Millaisia raskausoireita sinulla on?

Itseä kans ahdistaa kuumuus vaikka yleensä kyllä tykkään kunnon paahteesta. Nyt tulee vaan huono olo ja pyörryttää vaikka joisi koko ajan. Töissä ei pelaa ilmastoinnit ja siellä lämmöt 30. Rehki siellä sitten 10h.

Turvotusta täälläkin on mutta ei onneksi järjettömästi. Aamuisin melkein litteä vatsa ja iltaa kohden ei niinkään :laughing002 saattaa sitten vaikuttaa turvotus siihen mitä syö ja itse ny en juuri syö sen enempää kuin ennenkään. Sitten välipalaksi syön kanssa töissäkin hedelmä pilttiä tms jos meinaa ällötys oloa pukata. Ja aamupalaksi samaa tavaraa ja omenaa, nam!
 
Tässä on nyt muutama viikko menty shortsit jalassa niin ei mitään hajua miten nuo farkut mahtuu jalkaan :shy:
Yhtiäkään äitiysvaatteita en aiemmin oo ostanu, hyvin pärjäsin viimeksikki loppuun saakka omilla housuilla kun viritti pompulan napin jatkeeksi :grin Mut turvottaa kyllä ihan pirusti nyt, liekkö helteilläki vaikutusta asiaan.
 
Itseä nyt vähän pelottaa meneekö kesken. Tuli tänään pyyhkiessä vaalean ruskeaa vuotoa vähän. Nyt sitte säikähtelen jokaista pientäkin kipua ja jännitän vessassa käyntiä että veren vuoto alkaa. Minulla siis oli kaksos km kaksi kuukautta sitten niin se siellä taustalla kummittelee. Ensi viikolla tarkistamaan hcg kun lähete odottamassa niin saa verrata viimeksi otettuun, mikäli tässä ei vuoto ala ennen sitä..
 
Päätä särkee,huimaa ja ahdistaa henkeä.Oon syyttäny kuumuutta.Niin ja todella kiukkuinen tähän kuumuuteen,kun pahentaa jo miun olotilaa ilman raskauttakin perussairauden takia.Veto on aivan poissa.Viime aikoina pahoinvointi ja kuvotus on keskittynyt puolen päivän ympärille.Tänään aivan jäätävä olo mattopyykillä,mut oli pakko skarpata,kun eksän täti tuli myös mattopyykille. :D
 
Mulle iski ihan hirveä olo, kun oltiin yhdessä kesätapahtumassa. Edellisestä ruoasta oli aikaa ja siellä tarjolla kalakeittoa. Jonotin esikoisen kanssa ja mies oli koirien kanssa vähän kauempana. Jossain kohti tajusin että kalat on kokonaisia muikkuja joista en normistikkaan välitä,mut nyt olisi pakko syödä, kun ei mitään muutakaan ollut. Mitä lähemmäs jakelupistettä pääsin niin sitä enemmän alkoi hikikarpalot nousta otsalle,happi ei enää kulkenut ja oli olo et pyörryn ihan just nyt. Just ja just sain keitot tarjottimelle ja lähimmälle nurmikolle istuun. Kuumus ja etova olo yhdessä ettei ollut syönyt teki kyllä tepposet. Ihan hirveä kohtaus kyllä!
 
Itseä nyt vähän pelottaa meneekö kesken. Tuli tänään pyyhkiessä vaalean ruskeaa vuotoa vähän. Nyt sitte säikähtelen jokaista pientäkin kipua ja jännitän vessassa käyntiä että veren vuoto alkaa. Minulla siis oli kaksos km kaksi kuukautta sitten niin se siellä taustalla kummittelee. Ensi viikolla tarkistamaan hcg kun lähete odottamassa niin saa verrata viimeksi otettuun, mikäli tässä ei vuoto ala ennen sitä..

Voi ei, toivottavasti ei käy kuten peljäät.
 
Tuntuu että tän helteen myötä pahoinvointiin ei auta mikään! 24/7 ällöttää kaikki. Aiemmin mulla se pahoinvointi kesti vain aamupäivän mutta nyt on kestänyt vuorokauden ympäri. Kaikki mistä ennen on tykännyt ei maistu yhtään samalta :O
 
Nyt on muutaman päivän ajan tuntunut oireiden suhteen helpommalta. Toki vähän pelottaa, onko kaikki sittenkään hyvin, mutta luin että monilla pahimmat oireet saattavat pikkuhiljaa helpottaa viikoilla 9-12 (itsellä nyt rv 10, 9+2). Edelleen alkaa kyllä heikottaa hyvin äkkiä jos en syö säännöllisesti, nännit on arat ja jäätävä turvotus päällä.. Mitenhän pitkään tän sais pysymään piilossa :smiley-ashamed004

Viime torstaina oli hyvin lähellä aamulla oksennus.. Olin syönyt jogurttia ja noin tunti sen jälkeen pihalla seisoessani tuli järkyttävä olo. Puhaltelin ja olin kumarassa, mutta ei onneksi tullut mitään ulos. Niin ja yksi uusi oire, karvat kasvaa nopeammin ja jotenkin terävämpänä sänkenä (mulla on aina ollut sellanen tosi pehmeä karva esim. säärissä) :grin
 
Nyt se pahoinvointi on iskenyt tännekin ihan kunnolla (6+4) :sad001 tän päivän ruokana leipää, leipää, mansikoita, suklaarusinoita, puuroa maidolla, leipää.. illalla saisin burgerin. Katsotaan meneekö alas. Toistaiseksi kaikki on onneksi pysyny vielä sisällä :)
 
