Mieliteot

Täälläkin vahvasti laku ja salmiakki himottaisi.. Myös kaikki eri hedelmät ja jostain syystä Creamcrakerit ja margariini 🫣

Ps. laku/salmiakki himoon sain vinkin toisesta ryhmästä että on olemassa sellaista glykyrritsiini vapaata lakua/salmiakkia jota voi raskaanakin syödä. Tuo glykyrrytsiini on siis se aine jonka takia laku/salmiakki raskaudessa kielletty. Olen koittanut marketeista metsästää tätä mut ei oo vielä osunut kohdalle ja haluan päästä maistamaan ennen kuin alan mistään tilaamaan.
 
Täälläkin vahvasti laku ja salmiakki himottaisi.. Myös kaikki eri hedelmät ja jostain syystä Creamcrakerit ja margariini 🫣

Ps. laku/salmiakki himoon sain vinkin toisesta ryhmästä että on olemassa sellaista glykyrritsiini vapaata lakua/salmiakkia jota voi raskaanakin syödä. Tuo glykyrrytsiini on siis se aine jonka takia laku/salmiakki raskaudessa kielletty. Olen koittanut marketeista metsästää tätä mut ei oo vielä osunut kohdalle ja haluan päästä maistamaan ennen kuin alan mistään tilaamaan.
Muistelisin, että ainakin Salta Katten olisi jossain tällaisessa keskustelussa mainittu glykyrritsiini vapaana ja jotain muitakin olisi, mitä ihan tavallisesta kaupasta saa. Mutta en ole perehtynyt, kun itse oon vaan päättänyt sinnitellä ilman. Eli ei kannata vaan mun muistiin tässä luottaa.
 
Muistelisin, että ainakin Salta Katten olisi jossain tällaisessa keskustelussa mainittu glykyrritsiini vapaana ja jotain muitakin olisi, mitä ihan tavallisesta kaupasta saa. Mutta en ole perehtynyt, kun itse oon vaan päättänyt sinnitellä ilman. Eli ei kannata vaan mun muistiin tässä luottaa.
Namituvalta löytyy valikoima näitä ”raskaussalmiakkeja” eli glykyrritsiini-vapaita 🤩 Myydään ihan K-kaupoissakin ainakin osassa.

 
Namituvalta löytyy valikoima näitä ”raskaussalmiakkeja” eli glykyrritsiini-vapaita 🤩 Myydään ihan K-kaupoissakin ainakin osassa.

Oletkos päässyt näitä maistamaan? Kiinnostaa kovasti ovatko normi lakun tai/ja salmiakin veroisia? (:
 
Oletkos päässyt näitä maistamaan? Kiinnostaa kovasti ovatko normi lakun tai/ja salmiakin veroisia? (:
Minä testasin näitä Namituvan salmiakkeja pahimpaan salmiakkihimoon, ostin silloin sitä rakkaussalmiakkia (vadelmasalmiakki) ja sitruunasalmiakkia. Tosi hyviä kyllä kumpikin, aika vahvoja salmiakkeja 😄 Mutta nuo molemmat ainakin oli sellaisia kovia imeskeltäviä, jostain syystä tekee mieli ihan niitä pehmeitä salmiakkeja ja metrilakuja 😋
 
Minä testasin näitä Namituvan salmiakkeja pahimpaan salmiakkihimoon, ostin silloin sitä rakkaussalmiakkia (vadelmasalmiakki) ja sitruunasalmiakkia. Tosi hyviä kyllä kumpikin, aika vahvoja salmiakkeja 😄 Mutta nuo molemmat ainakin oli sellaisia kovia imeskeltäviä, jostain syystä tekee mieli ihan niitä pehmeitä salmiakkeja ja metrilakuja 😋
Vahva salmiakki kuulostaa hyvältä, ehkä nää on ihan kokeilun arvoisia kunhan nyt tulis jossakin vastaan! Oon kyllä ite kans enemmän pehmeen salmiakin ystävä, ne irtiksenä löytyvät pääkallot ja sammakot on parhaita🤤🤤🤤🤤🤤, kuola valuu ihan vaan ajatellessakin 🤭
 
Minä testasin näitä Namituvan salmiakkeja pahimpaan salmiakkihimoon, ostin silloin sitä rakkaussalmiakkia (vadelmasalmiakki) ja sitruunasalmiakkia. Tosi hyviä kyllä kumpikin, aika vahvoja salmiakkeja 😄 Mutta nuo molemmat ainakin oli sellaisia kovia imeskeltäviä, jostain syystä tekee mieli ihan niitä pehmeitä salmiakkeja ja metrilakuja 😋
Minäkin oon himoinnut koko kesän metrilakuja😭 toivottavasti niitä saa sitten sydäntalven aikaan jostain?! 😂
 
Mulla radin takia on ollut aamupuuro pannassa ja voi luoja miten mieluusti söisin nut kaurapuuroa rahkan sijasta. Tajusin nyt onneks, että voisin kokeilla iltapalaksi ottaa pienen annoksen kaurapuuroa ennen nukkumaanmenoa ja voi että, en nyt malta oottaa iltapalaa 😂
 
Mars-jäätelöpatukat on uusin himo ja suklaa siis ihan fasun sininen maistuu jotenkin harvinaisen hyvälle😋😂.
Kouvolan lakritsia himoitsen edelleen. Sitä tuoretta mitä myydään ainakin koo-kaupoissa😭
 
