Millaisia raskausoireita sinulla on?

No hyvä kuulla että muillakin oireet hukassa :grin Mies kyllä lohdutti, että katosi mulla edellisessäkin raskaudessa alun oireet, ja kuulemma vedin silloinkin kauheen stressin siitä... :rolleyes:

Mulla ollu iho vielä toistaiseksi ihan ok kunnossa, toivottavasti ei nyt tuukkaan niitä hirveitä hormonifinnejä niinkuin edellisellä kerralla :meh:
 
Tää alkuraskaus tuntuu kyllä aikamoisen stressaavalta, kun ei tiedä yhtään missä mennään, kun ei niissä ultrissakaan voi jatkuvasti ravata eikä dopplerilla kuule vielä mitään.

Minulla ei ole finnejä ollut normaalia enempää, kun niitä on jonkun verran muutenkin.
 
Mullaki oli tossa viikonloppuna oireet hukassa, mutta tänää se väsymys ja oksentelu taas iski
 
Onko täällä muita joilla on takana sektio? Mulla vihlaisee välillä tosi kovaa tuonne arven kohdille, ja arvon tässä nyt että kuuluuko asiaan vai pitääkö olla huolissaan?
 
Onko muilla unen kanssa kamppailua? Minulla meinaa mennä illalla pyörimiseksi, aamuyöllä herään viimeistään kuudelta ja pitää pakottaa itseni uudelleen uneen ja sitten taas päivät menee ihan täydessä sumussa haukotellen, kunnes melkein väkisin sammun sohvalle. Ja illalla ei sitten uni tule heti..
 
Onko tämä oire: tänä aamuna katselin töihin mennessä itku kurkussa, kun pieni kettu etsiskeli syötävää vesisateessa moottoritien laidassa. Kävi niin sääliksi toista kun kylmässä ja sateessa värjötteli :sad010:confused005:scratch:whacky011
 
Eka synty perätilasta keskosena sektiolla. Kehottivat olemaan raskautumatta pian uudelleen, ei onnistunut. Sektiohaava juimi tosi ilkeästi tokassa raskaudessa. Mulla oli kaiken maailman kiinnikkeitä ja haavan viereen tuli uusi haava, nahkaan siis. Rasvailu auttoi ja ihan normi lihasvenyttely. Ja kyllähän se edelleen tuntuu vaikka aikaa on yli kahdeksan vuotta...
 
Te jotka odotatte jo toista tai useammatta kertaa, niin helpottaako nämä mielialavaihtelut missään vaiheessa? Alan olla niin kyllästynyt omiin itkukohtauksiini.
 
Te jotka odotatte jo toista tai useammatta kertaa, niin helpottaako nämä mielialavaihtelut missään vaiheessa? Alan olla niin kyllästynyt omiin itkukohtauksiini.
Ei.

Tai no. Muutama kuukausi imetyksen lopettamisen jälkeen helpotti (imetin 1,5 vuotta).
 
Täälläki koko päivä ollu itku kurkussa. Oksettaa, mutta en oksenna. Iha hirvee olo. Tekis mieli käpertyä piiloon kaikilta. Ei kuutenkaa kehtaa ku ollaan mun vanhempin mökillä. Tosin tässä on muutenki kaikkea stressiä niin voi johtua siitä tää itkuisuus. Jospa kohta alkas asiat selviimään ja vois keskittyä vaa itteensä ja tuohon eläjään minun mahassa.
 
Onko muilla unen kanssa kamppailua? Minulla meinaa mennä illalla pyörimiseksi, aamuyöllä herään viimeistään kuudelta ja pitää pakottaa itseni uudelleen uneen ja sitten taas päivät menee ihan täydessä sumussa haukotellen, kunnes melkein väkisin sammun sohvalle. Ja illalla ei sitten uni tule heti..
On ollut vähän vaikeuksia nukkumisen kanssa, yleensä herään joskus kolmelta ja pyörin pari tuntia. Vessassa saa kans ravata useamman kerran yössä. Viime yönä oli pakko käydä vähän syömässä, kun oli niin nälkä ettei uni tullut :D Onneks oon lomalla, niin saa nukkua milloin nukuttaa..
 
Mun aamupahoinvointi on näköjään muuttunut päivä/iltapahoinvoinniksi. Aamulla oli ihan ok olo mut en silti uskaltanut syödä tarpeeksi etten oksenna. Nyt on sit nälkä ja oksettava olo..
 
Horrrrrmoonit :bag: Oon tosi itkuherkkä ja kaikki mitä mies tekee/ei tee/sanoo/ei sano/ajattelee jne ärsyttää niin julmetusti :shifty:
 
Horrrrrmoonit :bag: Oon tosi itkuherkkä ja kaikki mitä mies tekee/ei tee/sanoo/ei sano/ajattelee jne ärsyttää niin julmetusti :shifty:

Täällä ihan sama homma. Mies saa kyllä harmillisesti kuulla kunniansa ja mopo kiihtyy mulla jotenki ihan nollasta sataan ja sit alan itkee heti perään. Huhhuh.
 
Jotenkin helpottavaa tietää, että muillakin mopo ”vähän” kiihtyy ja on itku tosi herkässä. Mä oon ajatellu että oon jotenkin poikkeuksellisen herkkänä, mutta ehkä tämä nyt vain kuuluu asiaan.
 
Mulla taas niin että yleensä oon aina ollu tosi itkuherkkä mut nyt ei itketä helposti.. :D
Mut muuten tulee kiukku helposti
Muutamana viime yönä heränny yöllä vessahätään ja tänään heräsin klo 4 ku tuli nälkä
 
Hei

Kitjoittrlen tänne, kun ei ole vielä tarpeeksi viestejä, jotta voisi liittyä sinne yksityiseen keskusteluun. Mutta mekitystäkö sillä nyt on.

Raskausoireet ON todella minimaaliset kun vertaa siihen mitä kävin läpi esikoisen kanssa 2006... Jakuvaa oksentelua viikolle 18 saakka.

Nyt lähinnä tulee paha olo jos ei muista syödä kunnolla. Eilen oli eka neuvola, kylläpä on systeemi muuttunut 12-vuodessa. Toki on samaakin asiaa mutta ei se ihan tuollaista silloin ollut. Käytiin katsomassa taas jälleen kerran onko vatsassa ketään kun nämä oireet on todellakin niin minimaaliset. Toki niitä oireita on kuten rinnat ovat suurentuneet ja vatsa turvonneet yms, mutta jokainen raskaus lienee omanlaisensa. Tässä olen oksentanut ihan alkuviikolla pari kertaa. No neuvolan vanhalla ultralla vilkaistiin ja oli se pieni siellä. Vähän jo liikuskeli. Eli tänään on noin 9+0. Eihän se vielä varmaa ole että kaikki hyvin menisi, mutta ainakin tähän mennessä.

Niin siitä piti sanoa että kohdun kasvukivut on paljon kovemmat kuin eka raskaudessa ja naama on täynnä pieniä hormoninäppyjä. Nyt sitten vain odotetaan. Olo on edelleen skeptinen koska ne kuusi raskautta tuossa välissä eivät onnistuneet.. No jospa sitä näin kypsemmällå iällä ajatteleekin kaikesta eri tavalla. Esikoisen kanssa (olin 23-vuotias) en osannut edes kuvitella että joku voisi mennä vikaan. Seuraava käynti taitaa olla äitiyspolilla 25 7. Täytyy taas kirjoitella. Anteeksi typot, kun näin kännykällä kirjoittaa niin tuntuu että niitä lipsuu joka väliin.

Terveisin: Ull-maij rv 9+0
 
Takaisin
Top