Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minullakin alkoi lähempänä nt-ultraa helpottamaan olo, mutta toki ummetukset, nälkä ja väsymys ynnä muut jäivät vaikka pahaa oloa ei enää niin ollutkaan. Mutta tämähän on tosi yksilöllistä, toisillahan ei tule ollenkaan pahoinvointia eikä se silti tarkoita, että alkiolla olisi jotain huonosti!
 
Väsymys helpotti muistaakseni rv 12 mennessä. Närästys, röyhtäily ja jatkuva pissalla juokseminen jatkui loppuun asti. Samoin huomasi heti jos ei ollut muistanut syödä tarpeeksi usein.
 
Onko muilla ollut menkkamaista oloa? Kylkiä, alamahaa ja selkää juilii. Onkohan ihan normaalia? Panadol piti ottaa että pärjää töissä
 
Mulla kyllä tuntuu vähä väliä tosi menkkamaiselta. Selkä ei juili, mutta mahaa ”kolottaa”. Vatsa myös vähä arka, ettei tee mieli esim nojailla tiskipöytään tiskatessa.
 
Mulla on kanssa menkkamaisia tuntemuksia. Alaselkää, kylkiä ja alavatsaa juilii[emoji4]
 
Mulla myös menkkamaista jomotusta ajoittain, liittynee vain kohdun kasvuun yms. Lisäksi nyt rv5 alkanut kestokrapula, tosin onneksi lievä sellainen. Esikoisesta vastaavaa oli aina vain iltapäivisin, melkein tiesi kelloa katsomatta koska iltapäivä alkoi. Nyt sen sijaan etova olo voi tulla mihin aikaan vain
 
Täällä menkkamaisia jomotuksia vatsassa tosi monta kertaa päivässä. Mietin aina panadolin ottamista mut en ole vielä ottanut. Tuntuvat tosi pahalle. Ja koko maha ihan arka. :sad001
 
Huh hyvä tietää et muillakin on. Esikoisesta ei tämmöistä ollut vasta kun rv20 alkaen
 
Monennellako sä nyt oot? Esikoisen kanssa mulla kun tuli pari helpompaa päivää niin olin heti paniikissa ja kävin yksityisellä ultrassa tarkistamassa että kaikki on hyvin. Heti sieltä tultua oksensin ja oireet palas. Loppui suurimmaksi osaksi viikolle 14.

Tässä on psyykekin niin vahvasti mukana että se voi tehdä tepposia. Mieli tulkitsee:
oireet = olen raskaana.

8+0 tänään. Tosiaan kolme huomattavasti helpompaa päivää oli, se järkky väsymys katosi kuin sormia napsauttamalla. Mutta tänään hiipi väsymys ja aaltoileva huono olo takaisin, tosin miedonpana. Kunpa osaisikin olla huolestumatta joka merkistä, puuh.
 
8+0 tänään. Tosiaan kolme huomattavasti helpompaa päivää oli, se järkky väsymys katosi kuin sormia napsauttamalla. Mutta tänään hiipi väsymys ja aaltoileva huono olo takaisin, tosin miedonpana. Kunpa osaisikin olla huolestumatta joka merkistä, puuh.
Kumpa osaisikin, mut ei se taida niin mennä.

Se on jännää miten samantien kun testissä on kaks viivaa, sitä "tulee äidiksi". Sen jälkeen kaikki epäonnistumisen merkit tai tapahtumat tuntuu siltä kuin jotain menisi pysyvästi rikki...
Tulipas mustaa tekstiä, joskus pelot nostavat päätään, tänään mulla on se päivä..
 
Hyi ku alko pelottaa et mikähän kohdussa on tilanne. Ei kans oo paljoa ollu oloja pariin päivään. Välillä jtn tuntemuksia mahalla ja väsymystä toki mut ei mtn pahoinvointia.
 
Luin jostain että rv 6-10 välillä kun keltarauhanen surkastuu ja vaihto tapahtuu istukalle, tulee hetkellinen lasku hormonitoiminnassa ja progesteronin määrä laskee. Tämä voisi tehdä "oireettomia" päiviä vaikka pelkästään tämän hormonin osuus pahoinvointiin on epäselvää.
 