Täällä on melkoista taiteilua että saa ruoan pysymään sisällä. Pahoinvointi mennyt nyt kyllä ihan uusiin sfääreihin. Välillä ollut hyviä päiviä välissä että ei ole edes etovaa oloa. Sitten taas mennään monta päivää putkeen ettei mikään ruoka tunnu hyvältä. Koeta siinä sitten syödä terveellisesti... Pieniä annoksia ja tiheällä aikavälillä on hyvä. Tuntuu että mahalaukku on pienentynyt puolella, ruokaa ei vain sovi enempää?! Vähänkään isompaa lämmintä ruokaa salaatilla ja kasviksilla niin tulee ulos satavarmasti. Voileipä on ollut aika kova sana viimepäivinä, ainoa minkä saan pysymään sisällä. Toivotaan että nämä olot kohta helpottaisi, raskausviikko 9 pärähti täällä just käyntiin. Kova turvotus on päällä edelleen. Makeaa ei haluta, suolaista vain.
 
Mä oon kans syönyt paljon ja epäterveellisesti :meh:
Jatkuva närästys päällä ja aamulla "krapulainen olo" ja rinnat tosiaan etenkin aamuisin tosi kipeät.
Ainiin ja vichyä joisin vallan.
Ja nukkua tekee mieli.
Ei haittaa, kaikki oireet silti tervetulleita, kunhan ei menisi kesken.
 
Viikko sitten alko tekee mieli sikana ruokaa, lautasella paljon enemmän mihin oon tottunu ja lisää tekis mieli. Makee ei oo oikee maistunu mut näillä helteillä oon syönyt kyllä verensokerinki takia sitä sun tätä. Vesimelooniki liian makeeta, hyi!!

Nukuttaa aivan kamalasti, mut kuuma ja lapset ei anna nukkua!

Nyt 6+4, 1-2h välein työnnettävä suuhun jotakin kun alkaa heikottamaan. Edellisistä raskauksista tuttu verensokerit laskee liian alas fiilis, heikottaa, tärisyttää ja kiukuttaa. Älyttömän huono olo, vielä en oo oksentanut vaikka yököttänyt. Ens viikko semmosessa paikassa töitä missä haisee maatila kaikkinensa, ni vähän jännittää miten menee.

Rakkautena nyt sitruunavesi (puristettua sitruunaa) ja suolaset jutut.
 
Millä viikolla teillä alkanu pahoinvointi, kellä sitä on? Täällä odottelen pahoinvointia saapuvaksi, edellisissä raskauksissa alkanut 6-7 viikon tietämillä.. nyt menossa 5+5. Mulla aina alkanut iltapahoinvointina ja varmaan nytkin, sillä "esimakua" jo hieman havaittavissa iltaa kohti ja hetkellinen pahoinvointi"kohtaus" tulee kun pistää sänkyyn maate. Syödä ei saa itteensä ihan täyteen muuten tekee häjyä, samoin jos liian nälkä nii tulee alhaisen verensokerin oireet.

Tänään kirpparilla ollessa (siellä oli kuuuuma ja tunkkaista) alkoi huimata ihan hullusti ja pelkäsin pyörtyväni, mutta selvisin ostoksineni ulos :oops:
 
Viikolla 6 alkoi täällä pahoinvointi, satunnaisesti oksentelin aamuisin. Mutta sitten viikkolla 8 alkoi olla enempi pahaa oloa ja oksentelua, lähes päivittäin ja aamuin/illoin. Näkyy jatkuvan samana tämä vko9. Tuota nälkää ei tosiaan saa päästää ylle, pieniä välipaloja pakko kantaa mukana. Tahtoo vaan olla niin että se välipala joka on mukana on varmasti se pahin mahdollinen ja ei tee yhtään mieli. :) Banaani on ollu yleensä mukana ja ei varmasti uppoa silloin kun pitäisi.
 
Mä olen jatkuvasti niin perus väsy, etten muista mitä olla pirteä :D Mietin juuri tänään että kovasti odotan sitä energistä keskiraskauden vaihetta, niin jaksaa myös ajatellakin välillä :D Nyt tosin odotan helteitten loppua, en ole helle-ihminen yhtään.
 
Mulla tulee välillä myös vilu! Vaikka hellettä on 30. :D Mies ja anoppi nauraa kun kaivan välillä hupparin sisällä :D mutta sitten myös jumalaton hikoilua hiukset koko ajan rasvaiset :/
 
Puolenpäivän kuvotuksen pelastus oli päikkärit taaperon kanssa.Onnistuin nukkua pahan olon yli. :) Aamulla meinas tulla oksennus,kun eräällä naisella oli liian vahva tuoksu.Joo ja ne päikkärit oli melkein kolme tuntia sikeää unta. :D
 
Joku kyseli pahoinvoinneista. Mä alotin oksentamisen 5+4, päivittäin vaihtelee mutta jokaikinen päivä ainakin kerran täytyy oksentaa. Yleensä 1-3 kertaa päivässä plus tyhjät yökkimiset päälle. Nyt 8+2, viimeksi pahoinvointi alkoi näillämain ja tuntui vaan jatkuvan ja jatkuvan. Muistaakseni noin puoliväliin jatkui esikoista odottaessa, nyt kun tää on vielä rajumpaa niin pelkään että kestää vielä pidempään. Tuntuu että tuun hulluksi, tää olo on jotain niin hirveetä!!
 
Takaisin
Top