Mies ja raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja syysmami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mekin keskustelimme juuri tästä seksiasiasta yksi ilta. Aikaisemmin sekstailtiin useasti viikossa, nyt hyvä kun kerran viikossa. Sanoin suoraan että minulla on hänen läheisyyttään ikävä ja kysyin että olenko hänen mielestään jotenkin vastenmielinen ja inhottava kun itsellä ei tosiaan mikään maailman seksikkäin olo ole. Sanoi että olen ihana juuri tällaisena mutta ei viitsi tehdä välttämättä aloitetta jos olen esim. valitellut selkäkipuja tai muuta.. Ja sanoi että toivoisi minultakin hieman aktiivisempaa otetta minkä itsekin tiedostan.. Mutta tosiaan tämän masun kanssa en vaan osaa mennä ja sanoa että "hei, nyt tekis mieli". Jotenkin tuntuu luonnottomalta :D Mut mies oli tosi ymmärtäväinen ja uskon että ainakin hetken on taas vähän aktiivisempaa, pitää yrittää itselläkin tsempata :)

Hei vaan!
En kuulu tähän ryhmään, mutta kommentoinpa kuitenkin. Täällä on mies ollut mukavasti mukana. On ollut neuvolassa mukana aina, kun töiltään tms. päässyt. Samoin ultrassa ja lääkärissä. Ajattelin, että sais sekin vähän perspektiiviä noihin käynteihin ihan tarkotuksella, ja ihan hyvin meni tutkimuksista huolimatta. ;)

Tuosta kirkkojutusta. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta minä kuulun. Se, että menisimme joskus naimisiin siviilivihkimisellä olisi fine, mutta ajattelin sen verran kieroilla, että lapsi kastetaan. En ole erityisen aktiivinen uskonnon suhteen, mutta olen tässä miettinyt uskonnon olevan kaunis tapa monessa suhteessa. Joulukirkko, häät, kastajaiset jne. Eli vaikka se ei päivittäisessä elämässä merkitsisikään niin paljon, niin se on aika iso osa suomalaista identiteettiä.
Jos natiaista joskus huvittaa, niin erotkoon kirkosta. Mutta ei mun miehen lähisuvun kirkkoon kuulumattomuuden takia tarvi jättää omaa lasta kastamatta. Ja eiköhän tuo onnistu. Muistaakseni tästä on jo alustava keskustelu käyty miehen kanssa. LA siis elokuussa.

Aurinkoista toukokuuta kaikille!

Kuudes ja muut: Minusta lapset ja äitiys ei tee naisesta yhtään sen haluttavampaa kuin lapsetonkaan. Eiköhän tuo ole joku antiikinaikainen käsitys, samoin kuin se että ennen naisihanne oli juurikin se rehevä isoperseinen synnyttäjä :)

Niin ja takaisin aiheeseen... oma mieheni on ottanut minut huomioon ihan samalla tavalla kuin ennen raskauttakin. Meillä huolenpito kuuluu arkeen, vaikka toinen olisi millaisessa tilassa. Hän on kiinnostunut vauvasta ja voinnistani ja tsemppaa ja tukee kun joko oksennan tai vääntelehdin kivuista. Ei tämä olotila (raskaus) ikuisuuksia onneksi kestä ja muistuttelee siitä aina kun itse tuskailen ja turhaudun.

Näitä juttuja lukiessa olen ihmetellyt miten paljon "erityis"kohtelua raskaana olevat naiset tarvitsevat. Itse olen pyrkinyt olemaan sama oma itseni ja tekemään ihan samat jutut kuin ennenkin. Samaa olen toivonut mieheltäkin.
Työssä olen joutunut tekemään kompromissin ja siirtymään kevyempään hommaan ( Kuudes, Olen nykyisin siellä levyhallin työkaluvarastossa ;) )

K18 meillä harrastetaan yhtä usein kuin enenkin, mä olen ollut kyllä pikkuisen halukkaampi kuin ennen ja olen kyllä pistänyt miestä koville :)

Ja niin, tänään sain aamiaisen sänkyyn, oli tehty jopa kakkua :) Lisäksi mieheni oli ostanut minulle ison liilan hortensian ja kauneushoitoon lahjakortin. Ja ensimmäistä lastamme vasta odotan. Aika mukava yllätys oli.

