Mieliteot ja Kuvotukset

Jossain vaiheessa söin kauraleipä + mozzarella (suomalaista, pastöroidusta maidosta tehtyä ja varmistan että päiväystä paljon jäljellä) + keittokinkku + kirsikkatomaatti -yhdistelmää. Vesimelonia söin yksi ilta puolikkaan. Mutta kun en laittanut jääkaappiin niin meni yhdessä yössä pahaksi.

Mä kans söin mozzarellaa yks päivä ihan hirveästi! Nyt menee pullaa :D

Mulla vaihtuu tuo mieliteko :grin Voiko sen perusteella ajatella että se olis tyttö

Täällä kolmatta päivää paahtoleipä mutta kuituisa versio siitä 8 % kuitua :) mulla näyttää nämä halut kestävän n 3-4 päivää ja sitten tulee uusi halu :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä sain viikonloppuna sitä Picnicin patonkia! Mielihalu tuli kun täällä siitä mainittiin ja kun puolitoista viikkoa odotti niin odotus palkittiin. Kinkkupatonki <3 nam.
Toki ilman draamaa tästä ei vältytty, kun saavuin 19:55 Jyväskylään ja juoksin ostamaan patonkiani, niin eikös kahvila ollut mennyt kiinni klo 19:30. Siinä miehelle pienet itkupotku raivarit asemalla ennen kuin suostuin liikkumaan mihinkään. Aamulla haettiin klo 09:30 aamupalapatonki sitten tyytyväiselle mammalle :D Ilmoitin anopille, että en tarvitse aamupalaa, haen sen Picnicistä. Katsoi jälleen kerran kuin pimahtanutta.
Mutta niin tulipa sitten ne itkupotkuraivarit vielä Picnic reissun jälkeenkin, kun patonkia syödessä mies nosti ostamani teen auton konepellille, mistä tyttäremme sen kaatoi maahan (en nähnyt tilannetta, mutta väitti tyttären syyksi... tiedä uskonko)... Taas itkettiin. Huoh. Onneksi on sekin draama ohi. Kahden viikon päästä taas kinkkupatonkia. Siihen asti suolakurkuilla ja voileipägrilli-leivillä. Aah.

Mulla iski silloin alussa se sitrushedelmä himo joka ei oo kokonaa lähtenyt vielä ja viili ja jogurtti on kans kova sana! Tosiaan, kysykää mun mieheltä niin se sanoo et tää likka laittaa sitruunaa melkein kaikkeen. .... :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Hahaa, loistavaa että sain tartutettua sen Picnic-patonkihimon! =P Mulla se jatkuu edelleen, vaikka nyt on oltukin maalla ettei oo hetkeen sitä saanu... Mut tietää kyl mihin suuntaa ekana ku kaupunkiin pääsee! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla kuvotusta helpotti pitkän aikaa piparminttutee, mutta nyt jo ajatuskin siitä kuvottaa.. ota näistä mieliala vaihteluista nyt sit selvää :rolleyes:

Lila-aurora: mun on aina pakko ku vaan picnic on lähellä mennä syömää uuniperunaa :-D onneks asun kaukana kaupungista jossa semmoinen on, muuten tulis syötyy sitä aika paljon :-D

Mä en tiedä mitä eilen tapahtu.. oli hirveä imelän himo ja vaikka kello oli paljon ja herätykseen enää 7h rupesin väsäämään mokkapaloja. Sain pohjan tehtyä ja olin kumomassa sitä sokerin päälle kun se repesi. Heitin koko satsin lattialle ja poltin samassa itseni. Menin nukkumaan ja huusin miehelleni joka yritti mennä siivoamaan sitä.. Nyt juttu jo naurattaa :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli alussa kanssa toi sitrushedelmien himo, tai oikeestaan appelsiini oli ainoo mitä teki mieli ja pysty syömään kun oli vähän sellanen etova olo helposti. Mitään varsinaista pahoinvointia ei ollu juurikaan, en siis ole oksentanut kertaakaan. Makean himo oli pitkään poissa kokonaan ja vaikka kesähelteet painoi päälle niin jäätelö vaan ällötti:eek:. Yleensä siis makea kyllä maistuu ja nyt huomaan että sen mieliteko on vähän tullut takaisin, niiin että maitosuklaakin maistuisi ihan todella. Muuten ruuan laitto ei meinaa houkuttaa sitten pätkän vertaa, mutta aina sitä jotain yrittää, kun mies kuitenkin tarttis välillä evästä :wink. En ole kyllä muuten havainnut mitään varsinaista mieliteon kohdetta, että olis niinku pakko saada.

mulla meni pari kuukautta lähes kokonaan hedelmälinjalla, Vitalin hedelmämehuja, kaupan valmiita hedelmäsalaatteja, ananaspurkkeja ja pari kertaa itse tehtyä hedelmäsalaatteja ja suolakurkkuja. Muutamat lämpimät ateriatkin sain upotettua, ehkä 1-2 krt viikossa. Heinäkuun helteissä edelleen hedelmiä, mutta sitten myös vähän leipääkin ja täytettyä patonkia, kaupan hampurilaisia itse lisätäytettynä sekä amppari cola-appelsiinimehujäitä ja hiukan jäätelöä. Nyt on edelleen noi lämpimät ruuat ollu vähän pannassa, pari litraa keittoa upposi edellisellä viikolla. Toissailtana pistin paketin kalapuikkoja pannulle ja hyvin upposi.... Ei siis mielitekoja, mutta toisaalta ei kyllä kovin isoja ruokahalujakaan, lähinnä syöty jotain, jotta hengissä säilytään.

Kokki kolmonen testailee :grin Tein perus hedelmäsalaattii: Omenaa, appelsiinii, kiiwii, banaania, persikkaa sit mietin et pitäs tehä kastike, hieman happaman makea. Ostin valmis kinuskikastiketta ja creme fraisea. Purkilliseen creme fraisea laitoin 1-2 rkl kinuskikastiketta. Tuli muuten älyttömän hyvää :rolleyes::)

Mun tekee ihan älyttömästi mieli aura-juustoa, esim. pitsan päällä. Näin unta, jossa söin sitä ja oli niiin hyvää. Ja mähän en tosiaan koskaan oo tykänny sinihomejuustosta. :D

Castello eko brie tämän löysin siis Tanskasta mutta tiedän että prismalla ja s marketeilla on castellon homejuustoa myynnissä esim Hietalahden s marketissa oli ja se oli ns keskikokoinen ruokakauppa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mua vähän harmittaa, ku ei o mitään erityistä himoa mihinkään ruokaan. Tosin joskus, kun alkaa juomaan maitoa, ni sitä vois juoda lasi tolkulla. :p
Kahvin jouduin jättämään pois ihan alkutaipaleella, kun siitä tuli niin huono olo. Välillä tekis mieli juoda kupillinen espressoa tms. mut ei uskalla kokeilla. Ja voihan se olla, et se ei enää edes maistuis. Se on vaan se mielikuva. :)
Punaviiniä tulee varmaan ikävä, kunhan illat pimenee...

Takaisin