Mieliteot/ruoka-aiheet muutenkin

Mä ostin tänään kalaa, oikein kahta erilaista! :grin ei todellakaan tuu syötyä kalaa 2x/viikossa....ostin kampelafileitä tuoreena, ei ollu pahan hintasta :) ja sit oli pakko saada pien savusiika...:p
 
ahk87, toivottavasti savusiikasi ei ole tyhjiöpakattu vaan tiskistä! Muuten siinä piilee listeriavaara. Tietenkin, jos siitä ei halua/jaksa välittää, niin sittenhän sillä ei ole väliä. :)
 
Vetelin kolme yota sitten purkillisen vihreita pippureita. Niita mita on pizzerioissa. Menin maistamaan etta onkoha hyvia ni tuli iha jarkyttava himo,haha. Mies sit aamulla osotti tyhjaa lasipurkkia ja pyoritteli paataan. :D Nyt kipeena mietin etta mustat oliivit ja feta vois olla aika hyvaa yhes. Mies sano etta ne ei kylla sovi. Pakko kayda huomenna hakemassa ja kokeilla. :):)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Nami nam tehtiin just pizzaa missä ilmakuivattua kinkkua, pepperonia, mozzarellaa, oliiveja ja juustoa! Nam! :) pizza menee kyllä aina alas vaikkei muut ruoat meniskään.

Koulussa juon aina piimää ja joka kerta pakko huokaista kuinka hyvää se on :D kotiin en oo viittinyt ostaa ku joisin varmaan koko litran kerralla.. joten Mamma cantante ymmärrän piimähimosi :)

Ceasarsalaattiin mulla on edelleen himo ja sitä syönyt pari kertaa. Parmesanjuuston tarkistan että on tehty pastöroidusta maidosta, vaikka parmesanhan on muutenkin pitkään kypsytetty kova juusto..
 
Tulinen ruoka on ihan must! Sen nauttiminen ei vaan hirmuisesti helpota tuota närästystä ja vatsavaivoja :rolleyes: Himo kuitenkin voittaa järjen :p Mandariineja menee kilokaupalla, mutta se ei kauhean paha himo onneksi ole! Jäätelöä ja salmiakkia tekee mieli, mutta olen onnistunut pysymään aika hyvin erossa, kun vain paristi syönyt vähän salmiakkia ja kerran jätskin :cool:
 
Rupesi tekemään mieli riisipuuroa. Tuossa sitten keittyy. Jos mies töistä tullessaan ihmettelee, sanon, että "Eevertti halusi riisipuuroa." Kyllä hän sitten ymmärtää :grin
 
Oih mäki oon haaveillu riisipuurosta, en oo vaan saanut aikaseks tahi muistanu sit ikinä kaupassa ostaa puuroriisiä :D joulutorttuja ja piparitaikinaa tekee kans mieli :p
 
Mulla teki ihan sikana mieli tomaattia tässä yks ilta, piti ihan kaupasta hakea :)
 
Mul on ollu sellanen ongelma koko tän raskausajan et mua inhottaa ylikaiken kananmuna, toinen lähes päivittäinen inhotus on soija. Ei tässä muuten mitään mutta kun olen lakto-ovo-vegetaristi.. Niin ja rahka on kans yökyök ja niin myös kaikenmailman proteiinilisät, joista kumpiakin vielä ennen raskautta tykkäsin puputtaa.

Olen vetänyt nyt monta viikkoa monta litraa maitoa päivässä, koska se menee alas ja punasia linssejä on mennyt myös viime kuukausina ihan älyttömiä määriä. Sais alkaa maistumaan edes noi munat ni sais vähän vaihtelua aterioiden proteiini puoleen :confused:
Ei kyllä toi soija inhotus haittane sen puolesta että sitä monet ravintotutkijat suosittele pienille lapsille (varsinkaan pojille), raskaana oleville ja muutenkin pitämään naistenkin annokset suht pieninä. Muista minkä lie naishormonin takia, minkä vaikutuksen kuitenkin pystyis kumota nokkosella tms, mutta meiän taloudessa ainakaan kauhiasti tule nokkosta syötyä.