Minusta kerran viikossa olisi luksusta! Eli täällä seksielämä on ollut katkolla oikeestaan kokonaan. Taustaksi pitää tosin sanoa, että meillä se 4 kertaa kuussa on ollut sellainen keskiarvo ennen vauvahaaveita, mies on aina halunnut huomattavasti harvemmin kuin minä. Mutta nyt sitten huhtikuussa meillä ei harrastettu kertaakaan ja nyt tässä toukokuussa vaan kerran...auts. Ensin se ei kamalasti haitannut minua, mutta nyt alkaa kyllä vaivaamaan. Asialle on varmaan joitain eri syitä. Ajattelin nyt käydä hankkimassa jonkun liukkarin ja katsotaan sitten... (vanha liukkari oli ehkä mennyt vanhaksi, koska se tuntui kirvelevältä/polttelevalta?) Yksi syy voi olla se, kun mulla on kaikki paikat kuivat kuin autiomaa...varmaan vaikuttaa miehenkin halukkuuteen, jos minulla tekee kipeää heti. Toinen syy lienee, et miestä ei vaan tunnu häiritsevän, jos seksiä ei oo. Toivoin, että tää raskausaika muuttaisi tilanteen jotenkin päälaelleen, että mies rupeis tekemään aloitteita ja olemaan halukkaampi, mutta ei se tunnu oikein toimivan.

Onneksi hän kuitenkin muuten halailee ja huomioi minua ja vauvaa ihan tarpeeksi :) Läheisyyttä siis on, mutta vois olla sellasta toisenkinlaista läheisyyttä... mut eiköhän tästäkin vaiheesta taas selvitä. Ois hienoa jos oppisi vaikka joskus juttelemaan näistä asioista...eihän tässä oo vielä oltu kuin 10v yhdessä, mutta vielä ehtii...

Meillä on kolo raskausajan tasaisin väliajoin keskusteltu seksistä ja siihen liittyvistä asioista ja fiiliksistä puolin ja toisin. Nyt viime viikkoina minun ollessa hiukan kipeämpi seksi on selkeästi ollut toissijainen asia ja sitä on harvemmin ollut vaikka haluja olisikin.

Meillä siis onneksi asiasta pystytään puhumaan avoimesti ja vaikka herkkä asua onkin, ilman riitelyä. Onneksi, koska näin ei todellakaan aina ole ollut aiemmissa suhteissani.

Juu, mäkin luulen että on ennemmin niin että kyse on "toisen miehen lapsista" Sekin on totta juu, mutta kyse on kuitenkin ensisijaisesti tämän naisen lapsista.
Miks niitä miehiä on niin hirveen vaikea ymmärtää? JA miksei ne sit voi ymmärtää meitä jos eivät kerran puhu?
---Sain siis huutoraivarin vauvan isälle eilen, oletan että jos mua loukataan -vaikka sitten tahattomasti/ajattelemattomuuttaan niin osataan pyytää anteeksi sitä loukkausta, eikä todellakaan jatketa sitä samaa käytöstä enää myöhemmin, ja kun yritän selvittää asiaa, sitä EI ohiteta olankohotuksella tai naureskellen niin kuin lapselle joka on ollut huvittava ja ymmärtänyt väärin... Jos miehellä ei oo selkärankaa pyytää anteeksi kun se on toiminut väärin, se on selkärangaton liero joka kelpaa lähinnä kananruuaksi. :duckie
- ja anteeks tää avautuminen :/

Niin paljon parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa <3

Kuudes: Täällä saa avautua! :) Ja juuri näin, ehdottomasti paljon parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa!

