Mielitekoja

En tiiä katkaravuista mut viime raskaudessa joka kerta (muutama kunnes luovutin) kun syötiin ulkona seuraavan yön ja päivän oksensin. :D Eripaikoissa syötiin. Nyt oli miehen väitöstilaisuus ja käytiin ravintolassa ja taas oksensin. Olin et ei voi olla totta. :D yleensä kun on semmonen rautamaha ettei mikään tunnu missään.
Mun tekee mieli limsaa tai jotain hapotettua.

Dippivihannekset on ihania ja tänään löysin itselleni hyvin epätyypillisen himon eli kirpeät hedelmäkarkit, semmoinen Pommix-hedelmä pussi pelasti iltapäivän rautakaupoissa ostoksilla, kun niitä imeskellessä pysty keskittymään muuhunkin kuin siihen kuinka huono olo on. Kauheeta kyllä, kun pitää olla koko ajan melkein jotain syömässä, ettei kuvotus pahene ja mitään ei kuitenkaan oikein tee mieli :depressed: Samaan aikaan on toisaalta kiva aatella, että eiköhän kaikki suht hyvin masussa, kun äiti voi huonosti :)

Kesken työpäivän rupes tekee mieli vohveleita ja kermavaahtoa. Taitaa uutena vuotena käydä vohvelirauta kuumana ja jää nakit kauppaan :grin

Mun ei tee mieli mitään muuta karkkeja kuin niitä Tutti Frutti-perhospastilleja! Tai Puuha Petejä, ne maistuu ihan samalta. Ihan outo mieliteko kun oon syönyt niitä viimeksi vuonna papu.

Dippivihannekset on ihania ja tänään löysin itselleni hyvin epätyypillisen himon eli kirpeät hedelmäkarkit, semmoinen Pommix-hedelmä pussi pelasti iltapäivän rautakaupoissa ostoksilla, kun niitä imeskellessä pysty keskittymään muuhunkin kuin siihen kuinka huono olo on. Kauheeta kyllä, kun pitää olla koko ajan melkein jotain syömässä, ettei kuvotus pahene ja mitään ei kuitenkaan oikein tee mieli :depressed: Samaan aikaan on toisaalta kiva aatella, että eiköhän kaikki suht hyvin masussa, kun äiti voi huonosti :)

Mulla oli kanssa viime raskaudessa himona kirpeät karkit, vaikka en niistä normaalisti niin välitä :)

Mulla on myös ruo coctail suolakurkku! Ja MAITO! En ole siis ikinä juonut maitoa pahemmin. Lisäksi vielä juusto ja jugurtti. Kalkkilisäkin on, mutta ehkä siitä sitten on vaje :-D

Mulla ei oo mielitekoja muutaku kaikki hitsin kielletyt ruoka-aineet! Söisis salmiakkia vaikka kuinka, jos sais!

Ei mitään erityisiä mielitekoja, suolakurkut tuoksui taivaalliselle tänään kaupassa.

Ei tee mieli syödä mitään ja sellainen öllötys paha olo meinaa vaivata.. pakko yrittää edes kerran päivässä syödä jotain lämmintä ruokaa..

Sushi ja lakritsi. Voi herranjestas. Työmatka kulkee pahimmillaan 3 sushipaikan ohi, ja oon himoinnut sushia hirveästi. Eilen ratkesin ja hain tofumakin ja avokadonigireitä, jumpe että oli TAIVAALLISTA! Kalasushiin en koskisi muutenkaan, ja ajattelin että pari grammaa merilevää on ihan OK :)

Lakritsille sanon jyrkästi ei, ja siksi melkein itketti kun nenään leijaili tänään tuoreen lakritsin tuoksu. Se oli ihanaa.

Suklaata ei tee edelleenkään mieli (joululahjasuklaat makaa kaapissa, tä on ihan ennenkuulumatonta). Banaanin haju saa aikaan yökötystä. Parhaat ruuat tällä hetkellä on perunamuussi ja porkkanaraaste.

