Mieliteot/ruoka-aiheet muutenkin

Kallioranta

Silmät suurina ihmettelijä
Ajattelin, että jos tänne viriäs keskustelua syömisestä ylipäänsä, oli sitten kyse mieliteoista ällötyksistä tai kysymyksiä että voiko syödä. Itse nimittäin löydän itseni päivittäin googlaamasta voiko syödä sitä tätä ja tota, kun ensimmäistä neuvolaa ei vielä ole ollut.
Eilen teki niin kovasti mieli tonnikalaa lämpimän leivän päälle että tytär haki kaupasta. Ilmeisesti sitä saa kuitenkin kohtuudella nauttia? Harvemmin itse hysterisoin moisista, mutta toki ymmärrän että niissä purkeissa ja kaloissa voi ja varmasti jotain ylimääräisiä kemikaaleja onkin.
Yhtenä päivänä söin myös mozzarella salaatin ja koska olin töissä en viitsinyt närppiä juustoja pois tai olisin heti jäänyt kiinni juuston alkuperästä en tiedä kun ostin kahvilasta ko.salaatin. Jatkossa pitänee olla hiukan tarkempi.

Rv siis 4+3 voiko todella olla jo mielitekoja tässä vaiheessa??


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on alkanut tökkimään liha pahasti kuluvan viikon aikana. Ennenmin syön salaattia, kasviksia, keittoja (niissä voi olla vähän kalaa), hedelmiä, rahkaa jne. Kaikki juustot ällöttää. Leipää ei mene alas yhtään. Eli ilmeisesti hormoonit voivat vaikuttaa jo näin aikaisin :)
 
Voi niitä mielitekoja jo ollakii, mulla Tyyneä odottaessa oli heti ekoista viikoista lähtien himona tuorekurkku, ja sen himoaminen kesti koko raskauden. Nyt ei toistaseks ole itellä mitään mielitekoja, mut tosiaan kahvi ei maistu eikä mikään makeakaan, ja mä oon normaalisti aikamoinen sokerihiiri.
 
Hei onko jollain tietoa saako vihreetä teetä juoda? Oon yrittänyt googletella, mutta vähän ristiriitaista tietoa tullut vastaan. Kauheasti tekisi vihreetä teetä mieli.

Yrttiteethän ovat kiellettyjen listalla, mutta entäpä vihreä tee?

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Tosin vihreä teekin sisältää kofeiinia, joten ei kannata ihan litratolkulla sitä juoda, mutta kuppi pari päivässä ei tee pahaa.
 
Joo mä kans mietin tota teekuviota että mikä nyt sit on yrttiteetä mitä ei saa juoda ku itse tykkään niistä clipperin luomu teeistä ni onko ne sit yrttiteitä vai ei. Ne on niin hyvän makusia ja ku niissä ei olis mitään salaa lisättyjä sokereita.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ainakin viimeisellä kolmanneksella aion taas ja jälleen kerran kitata Clipperin Vadelmanlehtiteetä kuppia kupin perään. Ja se on siis luontainen synnytyselinten kypsyttelykeino :D jotkut saaneet sillä kuulemma synnytyksen käynnistymään, mitä vähän epäilen.
 
Mut muuten kyllä kannattaa laittaa kaikkien kofeiinia sisältävien juomien juonti minimiin. Stressiä ei kannata ottaa jos juo kahvia kun mieli tekee, stressi on todennäköisesti pahempi sille masussa asuvalle pienelle.
 
Mä kans käytin Tyynen odotuksen loppuvaiheessa vadelmanlehtiteetä tosin valioravinnon. Ei se synnytystä käynnistäny, mut pistän juoman piikkiin tehokkaat supistukset (oli niin tehokkaat ettei mun tarvinu ponnistaa ollenkaan). Vadelmanlehdet vahvistaa kohtulihasta, ja on myös hyvä apukeino kohdun palautumiseen synnytyksen jälkeen :wink
 
Mulla oli myös tehokkaat supistukset. Eikä mun mielestä supistukset tuntuneet ollenkaan yhtä pahoilta mitä esikoista odottaessa, verrattuna nyt kahteen viimeisimpään synnytykseen. Tosin, tää viimeisin synnytys oli vähän kivuliaampi kuin keskimmäisen, kun tunkivat kyselemättä mut oksitosiinitippaan vaikka synnytys eteni hyvin ja supistuksia tuli 2-3min välein. Uskallan väittää että tekivät sen siksi kun synnärillä oli sulku ja piti saada äkkiä tilaa uusille synnyttäjille. Tän asian aion selvittää ensimmäisellä neuvolakäynnillä enkä aio enää suostua synnyttämään kyseisessä sairaalassa koska mitään järkevää syytä oksitosiinin käytölle ei ollut.
 