Mies onneksi lopetti sitten eilen viimein mököttämisensä ja saatiin puhuttua asioista. Eikä tässä mitään käänteentekevää ahaa-elämystä saatu, eli tilanne on sama kuin ennenkin, olen vain yksinkertaisesti useammin halukkaampi kuin mieheni. Sovittiin kuitenkin että silloin kun meidän halut ei kohtaa, mies yrittää antaa läheisyyttä muulla tavoin, halailemalla yms eikä sulkeutua niinkuin liian usein tapahtuu. Pelkää varmaan että hyökkään heti housuille jos ei tosi näkyvästi ja kuuluvasti torju... :D

TerhiJii: Minkälaista "erityskohtelua" tarkoitat? Itse kun selailin tätä aihealuetta taaksepäin en löytänyt muuta pointtia sanomisellesi kuin tämän seksikeskustelun. Se on minusta erittäin hienoa ja kunnioitettavaa, jos nainen on varustettu niin hyvällä itseluottamuksella ettei tarvitse ulkopuolelta vakuuttelua kauneudestaan ja haluttavuudestaan nopean painonnousun jälkeen. Kaikella kunnioituksella; valitettavasti näin ei ole meillä kaikilla. Se ei kuitenkaan poissulje sitä, etteikö nainen olisi muulta osin raskauden aikana "oma itsensä", niinkuin sanoit.

Meirän parisuhtees on ihan hyvä seksielämä. Mutta itse on huomannut nyt raskauden aikana että tosi lujaa arvostelee itseään, ja on enemmän hellyyden kipeä ja tottakai sitte tulee heti mietittyä että onko se ittessä vika ja siinäku on lihonu jos mies ei heti huomaa minua :D

Hienoa että olette saaneet asiasta edes vähän puhuttua Wow, uskoisin että vaikka ei mitään mullistavaa keskustelun lomassa tapahtuisikaan, niin jo se, että saa omat ajatuksensa ilmoille, helpottaa oloa!

Minä jäin hieman myös miettimään tuota TerhiJiin sanomaa erityiskohtelusta, enkä ihan saanut kiinni mitä sillä tarkoitit? Ainakin itse nimittäin pyrin kyllä siihen, että kaikki olisi ennallaan ja voisimme toimia "niinkuin aina ennenkin". Tosiasia vaan on se, että tällä hetkellä Minä Olen rajoittunut tekemästä joitakin asioita joita ennen pystyin tekemään,

Meillä kaikki on vuodon loppumisen jälkeen (viikolta 6 viikon 19 alkuun) ollut seksin suhteen ihanasti. Jo kuukausi hyvää aikaa siis. Mieheni suorastaan palvoo muuttuvaa vartaloani, ja se tuntuu ihanalta, koska välillä oma olo ei ole yhtä ylpeä vaan ennemminkin epätoivoinen ("mä olen valtava!"). Mieheni näkee jostain syystä masunkin eroottisena. Sille tulee kai joku "Toi on mun nainen, se kantaa mun lastani" tai "Minä olen Siittäjä" -fiilis :D?! Minusta se on vähän hassua, mutta ei haittaa ollenkaan ;).

Toiset kärsii kuivuudesta, mä taas olen tavallistakin kosteampi nyt raskausaikana. Jännä, et voi mennä kumpaan suuntaan tahansa.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Kyllä mulla melkein hiekka pöllyää jo housuista, kun yrittää edes ajatellakin seksiä.. Jotenkin omat halut katoaa kokonaan kun on sellainen "sahara" olo itsellä. Mies on aina ollut aktiivinen ja tosi inhottavaa hänelle tämä. Ei oo kiva hiekkapaperin kanssa touhuta.. Ehkäpä pitää suunnistaa apoteekkiin tms. liukkarihyllylle seuraavaksi..

Kunusiini: Ehkä jollain tasolla juuri toivoinkin mieheltäni tuollaista suhtautumista mahaan ja sitten menee huuli mutrulle kun näin ei olekaan.. :) Mutta ihanaa, nauti siitä vaikka hassulta tuntuisi! :)

Marsi: Ootteko kokeilleet Ceridal-öljyä? Toimii mielestäni paremmin kuin liukkari ja voi käyttää muutenkin esim suihkun jälkeen. Kuivat paikat tulleet nimittäin tutuksi yrittäessäni vuosikausia löytää ehkäisykeinoa joka ei kuivata ja aiheuta siten jatkuvia virtsatieinfektioita ja lisäksi bakteerittomia sellaisia. Ja samat oireet tulivat raskauden alussa, nyt onneksi hävinneet. On kyllä suoraan sanottuna vittumainen vaiva, tiedän ettei seksi käy kyllä edes mielessä tuolloin! Tsempit saharaan! :)

