Mieliteot ja Kuvotukset

Kahvikissana oli tosi outoa, kun kahvi alkoi kuvottamaan... nyt pystyn taas juomaan kupillisen silloin tällöin, pari kertaa viikossa. Muutaman viikon, suunnilleen kesäkuun, kuvotti melkein kaikki. Kylmää ja suolaista teki ainoastaan mieli, mutta nyt palautunut suht normaaliksi. Silti normaalista poiketen makeat on jäänyt vähemmälle.

Mulla hirveet himot keittoihin. Makkarakeitto, kalakeitto, jauhelihakeitto... Namnamnam! Oikeestaan kaikki muu lämmin ruoka ällöttää. Viiliä talkkunalla, jogurttia ja voileipää menee edelleen paljon.

Varsinaisia kuvotuksia tai mielitekoja ei ole ollut. Lievää etovaa oloa oli iltaisin 8-12 viikoilla.

Salmiakkia syön, suklaata jonkin verran mutta tuntuu, ettei hirveästi tee sitä mieli. Ruokaa syödessä tulen aiempaa herkemmin täyteen ja sitten tulee stoppi. Ei vaan pysty. Jos ruokailuväli on liian monta tuntia, niin nälkä häviää ja tulee taas vähän huono olo. Samaan tapaan kuin lapsena.

Ehkä mieli ei tee hirveästi nautaa, ja kahvin määrä on laskenut ihan dramaattisesti - kofeiinia pystyn kuitenkin juomaan muissa muodoissa, eli vaan se kahvi ei maistu. Rasvassa paistettu ruoka ei maistu sekään, mutta salaatti + öljy tuntuu aivan houkuttelevalta.

Odottelen täällä, milloin rytmi palaa taas entiselleen. Ei tämä haittaisi, mutten usko että kestää.

Viime päivinä on iskenyt valtava himo nektariineihin. Juuri ja juuri malttaa kotiin saakka odottaa, ettei jo hedelmäosastolla haukkaa.

Mä himoitsin kans jossain vaiheessa noita nektariineja ja persikoita, mutta nyt en oo enää syöny niitä vähään aikaan. Mitään makeetakaan ei oo enää tehny yhtään mieli. Pari suklaalevyäkin on ollu kaapissa jo kohta kaks viikkoa koskemattomina. Mitä ihmettä!??

Mullaki nektariinit tekee kauppansa. Muuten makee ei uppoa. Jätskiä voin syödä, jos siinä on marjoja tai hilloa päällä. Se hapokkuus auttaa ;D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mansikka on ykkösjuttu :grin Sitä vois syyä litratolkulla, tänää tein mansikkarahkaa, just sopiva happamuus :) Sit on paljon noita roskaruoka himo päiviä. Mut sama homma makea/karkit ei uppoa

Kaikkea tuoretta ja raikasta tosiaan tekee mieli vielä normaalia enemmänkin. Harmittaa vaan että raskaus on pahentanut allergioita ja monet herkut saa vaan suun ja kurkun haavoille ja turpeaksi :( pahimpina tuore tomaatti, mansikat, persikat, nektariinit, luumut, sitrukset, vedelmatkin näköjään.. ja kun suu on kauttaaltaan haavainen ja kipeä väärästä ruokavalinnasta, menee päivä kun kaiken syöminen/juominen sattuu..

onneksi melonit on edelleen sallittujen herkkujen listalla! Näillä helteillä kuluu kyllä myös jäätelöä ja mehujäitä ihan kiitettävästi :)

Mulla oli alkuun myös että kaikki maistui liian kirpeälle, mutta nyt voin syödä minitomaatteja! Mä olen siis tosi allerginen raa'alle tomaatille ja sitrushedelmille.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Siskonmakkarakeitto. Kiesus sitä on tehnyt mieli jo pitkään, mutta ei ole ollut mukamas aikaa tehdä sitä. Tänään se lähtee poriseen liedelle!

Ja seksi, fyysisesti olo ei anna mitenkään periksi jatkuvan kuvotuksen takia, mutta ne unet... Ne ei onneksi rasita millään muotoa :wink

Ensimmäisen grillimakkaran sain alas eilen sitten kesäkuun alun jälkeen. Muuten ei vieläkään uppoa jauhelihasapuskat, eikä mikään muukaan erityisen "raskas" ruoka.

Mun ei tee mieli oikeen mitään mutta banaani kuvottaa, se muuttuu niin limaseksi suussa, yäk. Kun lueskelen näitä teidän mielitekoja niin alkaa tehdä mieli mutta ei sit kuitenkaan...

Sehän tässä harmittaakin kun mieli ei tee mitään. Ei siis yhtään mitään mitä pitäisi syödä tai juoda. Pah! Makeat uppoavat paremmin kuin ns. perusruoka, mutta suurin ongelma liene siinä, että makuaisti on jotenkin turtunut tai pois pelistä. Ja kun jotain yrittää syödä niin melko pian tulee totaalinen stoppi. Inhokkeja jo pelkän hajun perusteella on kyllä löytynyt mm. valkosipulisuolakurkku, kaupan grillikana, paistetut silakat, sienet, pekoni... Helteillä olen muutoinkin ollut huono syömään, mutta tää nyt on jo jotain aika nuppiakin rasittavaa kun on vain pakottauduttuva istumaan pöydässä niin kauan et tietty määrä ruokaa on kadonnut. Ehkä tilanne paranee edes vähän kun säät viilenevät.

Apua, nyt mä oon ihan sekasin. Mua on ällöttäny broileri jo ainakin yli kuukauden, kun oksensin sitä syötyäni. Kokkailen esikolle ruokaa ja keitin äsken maustamattomia fileepihvejä vedessä. Ja nyt on himo niihin. :D Ripautin toki suolaa päälle, mutta näköjään kuivakka, mauton broileri on uusin himo.

Näillä helteillä tekee jatkuvasti mieli vaan jotain kylmää. Jäitä juomassa, mehujäätä, jatkuvasti jäävettä, kylmiä hedelmiä yms..

Makaronimössö, makaronivelli, pottumuusi ja nakkikastike.. vaikka grillissä ois tulossa lihaa niin keittelen mielummin makaroneja. Tervetuloa kilot!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nuudelit! Ja vain ja ainoastaan Mama´s kananuudelit. Se oli ehdoton lemppari teini-iässä. Mistäköhän tulikin tosiaan yksi päivä nuo mieleen. NAM!!! Onneksi niitä on nykyään isompia pakkauksia niin vie vähän mukamas nälkääkin!

Minlex
Joo! Sama! Tullu veettyä niitä oikein urakalla tässä :) Njam!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Takaisin