Mielitekoja

Rypäleet, thaimaalainen ruoka ja soijakastike!

Pakkasessa olisi mun aiemmin rakastamaa herkkujäätelöä, mutta ei tee yhtään mieli.

Hapankorput, mozzarella ja trio-jäätelö. Niillä on menty vaikka aikasemmin en edes syöny maitotuotteita... Niin ja sitrushedelmät, klementiinit, appelsiinit ja vaaleagreippi.

Mozzarella olis semmonen kuumennettava tuote.

Ihan ku esikoisestakin: suolasta tekee mieli. Jotkuthan sanoo, että tyttöraskaus aiheuttas makean himon ja poika suolasen. Saa nähä!

Kaksi poikalasta entuudestaan ja vahva poikafiilis nytkin, ruokamieliteot pysyneet pitkälti samoina. Banaani, klementiini, rypäleet, suklaa, suolainen ruoka. Aiemmissa raskauksissa ollut myös myöhemmässä vaiheessa mieliteko margariiniin jota toivottavasti ei nyt tule kun silloin tuli syötyä puuron kera margariinia puoli pakettia päivässä, lapset olikin miltei nelikiloisia vaikka syntyivät ennen laskettua aikaa :D

Mulla on tällä hetkellä himo makeaan, mut enemmän hedelmät omena ja appelsiini. Omena saa mulla vaan kauhean närästyksen aikaan, mut silti söisin sitä vaikka kuinka :D

Ja se mikä tapahtuu kokoajan on perusruuan kanssa on ”hei mun tekee mieli lasagnee”. Kahden tunnin päästä..”ei todellakaan tee mieli lasagnee”.

En enää tiedä mitä mun tekee mieli :D

Onko muilla joilla jälkikasvua tullut huomattua samaa että omien lapsosten lempiherkkuihin lukeutuisi omat raskausajan mieliteot? Lapseni tykänneet kovasti kaikista heidän odotuksen aikana olleista ruokamieliteoista. Hedelmät ja kasvikset tietysti hyvä juttu että maistuu ja mustikkakeitto sekä maito, ihmetytti taannoin kun raskaana ollessa mieliteko oli myös margariini ja sittemmin lapset pitkään suostuivat syömään leivältä pelkän voin :D

Esikoisen raskaudessa söin muute melkeempä joka ilta boxin wingsejä loppupäässä. Sama se iso tai pieni loota, kaikki meni! Ja itse tehty soosi siihen, avot! Nyt taas saa olla wings laatikko aina jääkaapissa :D

Edellis iltana valkosipulipatonki, vedin sen kokonaan. Tänään vispipuuro, oli pakko tehdä. Ja tekee koko ajan mieli fanttaa...

Onko muilla joilla jälkikasvua tullut huomattua samaa että omien lapsosten lempiherkkuihin lukeutuisi omat raskausajan mieliteot? Lapseni tykänneet kovasti kaikista heidän odotuksen aikana olleista ruokamieliteoista. Hedelmät ja kasvikset tietysti hyvä juttu että maistuu ja mustikkakeitto sekä maito, ihmetytti taannoin kun raskaana ollessa mieliteko oli myös margariini ja sittemmin lapset pitkään suostuivat syömään leivältä pelkän voin :D

Esikoista odottaessa söin tulista ruokaa koko ajan ja hän rakastanut pienestä lähtisn tulista ruokaa. Toista odottaessa söin hedelmiä ja mansikoita, ja kappas mikä on hänen mieliruoka!

Voi olla sattumaa...

Ensimmäisestä himona oli salmiakki, vesimelooni ja juustohampurilainen. Toisesta purkkihernekeitto suoraan purkista. Kolmannesta mieliteko oli hesen juustohampurilainen (niitä oli pakko hakea vaikka keskellä yötä, matkaa lähimpään heseen oli 25km) sekä vihreä mehukatti ja jääpalat, olisin voinut syödä jääpaloja koko päivän, niin ja sitten vielä rennie imeskelytabletit oli herkkua. Tässä neljännessä raskaudessa mun himona on rainbow omenavissy ja cheddar sulatejuustoviipaleet.

Mä söin esikoista odottaessani vähintään puolikkaan minivesimelonin päivässä ja nyt tuo tyttö voisi elää pelkällä melonilla :D

Joo, mun taapero tykkää kovasti mandariineista. Ne maistuivat silloin häntä odotellessa, ja ne maistuvat nytkin. Nam!

Minä oon aina ihmetelly näitä raskaana olevien mielitekoja että miten voi muka oikeasti tehdä jotain niin paljon mieli mitä väitetään. Noh nyt esikoista odottaessa on alkanut tulla päivittäin uusia ja uusia mielitekoja! Yhden himon kun saa täytettyä ni jo on joku uusi.. viinirypäleet, jäätelö, kinkkupasteija.... nyt on uunissa paistumassa porkkanapiirakka :grin:grin:grin

• Tykkään
Reaktiot: hme
Mulla ollu tällä viikolla himona kaurapuuro... onneks on terveellistä :happy:

Ihan alussa oli hapankorput, sit yhdessä välissä tuoremehu. Viime raskaudessa kaalikääryleet oli kova juttu. Makeaa ei oikein tee mieli.

• Tykkään
Reaktiot: hme
Just juttelin tänään neuvolassa siitä kuinka mun ei tee mieli mitään ja ruokahalu aivan hukassa. Sanoi että ihan normaalia alkuraskaudessa. Syöminen on vaan pakollinen paha.

Takaisin