Ostin tänään apteekista jotain klick-liukkaria ja sitten tota Ceridalia. Kumpaakaan en oo kokeillut aiemmin, mutta josko niistä nyt olis hyötyä :) Vähän myöskin mietityttää se, että onkohan se hiiva nyt varmasti mennyt ohi...pitää ehkä kysyä siitä neuvolassa ke. Ois kiva jos joku lääkäri vois vaikka tarkistaa tilanteen.

elenna: Joo hiivakin voi aiheuttaa sellaista kuivuuden tunnetta limakalvoilla tosiaan. Varmaan hyvä jos sen saa tarkistettua ettei oikeen laita hiivaa muhimaan öljyihin.. ;)

Kiitti winkistä Wow.. :D Täytyy koittaa ostaa yöpöydän laatikkoon tota Ceridalia.. :D

• Tykkään
Lääkärikin sattui soittamaan just, eri aiheesta, mutta kysyin myös hiivasta. Hän oli sitä mieltä kuvauksen perusteella, että ei varmaankaan hiivaa ole enää...mutta suositteli myös tuota Ceridalia kokeilemaan kuivuus-ongelmaan. Sitäpä siis koittamaan nyt aluksi. Toivottavasti siitä löytyy apu meille ja teillekin Marsi :) Mukava että tääkin alue tuntuu nyt olevan paremmin hallussa :) Oli hyvä kun jotenkin rupesin miettimään tätä just sopivaan aikaan, kun Wow otit sänkyasiat esiin. Homma etenee taas.

• Tykkään
Marsi oli aivan pakko antaa sinulle hauska-hymiö sinänsä ikävästä vaivasta mutta kun olit asian niin jotenkin "kuivakkaan" hauskasti ilmaissut että purskahdin nauramaan ääneen! :D Mies kysyi että mikäs oli nyt noin hauskaa ja yritin keksiä jotain.. En nyt sentään sille halua kertoa että valitan netissä kuinka mälsä seksielämä meillä on!! :D

Mä olen ollu järkyttynyt siitä, että raskauden myötä seksihaluni ovat kadonneet miltei tyystin. Aiemmin olen ollut ehkä jopa liiankin aktiivinen ja seksiä saatettiin harrastaa useita kertoja päivässä, vähintään se 1 x päivä.. Nyt seksi ei voisi kiinnostaa vähempää. Läheisyyttä ja hellyyttä kaipaan todella paljon mutta itse akti ei kiinnosta. Kun harrastamme seksiä, paikkani tuntuvat todella tiukoilta (:D) ja välillä tunnen kipuakin (liukkareista huolimatta). Pahalta toki tuntuu miehen puolesta, joka on todella aktiivinen seksiasioissa. Olemme onneksi keskustelleet asiasta usein, ja hän (yrittää) ymmärtää minua parhaansa mukaan. No mutta, en aio potea liiaksi huonoa omaatuntoa, koska seksi ei saa olla parisuhteen tärkein asia. Ja olen nyt niin onnellinen kasvavasta masusta ja pienestä ihmeestä masun sisuksissa, etten uhraa seksi asioille liikaa energiaa :) JA, onneksi on monia muita keinoja helpottaa miehen oloa kuin itse yhdyntä.... ;))

Onpa jännä tosiaan huomata miten päinvastaisia voi olla raskaanaolevien seksihalut. Mullakin seksihalut on lisääntyneet nyt raskaana ollessa... ja samoin luonnonmukainen liukkari. Mies tietysti on tyytyväinen, mutta oon yrittänyt varoitella jo etukäteen että tilanne todennäköisesti muuttuu jälleen synnytyksen jälkeen. Viimeksi ei koko imetysaikana ois voinut vähemmän napata. Muuten, tossa vkonloppuna mies tuli todenneeksi että ei ollut todellisuudessa kunnolla tajunnut että oon raskaana ennenkuin käytiin rakenneultrassa (se ei päässyt np-ultraan silloin alussa mukaan). Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Josko alkais taas huomioinnin aika, mies nimittäin oli ekassa raskaudessa just tuommoinen kun Kunusiini omaasi kuvailit.

Takaisin