäänsärky. Hengittäminen on raskaampaa ja näkyy varsinkin urheillessa.
 
Pahoinvointia ei vielä näy (sormet ristiin, ettei tuliskaan!) mutta kaksi päivää tuntunut siltä, että ihan kuin joku ois potkaissut haaroihin. Kipu tuntuu lähinnä vain seistessä ja liikkuessa. Tissikipu jatkuu, mutta menkkamaiset kivut on kadonneet.

Tätäkö ne tarkoittaa, että raskaana ollessa kolottaa koko ajan jonnekin?
 
Itelläni ei oo menkkakipujakaa ollu pitkillee tai mitää jomoja..enemmän on tää äklö olo...tänää piti käyä taas yökkäilee aamupalan jälkee mutta en antanu periks että oisin ylen antanu..kaupassa yökkkäilin ja maitokaapin avaaminen ja se miltä se kaappi hais nii yökkyytti ja kaikki tuoksuu nii voimakkaalle nenään..
 
6+5 eilen oksensin ekan kerran kun tulin töistä kotiin, helpotti kyllä oloa. Oksentaminen ei niin paha oo kun se jatkuva huono olo.
 
Niin ja hiukset rasvottuu sekunissa, aikasemmin menny 3-4päivää pesemättä mutta nyt heti jo likaset, viimeistään seuraavana päivänä.
 
Tänään 9+0 ja eka oksennus tuli. Tuntuu että viimiset kolme päivää on kuvottanut 24/7, kun ennen se kuvotus on helpottanu iltaa kohden.
 
Huomasin kans et tukka rasvoittuu. Ja liekkö helteistä johtuvaa ja siitä että pitäs syödä paljon nii tuntui että ihan voimaton olo ku rattailemassa kävin.
 
Joo, sama täällä. Tosin mie pistin tukan rasvoittumisen näiden helteiden piikkiin. En ole muutenkaan tottunut käymään kolmea kertaa päivässä suihkussa, niin ihokin alkaa jo protestoida.
 
Täällä 9+0 ja huono olo enemmän ja vähemmän 24/7, erityisesti tuo yöllinen pahoinvointi alkaa jo hajottaa ku ei saa nukutuksi kunnolla. Ja tuntuu että väsymys sit vaan lisää huonoa oloa. Vielä ei oo tullu ylös asti. Olisipa jo 12. viikko ni vois alkaa odotella helpompaa oloa.
 
Aivan järkyttävä olo jo toista päivää.Yhtään ei auta eilinen 18-01 päivystyksessä olo taaperon kanssa.kuumetta pienellä 39,9! Eivätkä päästäneet kotiin ennenkuin vähän laski.Lukuisat verikokeet yms hyydytti myös tämän äipän.Luojan kiitos esikoinen lähti mukaan avuksi.♡ Pieni viihtyy vain äipän sylissä ja äippä itse nieleskelee pahaa oloa.
 
Vyöhyketerapeutti-siskoni antoi mulle Ipecacuanhaa (oksetusjuuri) ja oon kahdesti jo saanut sillä olot häviämään. Sain tänään vähän siivoiltuakin jopa. Otan sitä nyt kolmesti päivässä. En tiedä mistä sitä normaalisti saa, mutta se pelasti päiväni ja mulla on sitä vielä loppuviikoksi.
 
Itsehän kävin tänään päivstyksessä vähän tiputuksessa,kun ei pahoinvointien ja oksentelun takia pysy enää mikään sisällä... Huomenna labraan ja tarvittaessa uudelleen tippaan.
 
Mulla on jatkuvasti mahaa kurniva nälkä! En himoitse mitään erityistä, mutta ruokaa uppoaisi vaikka kuinka paljon. Ilman kolmea lämmintä ateriaa en selviä :smiley-angry017 Ihan hullua, vielä ei ole paino noussut kuin ehkä kilon, mutta kyllä näillä syömisillä lähtee rytinällä nousuun!
 
Takaisin
Top