Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oksennan, oksennan, oksennan. Tänään varmaan jo 10 kertaa yökkinyt niin kauan että jokunen tippa vatsahappoa nousee ylös, mitään oksennettavaa kun mahassa ei ole. Kaikki tulee samantien ylös ja ulos. Alkaa tuntua toivottomalta!

Voi ei, ihan kamalaa :sad001 Saatko yhtään mitään syötyä tai juotua? Vaikka tuliskin ylös ni ehkä kivempi oksentaa jotain muuta ku vatsahappoa :inpain: Ja vissiin aina ehtii jotain vähän imeytyä vaikka oksentaisi pian. Mikä viikko sulla on menossa? Toivottavasti pian helpottaisi :Heartred
 
Tultiin juuri neljän päivän Tallinnanmatkalta. Sopivasti pahin pahoinvointi helpotti enkä matkalla oksentanut kertaakaan. Tuli kyllä ajeltua taksilla (liikaa) välttäen julkisia mutta jaksoin kävellä ja kantaa kaksvuotiasta melko paljon. Syödä tosin piti paljon ja koko ajan ettei tulisi pahaa oloa.

Meinasi iskeä huoli että onko siellä masussa kaikki hyvin. Nyt on siis 10+1. Mutta mulla oli pahimmat pahoinvoinnit vkoilla 7-9 joten kai se vaan voi jo aavistuksen helpottaakin. Ja matkalla on kaikkea kivaa. Kotona tulee maattua herkemmin. Ehkä kuitenkin siellä kaikki on hyvin koska jotain oireita vieläkin on. Viimeksi muistan että helppas vasta viikolla 13. Koitan nyt ainakin malttaa 14.8. olevaan ultraan.
 
Tultiin juuri neljän päivän Tallinnanmatkalta. Sopivasti pahin pahoinvointi helpotti enkä matkalla oksentanut kertaakaan. Tuli kyllä ajeltua taksilla (liikaa) välttäen julkisia mutta jaksoin kävellä ja kantaa kaksvuotiasta melko paljon. Syödä tosin piti paljon ja koko ajan ettei tulisi pahaa oloa.

Meinasi iskeä huoli että onko siellä masussa kaikki hyvin. Nyt on siis 10+1. Mutta mulla oli pahimmat pahoinvoinnit vkoilla 7-9 joten kai se vaan voi jo aavistuksen helpottaakin. Ja matkalla on kaikkea kivaa. Kotona tulee maattua herkemmin. Ehkä kuitenkin siellä kaikki on hyvin koska jotain oireita vieläkin on. Viimeksi muistan että helppas vasta viikolla 13. Koitan nyt ainakin malttaa 14.8. olevaan ultraan.

Mullakin ajatuksissa se, että onko kaikki varmasti hyvin kun pahimmat oireet on ehkä alkaneet helpottaa. Ja mulla tällä hetkellä 10+0 (neuvolan mukaan 10+1). Itsekin olin muutaman päivän ystävän luona ja tehtiin kaikkea kivaa, silloin ei ehkä pysty niin keskittymään omiin tuntemuksiin. Syödä piti ja pitää kyllä usein ja paljon :grin

Varasin toisen ultrankin ens maanantaille varmuudeksi, vielä vähän kahden vaiheilla menenkö vai perunko ja yritän jaksaa odottaa 21.8 asti jolloin mulla vasta np-ultra (miksei vois olla jo aikaisemmin)...
 
Yksi oireilija ilmoittautuu täälläkin! Mulla on jatkuva etova olo, iltaisin pahempi, väsyttää ihan sikana, palelee välillä (!), itku on tirahtanut pari kertaa, joku täällä ihmetteli että voiko rinnat vuotaa, mulla on kyllä kans herahtanut! Tosin lopetin esikoisen imetyksen vasta toukokuussa, niin voihan olla että ovat vielä ikäänkuin vähän aktiivisena..? Viime päivät on olleet esikoisen päiväkotiin tutustumista, varmaan ne tädit on ihmetelleet kun mä nuokun siellä enkä jaksa hetkeäkään seistä :D En oo jotenkaan viittinyt kertoa niille raskaudesta. Ehkä jos oksu tulee niin sitten... Esikoisen kohdalla pahoinvointi alkoi vasta rv 7, nyt alkoi jo rv 5, joten toivoisin että loppuiskin vähän aikaisemmin... Silloin mulla oli omat häät rv 10 ja pelkäsin että pipariksi menee kun rv 9 oli pahoinvointi pahimmillaan, mutta sitten loppuikin ihan yllättäen! Nyt siis rv 7.
 