Jospa ne oireet taas tulis nii ei tarttis huolehtia. Mulle tuli hiivatulehdus, eilen vielä olin epävarma ja aattelin et limakalvot vaan rikki raskauden takia mut nyt oon jo varma et hiivaa tää on. Ja vissiin ei saa alkuraskaudessa mitään lääkkeitä käyttää ilman lääkärin lupaa. :sad001 Miten selviän maanantaihin ku ei ne tän takia yhteispäivystykseen ota.
 
Jospa ne oireet taas tulis nii ei tarttis huolehtia. Mulle tuli hiivatulehdus, eilen vielä olin epävarma ja aattelin et limakalvot vaan rikki raskauden takia mut nyt oon jo varma et hiivaa tää on. Ja vissiin ei saa alkuraskaudessa mitään lääkkeitä käyttää ilman lääkärin lupaa. :sad001 Miten selviän maanantaihin ku ei ne tän takia yhteispäivystykseen ota.
Mulla ainakin apteekista ihan neuvoivat. Canesten emätin kapseli (ei saa käyttää asetinta vaan täytyy sormin laittaa) ja sitten sitä voidetta. Soita naistentautien päivystykseen, netistä varmaan saa numeron. Kyllä ne päivystykseenkin soittaessa varmasti neuvovat.
 
Onko muilla ollut menkkamaista oloa? Kylkiä, alamahaa ja selkää juilii. Onkohan ihan normaalia? Panadol piti ottaa että pärjää töissä

Mulla oli tätä pari kertaa tällä viikolla, selvisin kuitenkin ilman lääkityksiä. Olen isrunut koneen ääressä tosi paljon ja eilen aloin epäillä että voiko se olla osasyyllinen. Ekalla kertaa olin jo varma että tää oli tässä, mutta sen jälkeen on onneksi testiviivat vielä vahvistuneet. Nyt en ole kyllä kauheasti testaillut. Tai joo tei pari testiä joista jälkimmäinen pari päivää ekasta otettu oli vähän vaaleampi mutta huomiselle vielä digi ja tavis. Viikko sit tuli 2-3vk dikiin että vähän jänskättää uskaltaako tota vielä tehdä. Mutta hajuaisti on ainakin herkillä jos ei muuta oiretta.
 
Jospa ne oireet taas tulis nii ei tarttis huolehtia. Mulle tuli hiivatulehdus, eilen vielä olin epävarma ja aattelin et limakalvot vaan rikki raskauden takia mut nyt oon jo varma et hiivaa tää on. Ja vissiin ei saa alkuraskaudessa mitään lääkkeitä käyttää ilman lääkärin lupaa. :sad001 Miten selviän maanantaihin ku ei ne tän takia yhteispäivystykseen ota.

Canesten kombia saa käyttää. Itse olen monesti raskauden aikana sitä joutunu käyttää. Mutta tosiaan asetinta ei saa käyttää, vaan se kapseli pitää laittaa sormin. Ja suositellaan sitä kolmen päivän emätinpuikko kuuria. On tehokkaampi kuin se yksi. :)
 
Luin jostain että rv 6-10 välillä kun keltarauhanen surkastuu ja vaihto tapahtuu istukalle, tulee hetkellinen lasku hormonitoiminnassa ja progesteronin määrä laskee. Tämä voisi tehdä "oireettomia" päiviä vaikka pelkästään tämän hormonin osuus pahoinvointiin on epäselvää.

Mä otan progesteronia ainakin rv 12 asti. Naistenpolilta sanoivat, että sinne asti on ruskuaispussi kyllä toiminnassa. Mutta mä en tiedä sitten miten niillä joilla kroppa toimii normaalisti ja tuottaa progea. Minulla ei oma kroppa tuota progea tarpeeksi ja siks otan niitä tuonne 12 viikolle asti.
 
Mäkin viime raskauden aikana käytin canesten kombia. Neuvolasta sain ohjeet ja tosiaan asetinta ei saa käyttää. Sattui just silloin olemaan käynti.
 
Kuinka paljon eroa teillä on ollut oireissa eri raskauksien välillä? Mulla ei esikoisesta ollut juurikaan pahoinvointia, kovasti vaan väsymystä mutta nyt on vähän koko ajan huono olo. Toki väsyttää myös, mutta en ainakaan muista tällaista pahaa oloa.
 
Takaisin
Top