Mieliteot/ruoka-aiheet muutenkin

Vastatkaa te viisaammat, "saako" granaattiomenaa syödä (siis ei mitään mehua vaan ihan tuoretta granaattiomenaa) raskauden aikana? En nyt löydä mitään järkevää vastausta netistä kuin että sitä käytettiin joskus aikojen alussa Kreikassa raskauden keskeyttämisessä yms muita ei selviä vastauksia...
 
Niin, eipä sitä nyt joka viikko tule mun edes syötyä, joten en usko siinä olevan mitään pahaa. Pitää tutkia vielä asiaa tarkemmin mut yksi myös mitä löysin on sen terveysvaikutus kun se kait alentaa kolesterolia ja sellaisia ruokia ei suositella raskaana olevalle.. no mut jälleen kerran kohtuudella kun syö niin en usko olevan "haittaa" :)
 
Mä oon ymmärtänyt et niillä kolesterolia alentavilla tuotteilla tarkotetaan esim. Beceliä säännöllisesti käytettynä eikä niinkään mitään "luonnontuotteita" :)
 
Mulla vaihtunut ananas omenoihin. Tosin vain yksi merkki on herkkua ja mehevää. Honey crunch! Menee kaksi päivässä :)
 
Mullekkin maistuu omenat päivittäin, ne vihreät halvimmat :D Vaikken omenoista juuri yleensä välitäkkään.
 
Nam, omenat! (Syön niitä paljon nyt kun voin, viime raskaudessa ei voinut hedelmiä syödä kun sokerit nousi.) Ja miehen tekemä smoothie, voisin syödä sitä aamulla ja illalla. Sekä pekonia, rapeaa pekonia. Mmmmm....
 
Meillä kärsitään korkeista kolesteroleista (tai mies kärsii) joten pekoni on meillä pannassa. Ei kyllä tekisi mielikään, liha ja suolainen ruoka ei vieläkään oikein uppoa. :confused: Vihreät omenat oli alkuraskauden pelastus, edelleen hedelmät on nannaa! Kummallisin makumieltymys olisi tällä hetkellä ehkä sinihomejuusto-ananas-valkosipuli -makuyhdistelmä, jota pitää saada niin pitsaan kuin kaikkeen muuhunkin. Sinihomejuusto kypsennettynä ja de-listerioituna, of course. :grin
 
Mä en voi syyä omenaa ku närästää :| mut kiivi on hyvää :) kaikki marjoista tehdyt rahkat,kiisselit tms uppoo kyllä :) kukkakaali gratiinia tarttee varmaa väsätä joku päivä :)
 
Omenat on kyl jnam, mut niin ne kyl on musta ollut jo vuosia :P Itselle on tullut nyt itselleni erittäin outo mielihalu, nimittäin mikropitsat. Viimeksi muistan syöneeni sellaisen n.3vuotta sitten ja muistelen sen maistuneen ihan hirveeltä. Mut nyt aina kun oon nähnyt moisia kaupassa niin herahtaa vesi kielelle, en ole kuitenkaan vielä "päässyt" suuhuni sellaista änkemään kun ei (onnekseni) meiän lidlissä oo lihatonta versiota.
 
Näin meillä! :D tää jatkuva ruokahimo....
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1422519734.006117.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1422519734.006117.jpg
    164 KB · Katsottu: 39
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Meillä mies on innostunut leipomaan, mikä on tosi kiva sillon kun leipoo esim. leipää, mut nyt kun mulla ois huomenna se sokerirasitus ja tänään pitäis vähän kattoa mitä suuhunsa pistää niin ei oo reilua et jääkaapissa odottaa rahkapiirakkaa ja runebergin torttuja... Oon niin varma et lipsahdan herkuttelemaan illalla ja kärähdän sit sokereista.. :sad001
 
Mä näin kaupassa mut en ostanu ku en tykänny milkankaan popparisuklaasta niin taitaa jäädä kauppaan :)
 
Himoitsin sitä kaupassa, mutta en voinut ostaa sitä, kun en luota itseeni yhtään ja olisin varmasti vetässyt sen yhdeltä istumalta suihini :grin
 
Takaisin
Top