Muuten menisi todella mukavasti ja hyvin lievin tissikivuin+etomisin, mutta ummetus on todella hankalaa :sad001 Ihan hirveä turvotus ja lisäksi maha kipeytyy turhaan. Pegorionit nyt käytössä, jospa tilanne alkaisi tasoittumaan. Hyvin hankala oire eikä ilmojen päästely oikein auta asiaa...
 
noista vatsan juilimisista, mä oon kokenut ne hyväntahtoisena ja ajatellut kun välillä on kovastikkin juilinut, mut ei kipeästi, että siellä kohtu vain kasvaa ja pieni tekee tilaa itselleen. Oon ymmärtänyt että jos ois jotain mistä oikeesti pitäs olla huolissaan, niin pitäs olla oikeesti kivuliasta. Itse en ole ollut huolissaan, enkä usko että tulenkaan.
 
Juilimista vatsalla ja välillä yöllä vihlasee enemmänkin.Vatsallaan ollessa tulee huono olo.Ja tää ummetus voi hyvää päivää!!!Ikinä ei oo näin pahana ollu. :sad001
 
Mullakin ajatuksissa se, että onko kaikki varmasti hyvin kun pahimmat oireet on ehkä alkaneet helpottaa. Ja mulla tällä hetkellä 10+0 (neuvolan mukaan 10+1). Itsekin olin muutaman päivän ystävän luona ja tehtiin kaikkea kivaa, silloin ei ehkä pysty niin keskittymään omiin tuntemuksiin. Syödä piti ja pitää kyllä usein ja paljon :grin

Varasin toisen ultrankin ens maanantaille varmuudeksi, vielä vähän kahden vaiheilla menenkö vai perunko ja yritän jaksaa odottaa 21.8 asti jolloin mulla vasta np-ultra (miksei vois olla jo aikaisemmin)...

Selvästi huonompi olo kun on vaan kotona. Mutta oksentelu on näköjään jäänyt kun vaan syö. Ja syötyä saan paremmin. Mäkin olisin tilannu yksityiseltä ajan ensviikolle mutta jostain syystä gynegologikeskuksessa ei ollut ensviikolle aikoja. Ehkä paniikissa vielä soitan jonnekin muualle mutta k oitan nyt vaan odottaa sinne 14. päivään. Tarvisin äitiysvaatteita jo nyt kun vatsaa turvottaa mutten uskalla tilata ennen kun näen että siellä on kaikki hyvin.
 
Tuntuu et suurin osa oireista helpottanu. Jotku ruoat tökkii edelleen kyllä, mut silti vähän väliä tulee sellanen fiilis et ei siellä ketään oo :sad001
 
Voi ei, ihan kamalaa :sad001 Saatko yhtään mitään syötyä tai juotua? Vaikka tuliskin ylös ni ehkä kivempi oksentaa jotain muuta ku vatsahappoa :inpain: Ja vissiin aina ehtii jotain vähän imeytyä vaikka oksentaisi pian. Mikä viikko sulla on menossa? Toivottavasti pian helpottaisi :Heartred
Olin viime yön tiputuksessa kun mikään ei pysynyt sisällä, oksensin kolmena peräkkäisenä päivänä noin 20 kertaa päivässä. Sain suonensisäisesti pahoinvointilääkettä ja kotiinkin vielä, tänään pysynyt ruoat sisällä mitä oon syönyt. Ällö olo lisääntyy taas iltaa kohden. Mulla 9+0 tänään. Esikoisesta oksentelu kesti melkein puoliväliin, jospa tästä menis nopeemmin ohi kun on niin rajua. Ultrasivat samalla niin vauvalla onneksi kaikki hyvin.
 
Muuten menisi todella mukavasti ja hyvin lievin tissikivuin+etomisin, mutta ummetus on todella hankalaa :sad001 Ihan hirveä turvotus ja lisäksi maha kipeytyy turhaan. Pegorionit nyt käytössä, jospa tilanne alkaisi tasoittumaan. Hyvin hankala oire eikä ilmojen päästely oikein auta asiaa...

Mullakin ummetus nyt pahin. Tänään aion pitää "paastopäivän" juon suolavettä ja yritän tyhjätä koko suoliston. Tää turvonnut, tukossa oleminen on ihan kamalaa, en ole ennen tällaista kokenut.
 
Araucan: oletko kokeillut noita annospusseina saatavia toimituslääkkeitä? Sekoitan pussin isoon lasilliseen vettä, joten samalla tulee nautittua myös nesteitä enemmän. Olisi varmasti raskaana ollessa turvallisempi vaihtoehto kuin paasto, jota raskauden aikana ei saisi harrastaa.
 
