Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ei ollut oikeestaan oireita esikoisen raskaudessa, vasta lopussa. Silloin oli lopussa unettomuutta. Nyt ollu väsymystä ja hillitön nälkä, sekä makeeta ei tehny mieli yhtään yhessä vaiheessa. Niin ja vatsa turpoaa. Samaa on molemmissa repäsykivut. Viime yönäkin ku käännyin sängyssä niin sattu sikana ku kunnon repäsykipu tuli..
 
No minä just sanoin miehelle tässä, että on erilainen raskaus ku aiemmat. Aiemmissa pahoinvointi sijoittu iltaan ja nyt on vähän koko ajan. Nyt ajattelin kyllä vaihtaa noi raskausvitamiinit toiseen merkkiin kun huomasin niiden pahentavan oloo.
 
Mulla tuntu olevan sitä ällöä olo pari pvää ja nyt vuorokauteen ei mitään. Tissitkään ei yhtään niin arat, yhtä isot kyllä tosin. Väsyttää yhtä paljon kun ennenkin, herään aikaisin ja nälkä koko ajan. Ehkä joku tasaustilanne oloissa tjn...
 
Mitä valmistetta käytät?

Mä oon juonut Beroccaa joka päivä. Siinä on foolihappoa mukana ja vähän enemmän B-viramiineja kuin Multivitan Mama-viramiineissa. Mä oon kasvissyöjä, niin voi olla että jo ennen raskautta B-vitamiinivarastot oli aika alhaalla.
 
Mä oon huomannu, että mulla vaihtelee oireet/oireettomuus. On päiviä jolloin ei oo juuri ollenkaa oireita ja sitte on päiviä kun on enemmän oireita. Tänää esimerkiksi nännin kärjet on tosi hipasuherkät..
 
Mä kanssa totesin, että täysin erilainen raskaus. Oireet alkoi paaaaljon aiemmin kuin viimeksi. Pahoinvointia ei edellisessä ollut yhtään, nyt etoo vähän väliä. Tissitkin sai olla rauhassa mitä nyt vähän kasvoivat (ovat luonnostaankin jo isot), nyt jo alkaa tissiliivit ahdistaa ja nännit on kipeät. Pissalla juoksen koko ajan mikä kanssa mun mielestä alkoi vähän myöhemmin edellisen kanssa kuten myöskin tuo uupumus..
Suonenvedot tuli eilen kuvioihin vaikka magnesiumia syön koko ajan muutenkin.

Vinkiksi närästyksestä kärsiville: ihan paras lääke on teelusikallinen ruokasoodaa lasilliseen vettä ja ääntä kohti. Maistuu pahalle mutta tehoaa!
 
Välillä on kyllä helpompia päiviä eikä onneks koko päivää oo pahoinvointia. Viimeks aamut oli pahimmat, nyt illat.
 
Eilen närästi ekaa kertaa ikinä.
Väsymys on jäätävä ja pitää päivittäin ottaa päikkärit tai sammun klo 20.
Koko ajan nälkä ja maha murisee
 
Mulla ainakin apteekista ihan neuvoivat. Canesten emätin kapseli (ei saa käyttää asetinta vaan täytyy sormin laittaa) ja sitten sitä voidetta. Soita naistentautien päivystykseen, netistä varmaan saa numeron. Kyllä ne päivystykseenkin soittaessa varmasti neuvovat.

Canestenin pakkaus selosteessa nimenomaan lukee että ei ekalla kolmanneksella ilman lääkärin harkintaa tms. Täällä ei oo muuta päivystystä ku Oyssin yhteispäivystys missä hoitavat kaik mahdolliset asiat ja se on vähän niin ja näin kannattaako sinne soittaa
 
Canestenin pakkaus selosteessa nimenomaan lukee että ei ekalla kolmanneksella ilman lääkärin harkintaa tms. Täällä ei oo muuta päivystystä ku Oyssin yhteispäivystys missä hoitavat kaik mahdolliset asiat ja se on vähän niin ja näin kannattaako sinne soittaa

Soitin viimeksi samasta syystä. Apteekissa sanoi että voi mutta kuitenkin kysyin kun paketissa lukee noin. Saa käyttää. Tk:hon soitin.
 
Canestenin pakkaus selosteessa nimenomaan lukee että ei ekalla kolmanneksella ilman lääkärin harkintaa tms. Täällä ei oo muuta päivystystä ku Oyssin yhteispäivystys missä hoitavat kaik mahdolliset asiat ja se on vähän niin ja näin kannattaako sinne soittaa

Kyllä voi canesten kombia ottaa. Mut nimenomaan se paikallisesti laitettava, ei tabua suun kautta. Paikallisesti hoidettava aina parempi.
Voithan kysyä vielä apteekista, kyllä ne siellä neuvoo. Heillä on hyvät tietokannat siellä ja useemmin paremmin ajantasalla kun niitä joudutaan päivittää koko ajan.

Mulle yks neuvolalääkäri määräsi kerran raskaana ollessa diflucania. Sen suun kautta otettavan ja en herranjumala sitä uskaltanu ottaa ja myöhemmin toinen lääkäri sano että ei missään nimessä saa ottaakkaan.. Tää neuvolalääkäri oli joku venäläinen eikä puhunu kunnolla suomee ja oli aika törkeä. :O
 
Minulla tuntuis alkavan oireet aiemmin kuin esikoisesta nyt. Aika kehno olo tällä hetkellä. Samanoloista oireilua kuitenkin. Lämpö näyttäisi taas nousevan pysyvästi 37 huitteille, eli palelee ja kipeä olo ilman tautia. Samoin leposyke on taas koholla, väsyttää. Migreeni yrittää iskeä ja etoo, ruoka ei maistu. Turvotus ehkä jopa pahempaa.

Toisaalta rinnat ei ole niin kipeät mutta imetys varmaan tekee osansa. Pissalla ravaaminen ehkä vähän rauhoittunut. Ja mieliala heitellyt kyllä enemmän kuin esikosta.
 
Ja juu, minäkin muistelen että ilman asetinta saa käyttää paikallishoitoa hiivaan.
 
Etoo ja öklötyttää 24/7, maha mennyt aivan löysälle ja aina kun syö jotain (erityisesti pastaa) niin tulee inhottavat vatsakivut. Ja jos ei syö koko ajan, niin tulee vielä huonompi olo ja maha kuitenkin kipeäksi. Mielialat vähän normaalia(kin) sekavammat :wacky: Tisseissä ei kumma kyllä tunnu mitään :rolleyes: Ja sit toi migreeni ja lievä päänsärky päivittäin. Edellisessä raskaudessa oli aika samanlaiset oireet. Lisäksi 7. kuulta alkaen pahat kiitos kivut. Muuten pääsin aika vähällä :p
 
Onko muilla ekat oksut lentäny menkkakramppien päätteeksi?
Itse kävin äsken ekaa kertaa tyhjentämässä vatsansisällön. Ensin tuli menkkakramppeja, sitten oksettava olo ja lopulta lensi laatta:hungover:
 
Oliko muuten mitään syytä miksei asetinta saa käyttää??? Hedelmöityshoitojen yhteydessä käytetään keltarauhashormoonilisää tukemassa kiinnitystä ja jos on lääkkeellinen kierto (eli saatu lääkkeillä aikaiseksi) keltarauhashormoonilisä jatkuu ensimmäisen raskauskolmanneksen ja tuo "mömmöpilleri" kyllä laitetaan asettimella.
 
Takaisin
Top