Mieliteot

Mä oon uhmannu mielihaluja ja ottanut yhden salmiakin tyyliin viikossa ja en joka viikko kuitenkaan..lakritsia muutaman kun pahoinvointia helpottaa. Tiedän ettei sais mutta lakut on helpottanut todella paljon pahoinvointia, ja miehen sisko oli aikoinaan tehny samoin 👌
 
Ei se muutamasta makeisesta mitään haittaa ole, näin neuvolassa saadussa ohjeessa sanotaan
 
Minäkin olen vetänyt salmiakkia 😣pari kertaa kahdesta neljään karkkia per kerta. Metrilakuakin meni pieni pala lintsipäivänä. Ei sais mutta tässä olen niiiiiiiin heikko.😖😖😖
 
Joo, muutama karkki joskus ja jouluna tuskin mitään pahaa tekee 😊 siskon lapset on parikymppisiä ja silloin kiellettiin salmiakki ja laku vain jos verenpaine oli korkea kun nehän nostaa sitä. Eli tässäkin tapauksessa tieto lisää tuskaa 😁

Ja olishan niitä raskausturvallisia salmiakkeja esim Namituvalla.
 
Siis näin somepostauksessa jollain puuroa ja alko tekeen hirveästi mieli neljän viljan puuroa mitä en syö ikinä 🤣🤣 on tää raskaana ollessa kyllä melkosta, ei tartte ku nähä joku juttu niin TUO, TUOTA ON SAATAVA 😂 ei kai se auta ku kaupan kautta kotiin 😄
 
No siis ihan virallisissa ravitsemussuosituksissa sanotaan että "Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia" ja tuolla ohjeella olen kyllä itse mennyt salmiakin ja lakun osalta. Ostettiin kesäreissulla turunlinnasta niitä namituvan glykyrritsiinittömiä salmiakkeja ja niitä söin kyllä vähän runsaammin kerralla.
 
Mä oon kans syönyt muutamia salmiakkeja kerrallaan silloin tällöin. 🥹 ja joskus ässämix-jätskin. Oon kans ymmärtänyt, että sellaisella ei liene väliä mihinkään (paitsi omaan mielialaan 🥰).
 
Täällä kateellisena luen kaikkien mieliteoista, kun itellä käynyt päinvastoin eikä oikein mitään tee mieli 😅 Tottakai välillä tulee himo esim johonkin ruokaan, mutta kun olen sitä kerran syönyt niin ei enää sitäkään tee mieli 😱 Omenaa ja porkkanaa olen syönyt paljon (ehkä ne on sitten olleet niitä mielitekoja), mutta sekin on vähän laantunut 🤨 Toisaalta hyvä kun pyrin pitämään painoa kurissa, tuskin se nouseekaan kun ei syö 😂 Nytkin teen ruokaa puolipakolla kun ei vaan tee mieli syödä. Ja tottakai se ruoka alkoi myös haista pahalta 😵‍💫😅
 
Täällä kateellisena luen kaikkien mieliteoista, kun itellä käynyt päinvastoin eikä oikein mitään tee mieli 😅 Tottakai välillä tulee himo esim johonkin ruokaan, mutta kun olen sitä kerran syönyt niin ei enää sitäkään tee mieli 😱 Omenaa ja porkkanaa olen syönyt paljon (ehkä ne on sitten olleet niitä mielitekoja), mutta sekin on vähän laantunut 🤨 Toisaalta hyvä kun pyrin pitämään painoa kurissa, tuskin se nouseekaan kun ei syö 😂 Nytkin teen ruokaa puolipakolla kun ei vaan tee mieli syödä. Ja tottakai se ruoka alkoi myös haista pahalta 😵‍💫😅
Mullakin nyt tullut vaihe ettei mikään oikein maistu,vaikka ei olekaan varsinaista pahoinvointia enää.
 
Himoitsin pitkään lasagnea ja hedelmäsalaattia ja kun niitä viimein tein niin nyt ne ällöttää. 🤦🏻‍♀️ Jotain tekis kokoajan mieli, mutta kun ei tiedä mitä. 🙈
 
Mulla niin tekee mieli appelssiinituoremehua että melkein itkettää. Semmoista vastapuristettua, mutta lähimmissä kaupoissa ei oo mehulaitetta
 
Mua himottaisi ihan just nyt ruotsinlaivoilla myytävä katkarapuvoileipä tupla-katkaravuilla 🥪🥹
 
Mua himottaisi ihan just nyt ruotsinlaivoilla myytävä katkarapuvoileipä tupla-katkaravuilla 🥪🥹
Mä en edes tiennyt että niitä sais tuplina ... Toki oon reissannu noilla laivoilla viimeksi yli 10v sitten.
 
Mä en edes tiennyt että niitä sais tuplina ... Toki oon reissannu noilla laivoilla viimeksi yli 10v sitten.
Itse olen matkustanut noilla laivoilla lähemmäs 20-vuotta sitten, mutta mielessä elää vahvana klassinen katkarapuvoileipä 🥪💥 ... ja tuo tupla -lisäys tulee siitä, että himoitsen mielessäni katkarapuja tällä hetkellä aivan valtavan paljon!
 
Itse olen matkustanut noilla laivoilla lähemmäs 20-vuotta sitten, mutta mielessä elää vahvana klassinen katkarapuvoileipä 🥪💥 ... ja tuo tupla -lisäys tulee siitä, että himoitsen mielessäni katkarapuja tällä hetkellä aivan valtavan paljon!
Mä söin sellaisen leivän Viroon mennessä muutama vuosi sitten, oli oikeasti hyvä. Olikos ne katkikset nyt kiellettyjen listalla?
 
Mun mielestä katkarapuja ei kyllä oo kielletty! Piti ihan kaivaa tää Ruokaviraston lista taas esiin 🤣 Mutta siis kypsentämättömät äyriäiset on kielletty, mutta katkaravuthan on yleensä aina suomessa kypsiä ja sit pakastettu (eli vaaleanpunaisia). Raaka on ymmärtääkseni sellaista harmahtavaa ja sitä ei oikein missään myydä. Eli oon kyllä itse vetänyt skagenia ja katkarapuleipiä hyvällä omalla tunnolla 😋 Ainoa mitä oon tarkistanut, niin että skagenissa ei oo mätiä! Kun sitä ei välttämättä oo pastöroitu.
 

Liitteet

  • IMG_2405.jpeg
    IMG_2405.jpeg
    483.3 KB · Katsottu: 3
Takaisin
Top