Selvästi huonompi olo kun on vaan kotona. Mutta oksentelu on näköjään jäänyt kun vaan syö. Ja syötyä saan paremmin. Mäkin olisin tilannu yksityiseltä ajan ensviikolle mutta jostain syystä gynegologikeskuksessa ei ollut ensviikolle aikoja. Ehkä paniikissa vielä soitan jonnekin muualle mutta k oitan nyt vaan odottaa sinne 14. päivään. Tarvisin äitiysvaatteita jo nyt kun vatsaa turvottaa mutten uskalla tilata ennen kun näen että siellä on kaikki hyvin.

14. päivään on "vaan" 10 päivää jälellä, koita jaksaa odotella sinne asti :Heartred ja mulla on sama juttu vaatteiden kanssa, kuljen yks ja sama mekko päällä kun kaikki housut kiristää, mutten uskalla vielä tilata äitiysvaatteita. Toivotaan, että molemmat ja muutkin täällä pääsisi niitä kohta tilailemaan, kun kriittisimmät viikot on ohi. Tsemppiä! :love022
 
Löytyykö kohtalontoveria, mun hiukset lähtee päästä :sad010 ku vedän niin yli 10 lähtee kerralla ja puhtaalla harjalla harjasin niin varmaa yli 30 jäi siihen. Muissa raskauksissa mulla paksuuntunu vaan. Nyt 3pv lähteny enemmän ku aikasemmin ikinä.
 
Araucan: oletko kokeillut noita annospusseina saatavia toimituslääkkeitä? Sekoitan pussin isoon lasilliseen vettä, joten samalla tulee nautittua myös nesteitä enemmän. Olisi varmasti raskaana ollessa turvallisempi vaihtoehto kuin paasto, jota raskauden aikana ei saisi harrastaa.
Moi, en ole kun ei tällaista ennen ole ollut. En nyt ihan kokopäiväistä paastoa tossa tarkoittanut, mutta suolavesi kyllä toimi yllättävän hyvin. Olo edes hieman parempi
 
Jäätävä pahoinvointi, sen kymmenen kertaa oksentanut päivässä, edes vesi ei pysy sisällä enää:depressed:, vie kyllä kaikki mehut. Mitään ruokaa ei tee mieli, välillä saattaa tulla mielikuva jostain ruuasta ja silloinhan laatta taas lentää:hungover:. Viimeksi tää kesti RV 16. Toivottavasti tää ei niin pitkään. Kertakaikkisen surkea olo:sad001
 
Löytyykö kohtalontoveria, mun hiukset lähtee päästä :sad010 ku vedän niin yli 10 lähtee kerralla ja puhtaalla harjalla harjasin niin varmaa yli 30 jäi siihen. Muissa raskauksissa mulla paksuuntunu vaan. Nyt 3pv lähteny enemmän ku aikasemmin ikinä.

Jep, sulkasato alkanut täälläkin. Esikoisesta ”kaljuunnuin” niin huolella, että loppuajasta mä vaan itkin peilin edessä, ku mun hiusraja ohimoilta oli noussu monta senttiä(ainakin omasta mielestä). Ja sitte synnytyksen jälkeen itketti, kun ne hiukset alkoi kasvamaan takasin ja oli niin hemmetin typerän näköstä, kun ohimoilla oli sellaset sojottavat tupot, joita ei saanut millään kuriin. Luontoäiti on kyllä ainakin mun kohdalla hoitanut asian niin, että ihan heti ei olla lisääntymässä uudelleen raskauden jälleen, ainakaan ulkonäön avulla :D
 
Jäätävä pahoinvointi, sen kymmenen kertaa oksentanut päivässä, edes vesi ei pysy sisällä enää:depressed:, vie kyllä kaikki mehut. Mitään ruokaa ei tee mieli, välillä saattaa tulla mielikuva jostain ruuasta ja silloinhan laatta taas lentää:hungover:. Viimeksi tää kesti RV 16. Toivottavasti tää ei niin pitkään. Kertakaikkisen surkea olo:sad001

Herkästi päivystykseen jollei vesikään pysy sisällä. Tarkistavat sinulta nestetasapainon (natrium, kalium, kreatiniini) ja antavat nestettä+pahoinvointilääkettä. Hankalasta oksentelusta tulee herkästi itseään ruokkiva kehä kun oksentelu sekoittaa nestetasapainon joka puolestaan aiheuttaa pahoinvointia.
 
Meneekö kellään muulla kylmiä väreitä? Mittailin jo kuumettakin, mut eipä ollut [emoji15]
 
Meneekö kellään muulla kylmiä väreitä? Mittailin jo kuumettakin, mut eipä ollut [emoji15]
Mulla! Aina välillä tulee tosi kylmä. Ja toissailtana minäkin mittasin kuumeen, jota ei sitten ollut vaan ihan normaali lämpö.
 
Takaisin
Top