Millaisia raskausoireita sinulla on?

Olenko jotenkin erilainen, kun ei ole itku herkässä? o_O Naama on alkanut kukkimaan nyt viime aikoina. Aiemmin ollut pahoinvointia ja väsymystä etenkin iltaisin. Tällä hetkellä tilanne sen suhteen parempi.
 
Ei mullakaan ole vielä ainakaan ollut itku herkässä, ei ollut kyllä viime raskaudessakaan. Viime raskaudessa olin kyllä tosi zen enkä todellakaan mikään hormoonihirviö :hilarious:

Näppylät nyt vähän vähentyneet, mutta etova olo tullut.
 
Minäkin olin viime raskaudessa zen, tässä vaikuttaisi enemmän hormonihirviöltä. :hilarious:

Pari päivää oli jo tosi paha pahoinvointi, mutta eilen aamun jälkeen tasaantui ja nyt on etonut lähinnä siinä vaiheessa jos alkaa olla nälkä. Menee useimmiten ohi syömällä, mikä on ihan uutta. Toivottavasti pysyisi tällaisena!
 
Olenko jotenkin erilainen, kun ei ole itku herkässä? o_O Naama on alkanut kukkimaan nyt viime aikoina. Aiemmin ollut pahoinvointia ja väsymystä etenkin iltaisin. Tällä hetkellä tilanne sen suhteen parempi.

Et ole erilainen. Minä en kanssa ole itkuherkkä. En ole kyllä muutenkaan. :)
 
Mullakaan ei tunteet onneksi heittele kovin pahasti. Tuon esikoisen värkkäilyn kanssa meinaa välillä mennä hermot, mutta luulen, että syy on myös siinä, että ollaan lomailtu kahdestaan nyt jo 4,5 viikkoa, niin alkaa molempia toisen naama ottaa välillä päähän :grin Mies sanoi mulle viime raskaudessa, että onneksi sä et oo semmonen hormonihirviö niin kuin hän on töissä kuullut muiden kertovan omista puolisoistaan raskausaikana. Ihan samanlainen mielestäni olen kuin muutenkin. :)
 
Avea minulla sama. En ole kyllä hirveästi muuttunut. Ehkä pinna on helpommin kireällä, mutta varmasti johtuu tästä alkuolosta. Kunhan tasottuu tämä, niin uskon senkin lopppuvan.
 
Mäkään en ole itkuherkkä, enkä ollut viime raskaudessakaan. Synnytyksen jälkeen tosin sitten senkin edestä :wink
 
Voi onnelliset teitä! Vaihtaisin milloin vain itkuherkkyyden pois, se on jotenkin niin raastavaa, enkä ole normaalisti peruspositiivisena tottunut itkeskelemään jatkuvasti. :D
 
En kans vielä tähän mennessä oo ollu itkuherkkä. Esikoisen aikaan olin jonku verran, synnytyksen jälkeen varsinki ihan hulluna. :D
 
Pari päivää tässä oli hyvää päivää tässä olikin. Tänään päänsärkyä ja paha olla koko ajan. Ei oikein tiedä miten päin olisi. :meh:
 
Nyt on loputkin raskausoireet poissa, ei edes väsytä enää juurikaan, ja ruokahalu alkaa olla normaali. Ei kyllä olosta uskoisi että olisin raskaana, mutta onneks eilen oli se varhaisultra missä asiasta ei jääny epäselvyyttä :rolleyes: No, parempi varmaan olla tyytyväinen tähän oireettomuuteen
 
Pahoinvointi pahenee. Nyt se on jo kokopäiväistä. Oksettaa jos maha on tyhjä ja jos se on liian täynnä. Mitään ei tee mieli syödä
 
Mulla rintojen arkuus helpottanut nyt parissa päivässä aikalailla. Kova väsymys on jatkuvasti, ja sykkeet nousee herkästi ja hengästyttää pienetkin portaissa ravaamiset ja nostelut töissä. Tiheesti täytyy syödä, jotta ei tuu höntti olo ja huimaus.
 
Täällä pahin pahoinvointi helpottanut sen verran, että kunhan muistaa syödä tarpeeksi usein, niin ei ala yököttämään, mutta ei se nyt ihan vielä kadonnut ole.

Tuosta ikuisuudesta, joo varsinkin kun väsyn iltaa kohden alkaa itkettämään. En ole kovin tunne itkeskekelijä, mutta kyllä se kyynel silmään tulee kun kuuntelee vaikka biisiä jota jostain syystä tulee ns herkkisolo.

