Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pahoittelut teille joilla raskaus ei ole jatkunut. Vaadi Pikkutassunen että sut ultrataan kohdunulkoisen varalta. Mulla se ei selvinnyt kuin seuraamalla hcg pitoisuuksia verestä. Nousivat ja laskivat mutta eivät ylittäneet koskaan 1000iu. Ainoastaan kerran löydettiin ultralla oikeasta johtimesta ja leikattiin... Onneksi sillä samalla saatiin vasen pelastettua. Sekin oli painunut pahoin kasaan, mutta suoristus tehtiin leikkauksen aikana ja onnistui hyvin. Niitä kohdunulkoisia olikin ainakin se 4kpl.

Tällä hetkellä raskausoireet eivät ole lähelläkään samaa tasoa, kuin esikoisesta silloin 12-vuotta sitten. Saan järkyttäviä pahoinvointikohtauksia, mutta niihin auttaa kun syö vaikka ei tekisi mieli. Alamaha on niin turvonnut että en kehtaa laittaa tiukkaa paitaa päälle koska se on ihan selvä raskaus vatsa... Vaikka viikkoja ei ole kuin maksimissaan se 8. Huomenna on aika äitiyspolilla (mun vaikean reuman takia ja lisäksi lääkityksiä pitää katsoa) ei niitä lääkkeitä varmaan voida lopettaa, mutta pakko laskea mahdollisimman alas.

Tulen vaikka huomenna kertomaan vieläkö pieni on kyydissä vai onko vain istukka ja lapsivesipussi jatkaneet kasvuaan. Jotenkin luottavainen olo, toivottavasti ei tiputa korkealta ja kovaa. Tää on mun miehen ensimmäinen lapsi ja enempää niitä ei ainakaan minun kanssa voida hankkia.. Ei taida kroppa kestää kolmatta täysiaikaista raskautta. Kaksi riittänee.

Uskon vahvasti siihen että luonto hoiti tehtävänsä ja antoi kroppani palautua siihen pisteeseen että raksusden kestän. Niin monta alkanutta taustalla ja yksi lapsi mutta sitäkin rakkaampi. Toivottavasti nyt sujuu hyvin, mutta jos ei niin sille on tarkoituksensa.

-Ullmaij
 
Noni, nyt sitt tuli röyhtäilyt kuvioihin... Hitsin paljon aikaisemmin tulee nää oireet, kuin esikoista odotellessa.
 
Eivät ota mua polille. Oot yhä raskaana ei väliä että testi haaleampi tuu ultraan normaalisti viikolla 12 niinku muutkin.
Mene päivystykseen ja valita JÄRKYTTÄVIÄ maha kipuja. Ottavat hcg:n ja utraavat. Ne ei voi käännyttää sua pois. Etenkin jos mainitset että epäile ku:ta. Niin mää tein eka kerralla kun se tuli.
 
Voi ei Pikkutassuinen olen pahoillani tuosta tilanteestasi ja etenkin tuosta pomputtelusta, mitä olet nyt joutunut kestämään! :Heartbigred
 
Pikkutassu käy yksityisellä jos mahdollista :) ei tarvitse perustella tai ärsyyntyä vaikka vähän enemmän maksaakin. Maksaa se polikäyntikin :/ pitäähän se nyt saada selville !
 
Pikkutassunen: mene ihmeessä yksityiselle. Viikkoja on kuitenkin jo todennäköisesti sulla niin paljon, että voivat ultrata. Lueskelin tuolta aiemmin, että olet eri mieltä neuvolan kanssa raskausviikoista. Todellakin neuvolassa laskevat aina viikot kuukautisista ellei kyseessä ole hedelmöityshoidot, jolloin hedelmöittymispäivä tiedetään 100 % varmuudella. Normi seksistä edes vaikka on harrastettu vain sen yhden kerran seksiä kuukauden aikana ei tuota hedelmöityspäivää saa 100 % varmuudella, sillä siittiöt saattavat elää ja odotella munasolua jopa 5 päivää munajohtimissa. Mutta tuo ultra antaisi myös vahvistuksen noihin viikkoihin, että mitkä ovat.
Tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Eivät ota mua polille. Oot yhä raskaana ei väliä että testi haaleampi tuu ultraan normaalisti viikolla 12 niinku muutkin.
Eikä! Mulle sanottiin kans noin, että ei raskaustestejä voi käyttää hcg tason seurantaan, jos rt on positiivinen niin oot raskaana...aivan:mad:
Käy yksittisellä ultrassa tai soita päivystykseen ja valita kauheaa toispuoleista kipua...
 
Muokattu viimeksi:
Milloin teillä alkoi selvät raskausoireet kuten pahoinvointi ja selvästi etova olo?

