Millaisia raskausoireita sinulla on?

Asettimella voi vahingossa tökätä sen pillerin jopa kohdunkin puolelle, sulla kun ei ole sitä tuntumaa siinä ja sit just että se voi vahingoittaa kohdunsuuta ja pahimmassa tapauksessa keskenmenoriski. Sormella laittamalla on kuiteniin se tuntuma ja tiedät minne sen tökkäät ja voit vähän sormella ohjata minne sen viet. Itse laitan luget sinne kohdunsuun taakse. Siellä se pysyy vähän pidempään kun tavallaan se kohdunnapukka pitää ne siellä. Toki sormella ei saa yhtä ylös kun asettimella, mutta laittaa niin ylös kun saa.

Eikä mullakaan lugeissa oo asetinta olemassa. Aika jännä jos olis..
 
Tehnyt mieli vaan maata sohvalla koko päivä ja päikkäritkin taisin ottaa sitten aikoihin. Ulkona olin hetken ja auringonpaiste tekee todella tukalan olon. Vatsassa alkaa kauhea myllerrys ja tulee etova olo ja alkaa hengästyttää ihan pienetkin. Viikko enää kesälomaa ja taitaa alkaa pahimmoilleen se oksetus juuri kun palaan töihin. Toivon edelleen että selviäisin vähemmällä pahoinvoinnilöa kuin viimeksi. Kaikki hitto arvaa että oon raskaana enkä haluis kertoa. Oon niin hitsin herkkis voimaan pahoin.
 
Mulla kans aurinko aiheutti tukalan olon. Sitä tosin oli ennestäänki ku otin päikkärit. Hyi. Onko joku keksiny helpotuksen tähän päikkäreiden jälkeiseen oloon?
 
Mä oon ihan kuollut. Oksettaa (en ole vielä oksentanut kertaakaan), särkee vähän päätä, kaikki etoo, toisten ihmisten kosketus ällöttää ja oikeastaan kaikki ennakoimaton liikehdintä ja väsyttää törkeästi. Turvotus onneksi on vähän laskenut. Istua ei pysty etenkään autossa.

Ja näin oli ekasta kaikki 36 viikkoa ja jollakin tauolla 2/3 tokasta 43 viikkoa.

Ei helpota oloa, että täällä missä oon nyt muutaman viikon ollut on lämpötila noin 30+.
 
Nyt iski ahdistus ja huoli! Mulla oli ton ekan viikon ajan (plussan jälkeen siis) kaikennäköisiä raskausoireita, mutta eilen ja tänään ollut melko normaali olo. Väsyttää kyllä edelleen koko ajan, ja ruokahalu on vähän hukassa, mutta enää ei oo niin etova olo eikä sitä karseaa "ihan kohta tulee oksennus" - oloa :hungover: Voiko tää nyt tarkoittaa sitä, että kyseessä olikin vain tuulimuna tms ja en ookkaan raskaana? :sorry:
 
Nyt iski ahdistus ja huoli! Mulla oli ton ekan viikon ajan (plussan jälkeen siis) kaikennäköisiä raskausoireita, mutta eilen ja tänään ollut melko normaali olo. Väsyttää kyllä edelleen koko ajan, ja ruokahalu on vähän hukassa, mutta enää ei oo niin etova olo eikä sitä karseaa "ihan kohta tulee oksennus" - oloa :hungover: Voiko tää nyt tarkoittaa sitä, että kyseessä olikin vain tuulimuna tms ja en ookkaan raskaana? :sorry:
Ei tarkoita automaattisesti. Oireet voi paljonkin vaihdella päivittäin. Odota muutama päivä ja toivotaan et tulee takas. Kohta sulla on se ultrakin onneksi.
 
Mullakin oireet nyt vähän hukassa. Vatsakivut ja tuntemukset loppui ja väsymys vähän vaan nyt. Huomenna eka neuvola.
 