Se on edelleen vaivana, että en todellakaan jaksa koko päivää vaan väsyn todella herkäati. Ystäväni on tulkinnut että olen pahalla tuulella/hähnestä on asianmukaista ja hauskaa vitsailla siitä. Tekis kyllä mieli sanoa jo takasin ja oikeasti pahasti. Ei jostain syystä tajua että olen ihan poikki ja en vaan jaksa istua hänen seuranaan koko päivää.

Edelleen on rinnat kasvaneet ja kivuliaat, eivät kuitenkaan niin kipeät kuin alussa. Ja toinen on tämä jatkuva vessassa juokseminen. Laskin eilen että yli 24 kertaa oli pakko käydä pissalla. Yölläkin herää vessaan 2-3 kertaa... ei kiva.

Toivottavasti pieni on vielä elossa ja voi hyvin. Olen siksi niin pelokas kun takana monia epäonnistumisia ja se että oireet ei ole mitään verrattuna siihen mitä esikoisen kanssa koin 12-vuotta sitten. Tosin olen kuullut että vanhemmalla iällä naiset eivät kärsi niin kovasta pahoinvoinnista raskausaikana. Se muuten unohtui mainita että naama on täynnä ns hormoonifinnejä/näppyjä, ei yhtään kiva. Mieto kortisonivoide ja kuorinta hieman helpottaneet tilannetta.

Terveisin Ullmaij rv 9+4
 
Mä jo luulin että selviän ilman tuota itkuisuutta mutta kappas! Huomenna ylimääräinen neuvolalääkäri ja panikoin ja itken kaikkea mahdollista ja mahdotonta (vaikka oikeasti isompaa hätää ei pitäisi olla ja vähän varotoimenpiteenä tämä). Itku tulee silmään pienestäkin liikutuksesta, telkkariohjelmista, biiseistä ym. Huoh toivottavasti helpottaa, en jaksa tätä :D

Paha olo rupee helpottaan, tai sitten on vaan suvantovaihe menossa. Nälkä on ihan koko ajan, samaten jano ja tietenkin sen seurauksena kerran tunnissa vessaan vähintään. Tissit tuntuu siltä että ne räjähtää ihan just ja tällä hetkellä on oireista ikävin. Ihan ensimmäistä kertaa raskaana niin tuntuu että joka päivä tuo jotain uutta tullessaan :)
 
Viimesenä kolmena yönä oon pystynyt nukahtamaan vasta aamulla. Tänään vasta seiskan jälkeen. Ysiltä naapurien lapset rupes metelöimään pihalla ja mieskin yritti herätellä. Nyt särkee koko päätä ku 2h unta nyt ei vaan ole tarpeeksi. En edes muista koska viimeksi oisin nukkunut hyvin. Varmaan ennen plussaa.. Syvää unta ei ole tullut viime aikoina lainkaan, aina joku uni pyörii silmissä. Mikä tähän auttais? En vaan pysty nukahtamaan
 
Rust mulla vähän samaa vikaa. Toki söin melatoniinia unirytmin tasaamiseks ennen plussaa mut lopetin samana päivänä ku tikkuun tuli kaks viivaa. Inhoon sitä ku pitää mennä nukkuun ja tietää et saa taas pyöriä koko yön... ensin saa odotella tunnin jos toisenkin unta ja lopulta kattoo tunnin välein kelloo
 
Tänään rv 9+0 ja pahoinvointi vaan pahenee. Yököttää ihan kaikki ja kokonaisvaltainen huono olo on jatkuvasti. Ruokavalioon kuuluu jäiset mansikat, vesi ja appelsiinit. Mitään muuta en saa alas ja ruoan ajattelukin tekee pahaa. Närästää myös.
 
Minä kyllä nukahdan, mutta herään kerran yössä. Joten unen laatu ei ole kovinkaan hyvä. Väsyttää lähes koko ajan eikä jaksa tehdä mitään. Sekin sitten ärsyttää, kun mitään ei saa tehdyksi.
 
Minä kyllä nukahdan, mutta herään kerran yössä. Joten unen laatu ei ole kovinkaan hyvä. Väsyttää lähes koko ajan eikä jaksa tehdä mitään. Sekin sitten ärsyttää, kun mitään ei saa tehdyksi.

Aivan, töissä kärvistelee just ja just hereillä ja kotona nukahdan väkisin. Iltaisin en kykene yhtään mihinkään. Melko turhauttavaa, kun tahti muuttuu näin pahasti ja tulee ihan saamaton olo.
 
Takaisin
Top