Luulisin, että olen 5+0 mutta mietityttää kun ei MITÄÄN oireita vielä ole. Ehkä väsymystä, hengästymistä ja pissahätää muttei vielä kunnon etovaa oloa ja sitä kestokrapulaoloa.

Esikoisesta oireet alkoi muistaakseni vasta kun menkat oli pari viikkoa myöhässä. Silloin alkoi aamulla pahaa oloa ja testasin. Oli vko 6 tai 7. Ehkä se sieltä tulee. On vaan kuin en olisi edes raskaana.
 
Nyt on taas oireet palanneet ja hyvinkin vahvasti. Tänään töissä oli lähellä oksennus kun oli jokin vieras haju... Ja kahvin tuoksukin etoo... Onneksi ei ole enää kuin yksi työpäivä ennen kesälomaa. Sitten ei tarvitse töissä peitellä oireita!
 
Mulla ei edellisen kanssa ollut pahoinvointia ollenkaan. Ainoastaan jotkut hajut saattoivat aiheuttaa yökkäilyä. Jos en syönyt tarpeeksi usein tuli jossain määrin huono-olo, mutten sanois että pahoinvointia.
Nyt mulla alkoi pahoinvointi ja mielialan vaihtelut jo rv 3+, en tiedä vaikuttiko tuohon myös käytössä ollut keltarauhashormoonilisä että alkoi tuo etominen noin aikaisin. Ja toisaalta, kun tiesi milloin alkio oli siirretty niin osaa tunnustella oireita eri tavalla.
 
Täällä oli tänään eka aamu, kun teki mieli heittää purjot työmatkalla kukkapenkkiin ja jäädä kadun reunaan istumaan. Oksentanut en ole, mutta koko ajan todella vastenmielinen olo ja pää sairaan kipeä.
 
Milloin teillä alkoi selvät raskausoireet kuten pahoinvointi ja selvästi etova olo?

Luulisin, että olen 5+0 mutta mietityttää kun ei MITÄÄN oireita vielä ole. Ehkä väsymystä, hengästymistä ja pissahätää muttei vielä kunnon etovaa oloa ja sitä kestokrapulaoloa.

Esikoisesta oireet alkoi muistaakseni vasta kun menkat oli pari viikkoa myöhässä. Silloin alkoi aamulla pahaa oloa ja testasin. Oli vko 6 tai 7. Ehkä se sieltä tulee. On vaan kuin en olisi edes raskaana.

Minulla alkoi viimeksi pahoinvointi muistaakseni vk 7 alkuun niin, että huono olo tuli jos syömisväli kasvoi liian pitkäksi pahentuen sitten siihen kestokrapulaksi.
 
Mikä Pikkutassuisella muuten on tilanne, oletko saanut selvyyttä yhtään? :sad001
 
Mulla alkoi kans esikoisesta se kuvotus siinä 6+0 tietämillä. Mulla ehkä nyt 5+ jotain eikä kans ihmeempiä oireita (paitsi alaselkää taas jomottelee.
 
Milloin teillä loppuivat selkeimmät raskausoireet? Mulla 3pv ennen ekaa neuvolaa, 7+3 hävisi voimakas väsymys ja etova olo. Pitäisikö huolestua? Terkka totesi vain, että kummallista
 
Milloin teillä loppuivat selkeimmät raskausoireet? Mulla 3pv ennen ekaa neuvolaa, 7+3 hävisi voimakas väsymys ja etova olo. Pitäisikö huolestua? Terkka totesi vain, että kummallista

Monennellako sä nyt oot? Esikoisen kanssa mulla kun tuli pari helpompaa päivää niin olin heti paniikissa ja kävin yksityisellä ultrassa tarkistamassa että kaikki on hyvin. Heti sieltä tultua oksensin ja oireet palas. Loppui suurimmaksi osaksi viikolle 14.

Tässä on psyykekin niin vahvasti mukana että se voi tehdä tepposia. Mieli tulkitsee:
oireet = olen raskaana.
 
Milloin teillä loppuivat selkeimmät raskausoireet? Mulla 3pv ennen ekaa neuvolaa, 7+3 hävisi voimakas väsymys ja etova olo. Pitäisikö huolestua? Terkka totesi vain, että kummallista

Mulla ei oo valitettavasti hyviä kokemuksia. Oireet loppu kun seinään joskus rv 10.. Luulin, että kun alkaa lähestyä toi maaginen rv 12 niin alkaa helpottaa ja siis normaalia. Mutta kun nt ultraan menin niin olikin pikkuisen sydän sammunut ja juurikin niinä päivinä kun loppu oireet.

Toivottavasti sulla kuitenkin kaikki kunnossa :) :Heartred
 
Takaisin
Top