Lihapullia on tehnyt mieli vaikka olen ollut pari vuotta vege. Ei ehkä ihme kun proteiininsaanti on just nyt aika vajaata :D. En halua koskeakaan papuihin tai kananmunaan, tofu, nyhtökaura ja soijat ällöttää. Tavallaan voisin antaa lihanhimolle hiukan periksi, ihan vaan lapsen rakennusaineita ajatellen, mutta luulen että mun vatsa menisi siitä lihasta kipeäksi, joten samapa jatkaa ilman :D. Kalaa oon kyllä ruvennut hiukan syömään. Lohesta ei ainakaan tullu vatsakipuja ja omantunnontuskatkin olivat aika pienet.

Mulla on myös ruo coctail suolakurkku! Ja MAITO! En ole siis ikinä juonut maitoa pahemmin. Lisäksi vielä juusto ja jugurtti. Kalkkilisäkin on, mutta ehkä siitä sitten on vaje :-D

Mulla nyt pari viimeisintä päivää ollut myös maito tosi iso yllätys, mitä tehnyt mieli! En oo koskaan ollut maitofani, viimeksi varmaan peruskoulussa juonut sellaisenaan. Nytkin ostin täysjyvämuroja kyytipojaksi :D

Maitotuotteet uppoo täälläkin!! Ja näkkäri. Vedin iltapalaksi viisi. :grin eikä oo yhtään huono olo. Tuossa odotus-kirjassa mainittiin, että hiilarit voi auttaa pitämään pahoinvointia kurissa. Lienee siis totta.
Ja suklaat on jääneet täälläkin kaappiin:wideyed: öyh, ei yhtään tehe mieli (hyvä vaan!!).

Mä himoitsen vaan ruokaa :grin Kaikista eniten kiinnostaa nimenomaan erilaiset kasvikset ja hedelmät ja terveellinen ruoka. Kaikki rasvamätöt ällöttää eli hampparit, ja ehkä pizzatkin, on out. Päätinkin taas alkaa panostaa ruoanlaittoon ja huomioida entistä paremmin, että saan protskua.

Tykkään paljon salmiakista ja lakusta ja se vähän ihmetyttää, kuin ne ei nyt yhtään kiinnosta. Ei myöskään cola, vaikka oonkin kerta viikkoon sallinut itselle pienen tölkin. Ostin viikonlopuksi pussin Candykingin vegaanisia hedelmäkarkkeja, jotka oottelee lauantaita, aikaisemmin ei tee mieli.

Uus himo: pillimehu ja pistaasipähkinät. Maistuu taivaalliselta yhdessä :D

Aiemmin teki nimenomaan mieli kaikkea rasvaista ja roskaruokaa. Nyt kääntynyt niin että voisin syödä melkein pelkkää pastaa. Mahdollisimman mietoja ja "mukavia" ruokia ilman mausteita. Ei ole yhtään minun tapaistani, tykkään hirveästi maisteisesta ruuasta. Ja edelleen ne maitotuotteet..

Amarillon jalapeno-valkosipulidippi, siideriviinietikka sipsit, kiinalainen ruoka ja seksi. Näitä ku sais joka päivä, niin hyvä. Mut tuota viimeistä en saa, muut on järjestettävissä..

Hapankorput, mozzarella ja trio-jäätelö. Niillä on menty vaikka aikasemmin en edes syöny maitotuotteita... Niin ja sitrushedelmät, klementiinit, appelsiinit ja vaaleagreippi.

Jauheliha, kala ja kana missä vaan muodossa tökkii, en tiedä enää mitä muuta proteiineja söisin. Papuja ja linssejä ei maha kestä ollenkaan.

Murot, mandariinit, rypäleet, mustikkakeitto ja kananmuna paistettuna. Mitään muuta ei sitten juuri tee mieli syödä kuin pakottamalla.

Takaisin