Mulla on ollut nyt n4päivää alavatsakipuja aaltoilevasti. Mä todella toivon, että nää on vain jotain kasvukipuja, eikä mitään vakavampaa. Ensi viikolla on vasta ultra, silloin pitäisi olla vkoja jo 7+0..voi apua, mitä jännitystä:sad001
 
Nyt iski ahdistus ja huoli! Mulla oli ton ekan viikon ajan (plussan jälkeen siis) kaikennäköisiä raskausoireita, mutta eilen ja tänään ollut melko normaali olo. Väsyttää kyllä edelleen koko ajan, ja ruokahalu on vähän hukassa, mutta enää ei oo niin etova olo eikä sitä karseaa "ihan kohta tulee oksennus" - oloa :hungover: Voiko tää nyt tarkoittaa sitä, että kyseessä olikin vain tuulimuna tms ja en ookkaan raskaana? :sorry:
Minulla myös oireet kadoksissa. Ei ole edes ultraa nyt muutamaan viikkoon... Tuntuu ettei oikeestaan olisi edes raskaana :eek: Eikä minulla ole ollut pahaa oloakaan kuin satunnaisesti. Ultrassa reilu viikko sitten kaikki oli ok, mutta nyt kauhea huoli :sad010
 
Minulla myös oireet kadoksissa. Ei ole edes ultraa nyt muutamaan viikkoon... Tuntuu ettei oikeestaan olisi edes raskaana :eek: Eikä minulla ole ollut pahaa oloakaan kuin satunnaisesti. Ultrassa reilu viikko sitten kaikki oli ok, mutta nyt kauhea huoli :sad010

Minulla viikkoja nyt 8+1. Välillä oireet kokonaan pois ja sitten ne taas tulee, osa lievempinä. Eilen oli liian normaali olo ja siitä stressi. Ultrassa kävin 7+1 ja silloin kaikki oli ok. Keho kuulemma tottuu oireita aiheuttaviin hormonimuutoksiin ja oireet voi vaihdella paljonkin. Ja raskaus ei ole sairaus jonka pitää tuntua koko ajan, sanoi joskus yksi lääkäri. Tsemppiä :Heartred
 
mulla oli myös muutama oireeton päivä, just ennen ekaa neuvolaa vk 7+5. Mutta nyt tullut takaisin, vähän lievempänä eikä väsymys ole ihan petiin kaatavaa. Th kommentti, no onpas merkillistä ei auttanut huoleen sitten yhtään
Maltan nyt odottaa viikon päähän verikokeisiin.
 
Mites finnit muilla? Itsellä tulee ihan kamalia, jättisuuria ja jättikipeitä ihonalasia hormonimönttejä. Viimeksi tullut vastaavia, kun aloitti pillerit. Toivottavasti olisi vaan alkuajan vaiva...
 
Mites finnit muilla? Itsellä tulee ihan kamalia, jättisuuria ja jättikipeitä ihonalasia hormonimönttejä. Viimeksi tullut vastaavia, kun aloitti pillerit. Toivottavasti olisi vaan alkuajan vaiva...

On, leuassa ihan alussa ja paljon, nyt muuallakin :banghead:
 
Kyllä on finnejä! Viimeksi oli myös ja taisi tosiaan silloinkin olla vain alkuajan vaiva :)
 
Juu on... Tällä hetkellä ihan prkleen kipeä tuossa yläsilmäluomessa ihan kyynelkanavan yläpuolella, toinen vähän vähemmän kipeä leuassa ja poskissa pieniä välillä. Esikoisen kanssa tätä vaivaa ei ollut.
 
Mä en osaa yhtää noista oireettomuuksista stressaa. Esikoisen raskaus oli melkein kokonaan oireeton, repäisykipuja, joitain kohdun venymiskipuja ja lopun unettomuutta lukuunottamatta. Nyt tää nälkä on ainoa mikä vaivaa kun väsymyskin tuntuu helpottaneen vähän edes. Nyt on aika kipeitä repäisykipuja ollu, ja aina yöllä.
 
Takaisin
Top