Mulla oli myös tehokkaat supistukset. Eikä mun mielestä supistukset tuntuneet ollenkaan yhtä pahoilta mitä esikoista odottaessa, verrattuna nyt kahteen viimeisimpään synnytykseen. Tosin, tää viimeisin synnytys oli vähän kivuliaampi kuin keskimmäisen, kun tunkivat kyselemättä mut oksitosiinitippaan vaikka synnytys eteni hyvin ja supistuksia tuli 2-3min välein. Uskallan väittää että tekivät sen siksi kun synnärillä oli sulku ja piti saada äkkiä tilaa uusille synnyttäjille. Tän asian aion selvittää ensimmäisellä neuvolakäynnillä enkä aio enää suostua synnyttämään kyseisessä sairaalassa koska mitään järkevää syytä oksitosiinin käytölle ei ollut.

Mulla esikoisen synnytyksessä käytettiin ihan liikaa oksitosiinitippaa jouduttamaan, vaikka käynnistyi itsekseen ja supistelikin jo hyvin niin lisää vaan tippaa. Sairaalassa oli silloin todella täyttä ja osalle synnyttäneistä ei ees riittänyt huoneesta paikkaa vaan muutama oli käytävällä sängyn kans niin luulen, että kiireen piikkiin saan laittaa sen munkin synnytyksen oksitosiinitipan käytön :sad001

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun mielestä toi on ihan älytöntä touhua! Samalla synnytysosastoja suljetaan ja synnytyksiä keskitetään suurempiin sairaaloihin, joissa niitä synnytyäjiä on jo ennestäänkin.
Onkohan mahdollista kieltää oksitosiinin laitto jos synnytys kuitenkin etenee?
Olihan siinä vähän kipukynnyksessä kysymistä kun ensin oli avautunut omilla supistuksilla alle kahdessa tunnissa 8cm:iin, ja sit viimeisille minuuteille lykättiin oksitosiinia se 100% annos. Erityisen ikävää siinä oli se että tippa vaan tippui edelleen vaikka lapsi oli jo syntynyt. Supistelu oli täysin holtitonta ja luonnotonta :sad001 äkkiä sit vaan revittiin istukka pois ja siitä suoraan osastolle.
 
On kyl väärin :sad001 Samalla voi mennä paikatkin turhaan rikki, kun keholle ei anneta aikaa kypsyä mukana.

Mieliteoista/ällötyksistä sen verran, että kahdessa aikasemmassa raskaudessa on kahvi tökkinyt niin pahasti, etten juonut ollenkaan ja moni ruoka ällötytti.
Vielä ei onneks oo mitään! (Y)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon huomannut että mun ei tee yhtään mieli mitään makeeta. En oo normaalistikkaan mikään sokerihiiri, mutta nyt ei mitkään karkit tai suklaat tai pullat maistu ollenkaan. Positiivista! :D
Jotkus tosi kermaiset ruoat ällöttää, mutta suolaista voisin taas syödä vaikka kuinka. Monta päivää tehnyt mieli grilliltä makkaraperunoita :Heartred :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Suolaset, nam :p Mun täytyy vaa yrittää pitää sekin mielihalu kuosissa ettei tuu syötyy joka välissä sipsiä. Muutenki mietityttää oma ruokavalio paljon, kun on edellisist raskauksist yhteensä 13kg jälellä. Nyt ei sais kyl paino nousta koinkaa paljoa. Lisäks ku talvi tulossa ni muutenkin väsyttää ja oon aina ollu talvella huono samaa itteäni liikkeelle. Nyt tosin oon alottamassa astangajoogan, mut saas nähä kauanko siellä pystyy jatkamaan kasvavan mahan kanssa.
 
Voi ei, mahtaakohan tuo olla tosi että tilamaitoa ei sais juoda (listerian takia), ja kun meillähän ei muuta juoda! :sad001:eek:
 
Mariann3 kai se on ihan siitä kiinni uskaltaako riskejä ottaa . Voihan se listeria sit tulla muualtakin jos on tullakseen esim. Siitä mozzarellasta mitä itse söin. Itse ajattelin ottaa suht varman päälle ja sit jos joskus vahingossa syön jotain mitä ei sais ni en ota siitä liikaa stressiä.

Silloin 10vuotta sitten kun esikoista odotin en muista että olis noin paljon ollut rajoituksia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo no kyllä mää (tästä lähtien) yritän kans olla syömättä nuita "kiellettyjä" ruokia, tai ainaski katon mitä suuhuni pistän. :)
 
Mariann3 jos teillä on oma tila, niin varmaan itse tiedät sen kuinka hyvin ja puhtaasti on maitoa käsitelty, ja ettei kylmäketju ole päässyt katkeamaan (ja maito on nopeasti jäähdytetty) :) Ite todennäköisesti siinä tilanteessa jatkaisin sen juomista. Mutta jos maito esim. ostetaan maatilatorilta niin en joisi (ihan vaan varmuuden vuoksi).
 
Takaisin
Top