Niin ja kun täällä tuosta maksasta ja a-vitamiinista oli puhetta, niin olen käsityksessä ettei juuri saisi kertaheitolla syödä suuria määriä, ja raskausajan päivittäinen saantisuositus oli 800µg. Siitä osaa itse mitään sanoa paljonko maksa A.ta sisältää.
Jajaja noista juustoista, itse rakastan aurajuustoa, ja juuri aurajuustoa syönkin nyt raskaana ollessa, muihin sinihomejuustoihin en uskalla koskea. Olen kuullut parilta eri taholta että suuret valmistajat tutkivat itse niitä juustojaan, ja esim valion juustoista ei pitäisi olla viimoiseen 10vuoteen löytynyt listeriaa.
 
Niin ja suolan olen korvannut mielihalujen ja yökötysten takia lakulla ja salmiakilla :grin siis en mitenkään tiedostaen. Itsellä aina vähän alhaisemman puoleiset verenpaineet olleet, ja viimeisten parin vuoden aikana olen opetellut lisäilemään suolaa ruokiini kun olen todennut että saan pidettyä sillä huimaukset poissa. Nyt oon liittänyt laku ja salmiakki himot sit tähän aiheeseen kun suola on alkanut ällöttämään tosi paljon jo ajatuksen tasolla. Maltilla koitan kuitenkin nuita mustia herkkuja popsia :P
 
Oon muute alkanu puhumaan minusta ja masuasukista "me" ja "meilla". Mies ei voi kieltaytya ku naukasen etta "meilla on nalka". Menee tasan pari minuuttia ja on taikonu jotain hyvaa natustettavaa mita en ite valttamatta olis keksiny. :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Mulla alkaa kaikki ruoka tökkimään aina syödessä :) jogurtti ja rahka ehkä semmosia mitkä menee aina :D isäntä on hyvä ku se yrittää mulle jtn syöttää niin sanoo et vaikket halua niin toukka tahtoo :D
 
Makarooni, pasta, nuudelit himottaa.. :) Eilen oli kaupassa pakko saada suolakurkkuja, kun niin hyvälle tuoksuivat?! :)
 
Oli perjantaina firman pikkujoulut ja hankin itselleni oikein rehellisen sokerikrapulan. Illalla meni siis herkkujälkkäriä, puoli pulloa lehtikuohua ja kaksi isoa alkoholitonta siideriä. Aamulla sitten oli naama ihan turvoksissa, päätä särki, väsytti ja ällötti. Onnistuu se näimmä ilman viinaakin :p

Hiukan jo alkanut pelottaa se tuleva sokerirasitus. Varsinkin jos on aamulla ennen työpäivää ja pitäisi sitten muka iltapäivälläkin saada jotain tehtyä... :confused:
 
Mun tekis mieli sipsejä taas kerran :P Ja ahmetin tohveleita tomaatilla, eli rasvassa paistettuja munakoisoviipaleita juustolla ja mausteilla :P Muutenkin himottais ihan sama mikä, kuhan siihen vois sulattaa juustoa ja rasvaa päälle ja heittää vielä mausteiks suolaa ja pippuria :D

En tiedä onko tää nyt hyvä vai huono juttu et tekee mieli rasvaa ja suolaa kun noi oli pitkään niitä ykkös-yökötyksiä, et päästä päähän tyylillä.

Niin ja pakko kysyä, mitä on lehtikuohu?
 
Lehtikuohu on kuplivaa mustaherukanlehtimehua, jota myydään samppanjapulloissa. Ihan parhaita holittomia skumpan korvikkeita.
 
Hei.
Haluaisin kysyä että ootteko syöneet ns.tahallisesti tai vahingossa ns.kiellettyjä ruoka-aineita? Itse huomasin että olen surutta vetänyt pari viikkoa leipää jossa on pellavansiemeniä. Niitähän ei suositella raskaana ollessa siemeniem sisältämän myrkyn vuoksi... onko kukaan muu syönyt pellavansiemeniä?
 
Niitä pellavansiemeniä varmaan pitäisi syödä kahmalokaupalla, ennen kuin niistä saa minkäänlaisia myrkkyjä.
Edellisessä raskaudessa söin kauheita annoksia salaattia balsamico- ja oliiviöljylorauksilla ja sama himo on taaskin. Appelsiinit on maistuneet erinomaisesti. Kahvinjuonti on rajoittunut aamukahviin, enempää ei oikein edes pysty juomaan. Täydellä mahalla on huono tehdä kauppareissuja ja yrittää miettiä mitään syötävää, kun kaikki yököttää. Ja toisinpäin, tänään menin nälissäni kauppaan ostamaan jotain herkkua, ensimmäisenä pisti silmään porkkanalaatikkorasia ja se oli pakko ostaa. Olipa hyvää!
 
Takaisin
Top