Mieliteot/ruoka-aiheet muutenkin

Riittääkökö katkaravuille pelkkä sulatus vai kannattaako niitä keitellä? Ne vaa menee niin kumisiksi keitettäessä..
 
Eikö ne oo valmiiksi kypsennettyjä?
 
Sitten se pelkkä sulatus riittää varmaan.. en tiedä sit miksi jotkut käskee vielä varmuudeks keitteleen.
 
Kai se idea on, että kaikki kertaalleen jäähtynyt ruoka pitäisi kuumentaa ennen syömistä uudelleen höyryävän kuumaksi, jotta mahdollisesti jääkaapissa tai pakkasessa kasvanut listeria kuolee. Sama koskee pakastevihanneksia yms. Itse olen katkarapuja syönyt kyllä ilman uudelleen kuumennusta. Mutta, jos siis haluaa ottaa varman päälle, ne voi mikrottaa "höyryävän kuumaksi" ennen käyttöä. Listeria kuolee 70 asteessa ainakin jos kuumuus kestää riittävän pitkään (pastöroinnissa noin 15 sekuntia).
 
Näistä mieliteoista.. Pohdin jo neuvolassakin, kun tekee kauheesti mieli mandariineja ja muita hedelmiä, ja parasta siinä on, että olen niille allerginen! Pelkkä hajukin saa nenän kutisemaan ja aivastelemaan. No, kokeilin kuitenkin ja allergiaa ei ole tullut ollenkaan! Joillain allergiat kuulemma helpottaa raskauden aikana, ihanaa! Nyt vaan varastot täyteen mandariineja yms, kunnes taas allergiat iskee takaisin keväällä :p Onko joku muu huomannut allergioiden lievittyneen raskauden myötä?
 
Kiitos enough selvennyksestä :) Täytyy siis miettiä haluaako paremman makuisia vai varmasti turvallisia :D
 
Myös norovirus kuolee kuumennettaessa, sitä kun on ainakin ulkomaisista pakastemarjoista havaittu. Eli jos haluaa säästyä mahanpuruilta niin parempi kuumennella menemään. :wink
 
Huh, iski hirvee himo sitruunaan yhtäkkiä. Eikä mennu ohi. Oli pakko käydä hakemassa sitruuna-lime-vissyä ja terästää sitä sitruunan mehulla:p
 
Mulla hiilarihimo vaan jatkuu... Ei tekis ollenkaan mieli proteiinia. Johtuukohan ruoansulatuksen hidastumisesta vai mistä kummasta? Oon kyllä yrittäny syödä tavallisen määrän protskuakin kun se pitää nälän yleensä paremmin poissa, mutta silti hiilarit vaan himottaa!
 
Mä en eea yritä analysoida mistä nää himotukset johtuu.:D
 
Just puhuttiin ystävän kans eilen ettei glögiä sais vissii juoda ku on inkivääriä mut molemmat ollaan kyl juotu :) mä tykkään ehkä viä enemmän juoda kylmänä :D:D
 
Jonsku88, ei tuo glögi ole vaarallista kun sisältää kuitenkin suht vähän inkiväärimaustetta :) Ellet tietysti joka päivä litratolkulla juo :D itse olen huoletta juonut glögiä kerran pari viikossa nyt "jouluajan", maalaisjärjellä :)
 
Suolakurkut himottaa edelleen ja niitä on pakko saada aina kaupasta siitä irtomyynnistä! :grin
Se kyllä ihmetyttää, ettei ole ollut koko raskauden aikana oikein mitään inhokkia.
 
Mulle käy herkkumaan suolakurkut mut felixin ei uppoo :D tavis sipsit ja taco dippi on kestosuosikki :D Suolasta ennemmin ku makeeta :)v
 
Pahoinvoidessa oli hyvinkin tarkkaa mikä maistuisi (lähinnä miedot maut ja hiilarit, vaalea leipä oli ihan ykkönen), mut muuten ei ole kyllä ollut mitään erikoisia mielitekoja tai inhotuksia! Ihan samat kuin aina ennenkin :D
 
Tjooh, mun oli eilen ihan pakko saada maistaa ton joulukuusen neulasta. Hetken sitä pureskeltuani totesin että pahalta maistuu, ehin näyttää siinä kivasti esimerkkiä muksuillekkin joilta tuli kuorossa "mulle kans" kun näkivät äidin vieressä mussuttavan. Totesivat hekin onneksi etteivät tykkää-yäk. Mutmut, nyt taas tekis mieli mennä nappasemaan tosta pari neulasta o_O Toinen mieliteko ois mennä haistelemaan kynsilakkoja, mieluusti jotain punaisensävyistä ?! Tuon kyllä meinaan jättää välistä vaikka haluttais.
 
Takaisin
Top