Olen tätäkin keskustelua seuraillut, mutta en vielä oman mieheni osallistumisesta ole hirveästi kommentoinut, niin voisinpa nyt siitäkin lyhyesti. Mies on ollut alusta asti tosiaan hyvin innoissaan vauvasta ja suostui jo kasaamaan meille pinnasängyn, hoitopöydän yms. vaikkei ehkä niin näe, miksi ne pitää olla jo nyt, kun laskettu aika syyskuussa. Mutta tykkää sekin, kun koti alkaa näyttää jo valmiilta vauvalle ja aina hypistelee niitä muutamia vauvan vaatteita mitä meillä on jo. :) Mieheni lukee neuvolasta saatuja oppaita silloin tällöin ja kyselee miulta vauvanhoidosta ja muista jutuista.
Miehen sitoutumisesta omalta osaltaan kertoo se, että kun me tapasimme, niin mies oli täysin nörtti ja vietti aikaa pelikoneensa kanssa paljon. Viime aikoina pelaaminen vähentyi ja jäi pikkuhiljaa (tai on se xboxilla pelannut) ja nyt onkin sitten myynyt tietokonettaan osina, jotta saatiin tuohon aiempaan tietokonepöydän paikkaan vauvanurkkaus ja konerahoilla vauvalla tarvikkeita. Ja teki tämän siis täysin oma-aloitteisesti ja mie jopa koitin vähän rauhoittaa, että ei sen sitä tarvitse myydä. :D
Tänään mies tosiaan soitteli itse neuvolaan, koska oli huolissaan onko vauvalla kaikki hyvin, kun oksentelin alkuviikosta ja kunnan sairaanhoitaja oli melko hysteerinen asian suhteen. Niin patisti miut sitten sydänäänten kuunteluun, että saatiin tietää kaiken olevan hyvin.
Minuakin mies pyrkii parhaansa mukaan tukemaan, mikä ei ihan helppoa ole: olen temperamenttinen ja hieman haasteellinen ihminen aina joskus muulloinkin ja nyt raskaustunnemyrskyissä olen joskus melko mahdoton miellyttää. Mutta hoitaa enemmän kotia ja koiraa, jos mie en töiden jälkeen jaksa. Ja huolehtii, että saan tarpeeksi juomaa ja monipuolista syötävää ja että muutenkin kaikki on hyvin. Joskus huolehtii jopa niin paljon, että siihen menee hermot. Eilenkin halusin vain hetken olla itsekseen ja toinen seurasi koko ajan huolehtien onko kaikki hyvin ja miten voisi auttaa jne. x)
Semmonen ylihuolehtiva isi täällä päin. ^^