Mieliteot

Mun on ollu pakko saada välillä pizzaa, jossa on salamia/meetvurstia. Tuntuu, että tulen hulluksi, ku katson miehen laittavan leivän päälle meetvurstia, haistan sen tuoksun, enkä itse saa 😣 Mutta niin olen ainakin käsittänyt, että useampi raskaana kielletty ruoka-aine käy kyllä, jos vaan on kunnolla kuumennettu/paistettu. Sama aurajuuston kanssa, vaikken usein sitä nautikaan. Maksamakkaran vaaroista(A-vitamiini yms.) olen lukenut, mutta olen käsittänyt, että sitäkin voi välillä vähän syödä, joten olen muutaman kerran nautiskellut leivän päällä tuoreen kurkun kera.
Meetvurstia sais ilmeisesti syödä myös jos sen pakastaa 3 pv, tokson pitäisi siinä kuolla. Oonnkans joskus vaan heittänyt pari leikkelettä mikroon kärventymään 😆
 
Mun on ollu pakko saada välillä pizzaa, jossa on salamia/meetvurstia. Tuntuu, että tulen hulluksi, ku katson miehen laittavan leivän päälle meetvurstia, haistan sen tuoksun, enkä itse saa 😣 Mutta niin olen ainakin käsittänyt, että useampi raskaana kielletty ruoka-aine käy kyllä, jos vaan on kunnolla kuumennettu/paistettu. Sama aurajuuston kanssa, vaikken usein sitä nautikaan. Maksamakkaran vaaroista(A-vitamiini yms.) olen lukenut, mutta olen käsittänyt, että sitäkin voi välillä vähän syödä, joten olen muutaman kerran nautiskellut leivän päällä tuoreen kurkun kera.
Ainakin mulle neuvolassa sanottiin, että salami/meetvursti on ok, jos se on kuumennettu kunnolla. Samoin just tuo aurajuustokin 👍🏻
 
Meillä kans menossa meetvurstia pakkaseen, ostin että laitetaan pitsaan ja unohdin sen siitä :loudlycrying: tuoksui niiiiiin hyvälle kun mies laittoi leivän päälle.
 
Alkuraskaudesta vain suolaiset herkut maistui, mutta nyt myös sokeriset maistuu (vähän liiankin hyvin 😅).

Edelleenkin tosin kauppareissuilla homejuustot huutelee niin houkuttelevina juustohyllyltä!
 
Alkuraskaudesta vain suolaiset herkut maistui, mutta nyt myös sokeriset maistuu (vähän liiankin hyvin 😅).

Edelleenkin tosin kauppareissuilla homejuustot huutelee niin houkuttelevina juustohyllyltä!
Mulla oli myös alkuraskaudessa suolaiset kova juttu, pääasiassa pahoinvoinnin vuoksi, mutta nyt taas jätskit ja suklaa uppoaa ihan pohjattomaan mahaan 😅
 
Täällä myös alkuraskaudessa kaikki suolainen maistui, vaikka normisti makeat herkut, salaatit ja kevyet ruoat omaan mieleen. Jäätelö ei maistunut alkuun ollenkaan. Nyt on palattu takaisin normaaliin ja makeat herkut maistuu vähän liiankin hyvin😅 varsinkin kaikki suklaat ja jäätelö😋😄
 
Takaisin
Top