Vahva salmiakki kuulostaa hyvältä, ehkä nää on ihan kokeilun arvoisia kunhan nyt tulis jossakin vastaan! Oon kyllä ite kans enemmän pehmeen salmiakin ystävä, ne irtiksenä löytyvät pääkallot ja sammakot on parhaita🤤🤤🤤🤤🤤, kuola valuu ihan vaan ajatellessakin 🤭
Itekki nimenomaan irttareita kaipaan 🤤 Muistan alkuraskaudessa kun piti joskus iltakymmenen jälkeen lähteä kauppaan "karkkiostoksille" ja lopulta seisoin siellä irttarihyllyllä ja mietin että söisin näistä ainoastaan salmiakkia tai lakua, mitään muuta ei tehny mieli. En sitten ostanut mitään vaan palasin tyhjin käsin kotiin 😆
 
Jos oon ostanut irttareita (eli 2 kertaa tässä raskaudessa?) niin oon ottanut salmiakkia muutaman. Ja hyvin täyttänyt salmiakkihimot! Tää on niistä suosituksista, missä en usko että ehdottomuus on tarpeen, toisin kuin esim salmonellan välttäminen.
 
Joo minäkin oon kyllä muutamia salmiakkeja välillä syönyt, jos vaikka miehellä on karkkipussi kotona niin saatan siitä napata 1-2 ja sillä saa selvästi pahimmat himot laantumaan. 😊
 
Mua kanssa ärsyttää irtokarkkihyllyillä, että ei saa syödä niistä mitään, mitä haluaisi 😅
 
Juu kyllä mäkin oon muutamia salmiakkeja/lakuja syöny, tosin mulla se himo kasvaa vaan syödessä 🤭 Lueskelin tossa ettö mihin se salmiakin/lakun syöminen voi mahollisesti vaikuttaa, tutkimusten mukaan esimerkiksi lapsen muistiin sitten jökkeenpäon niin siitä tuli vähän pahamieli kun itellä jo valmiiks huono muisti.. Mut ehkä se yks kaks ei niinkään vaikuta, mut joskus haluis vetää sen pussillisen, toki eipä kai niitä raskaus salmiakkejakaan suositella ihan pussi kaupalla syötävän 😂
 
Juu kyllä mäkin oon muutamia salmiakkeja/lakuja syöny, tosin mulla se himo kasvaa vaan syödessä 🤭 Lueskelin tossa ettö mihin se salmiakin/lakun syöminen voi mahollisesti vaikuttaa, tutkimusten mukaan esimerkiksi lapsen muistiin sitten jökkeenpäon niin siitä tuli vähän pahamieli kun itellä jo valmiiks huono muisti.. Mut ehkä se yks kaks ei niinkään vaikuta, mut joskus haluis vetää sen pussillisen, toki eipä kai niitä raskaus salmiakkejakaan suositella ihan pussi kaupalla syötävän 😂
Mulla vähän sama, että aina se muutama salmiakki tai laku ei tunnu missään ja vois samantien syödä vaikka pussillisen. Nii sinänsä helpompi varmaan kun sallii sen itelleen vaan harvakseltaan 😂
 
Itse olen matkustanut noilla laivoilla lähemmäs 20-vuotta sitten, mutta mielessä elää vahvana klassinen katkarapuvoileipä 🥪💥 ... ja tuo tupla -lisäys tulee siitä, että himoitsen mielessäni katkarapuja tällä hetkellä aivan valtavan paljon!
Josko se kroppa näin ilmoittelisi vaikka jodin ja seleenin tarpeesta? Nyt munkin alkoi kyllä tehdä mieli kunnon skagenia, ai että 😄
 
Mul ei nyt pitkäään aikaan ollut mitään ruokahimoja 🤔 Silloin alkuraskaudessa niitä ollut paljon… nyt vähentyneet😂 sairastin tossa jonkun flunssan, se vei multa makuaistin, ruokahalu on kyllä hyvä mutta en sinönsä niinku maista vieläkään mitään 😊
 
Havahduin tänään sellaseen outoon mielitekoon (siis minulle outoon), et mun tekee koko ajan mieli ihan kamalasti naudanlihaa ja siitä valmistettuja pihvejä. 🫣🤣 En ole syönyt punaista lihaa reilusti yli 10 vuoteen, enkä sitä ole himoinnut kertaakaan sen jäätyä pois ruokavaliosta. Mutta nyt katselen netissä kuola valuen videoita missä valmistetaan jotain pihvejä tms. 🙈🤣 En kyllä uskalla ruveta sitä syömään ihan tosta noin vaan, voi pakki mennä jumiin ihan huolella, jos niin tekisin. 😁 Ja outoa tästä tekee myös sen, että en ole koskaan edes tykännyt mistään pihveistä. 🤣
 
Mulla ei oo ollut oikein mitään varsinaisia yksittäisiä himoja (paitsi kiinalainen ruoka oli hetken aikaa), mutta nyt oon syönyt jo aika monena päivänä Jacky makupaloista sitä vaaleansinistä, maitosuklaata.. 🤤 Tällä viikolla joka päivä neljä….. 🥹 ne on niiiin ihania!
 
Takaisin
Top