Mieliteot ja Kuvotukset

~ Mamma ~

Oman äänensä löytänyt
Onks teille tullu täs vaiheessa jo joitaki mielitekoja tai kuvotuksii?

Mä en oo juurikaa pystyny kahvii juomaan ku ehkä yhen huikan ja loput meneeki sit viemäristä alas..

Suolasta on tehny mieli normaalia enemmän.. makeaa ei juurikaan oo tehny mieli..



Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei oo ainakaan vielä tullut mitään erikoisia mielihaluja. Kahvia pystyn ainakin toistaiseksi juomaan, mutta oon kyllä yrittänyt vähentää sitäkin, koska join suht paljon kahvia ennen raskautta.

Mä oon ollu muutenkin aina semmonen, että välillä alkaa tekee mieli jotain tiettyä ruokaa tai naposteltavaa, joten tosi vaikea yhdistää, että johtuuko noi mieliteot nyt raskaudesta vai musta itestäni :grin

Toissapäivänä huomasin, että valkosipuli sai aikaan kuvotusta. Tuli jopa ihan yökkörefleksi, kun oli pöydässä erittäin voimakkaasti valkosipulilla maustettua ruokaa. En pystynyt saman pöydän ääressä syömään, joten oli pakko vaihtaa paikkaa..:grin
 
En ole vielä huomannut varsinaista kuvotusta mistään titetystä ruoka-aineesta. Miehen valkosipulin hajuinen hengitys kyllä ällötti. :D Kahvi jäi eilen aamulla kuppiin ja yritän jättää sen nyt kokonaan pois. Makeaa tekee mieli, mut niin tekee kyllä aina. :)
 
Viel ei oo ollu mitään mielitekoja. Kahvi ei tänään maistunu entiseen tapaan töissä ja se on aika iso juttu mulle. Juon sitä litratolkulla normaalisti, mut tänään pystyin hädin tuskin juomaan kupin tyhjäksi. No se taitaa olla vaan hyvä juttu, ettei kahvia pysty enää kittaamaan
 
Jotain suolaista tekee koko ajan mieli, voileivät suolakurkulla on uponnut hyvin. :)
 
Mulla ihan sama kuin Toukalla. Suolaista tekee mieli. Mulla makean ajattelukin etoo, jopa karkkien , mikä on ihme, salmiakki maistuis kyl.
 
Täällä tekisi mieli kaikkea niin makeaa kun suolastakin hyvää, kaikkea sellasta mitä ei pitäisi syödä jotta ei raskauskiloja tulisi kymmeniä :/ Pitää vaan hillitä itseni, tosin sitten kun/jos pahoinvointi taas alkaa niinkun esikolta niin sitten ei maistu mikään ja paino vaan tippuu...jospa kroppa kompensoi nyt jo tulevaa :D
 
Mulla on koko ajan vaan mielessä liharuoka :grin Pullatyttönäkin minua on kutsuttu ja ei oikeen samalla tavalla uppoa. Pitää vissii tänää hakee kunnon pihvit kaupasta. Eroaa kyllä huomattavasti kun tyttöäni odotin. Söin litrakaupalla jugurttia, jäätelöä ja maitoa
 
Mulla oli esikolta vaan kaikki raikas ja sitten turkinpippurit ja lohi. Toivottavasti tää herkkuhimo häipyy! No aika varmasti ainakin sitten kun pahoinvointi alkaa..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Lissufin, mullakin on koko ajan tehny mieli lihaa! Yks ilta vaan iski yllättäen hurja pihvinhimo! Mikään imelä ei niinkään ole mieleen.. Mutta suolainen salmiakki, ah, sitä tekee kyllä mieli :P Eräästä blogista luin, että poikaa odottaessa tekee mieli salmiakkia ja lihaa :D Sen lisäksi pojan odottajat välttyvät sen suuremmilta pahoinvoinneilta, kuten itse olen kokenut. Josko tämä esikoinen olisikin sitten poika... hmm.

Linkki blogitekstiin: http://kideblogi.fi/butimahumannotasandwich/2012/12/13/liminuunuu/
 
Aloin epäilemään raskautta kun söin purkin nutellaa kahteen päivään :D Normaalisti en siis ikinä osta tollasta kotiin. Se himo loppukin kyllä siihen. Nälkä on jatkuva, mutta tekee mieli vaan rahkaa, maustamatonta jogurttia, marjoja, hedelmiä, vihanneksia ja erityisesti porkkanaa oon mussuttanu. Tänään tuntu, että etova olo tekee tuloaan...Toivon, että mieliteot pysyy näissä luonnon herkuissa!
 
Mä olin koko talven laihiksella ja nyt sitten kun sais syödä vapaammin (en haluu et paino tippuu raskauden aikana) niin mitään ei tee mieli! Nälän tunne on kadonnu kokonaan ja ruuan ajatteleminenki ällöttää! :D Ja mä niiiin haaveilin puol vuotta siitä kun kesäloma koittaa ja saa vähän herkutellaki :D Toisin kävi :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Hajut sotii vastaan mielitekoja :grin Saas nähä lähteeks lissu halailee posliinijumalaa, mut mielitekoa kun on pakko saaha nii kokeillaan jauhelihakaalikeittoa.
 
Ei tää nyt ehkä ihan tänne kuulu, mutta ruoista kun nyt on puhetta niin...

Tuli näin jälkeenpäin mieleen kun töissä oli tarjolla ihanaa juustokakkua ja söin sitä pienen palan, että oisko pitäny jättää syömättä. Juustokakku todennäköisesti kuitenkin tehdään tuorejuustoon, jotka ei useinkaan kai oo pastöroidusta maidosta. Onko näissä listeria vaara? Tietääkö joku? Enkö saa syyä juustokakkuja? :eek:
 
vappu: Yllätyksellistä oli kun mä tein tossa juustokakun viikonloppuna ja ainakaan pirkan maustamaton tuorejuusto on pastöidusta maidosta tehty :)
 
Useimmat tuorejuustot on kyllä nykyään pastöroitu :) mun mielestä kaikki suomalaiset merkit ainakin on

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top