Mielitekoja

Ensimmäinen ihan kunnon mieliteko iski aamulla ja pistin miehen kauppaan. Pekoni! Uunissa paistettu pekoni ja paahtoleipää sekä appelsiinimehua. Onneksi oli sellainen himo mitä mies ja lapsetkin suostuu syömään aamupalaksi ni ei tarvinnut montaa kertaa pyytää, että lähtee kauppaan :)
Muutenkin pakko syödä vähän koko ajan, ettei tule liian paha ja etova olo. Suolakeksit on hyvä siirtämään etovaa oloa :)

Että ku muuten ei tee mieli syödä Yhtään Mitään ni se ensimmäinen ja ainoa mieliteko tähän asti tuli tänään ja tietysti se oli maksamakkara :bored:

Ei nyt varsinainen mieliteko, mutta pitkästä aikaa muistin mun mummin opettaman jutun: lesemuroja ja piimää<3
Hyvääää! Ja maha kiittää, kuituja on lesemuroissa aikas kiitettävästi (;

Raskausaikana on kai ok syödä katkarapuja (laivan puffet)?
Jos nyt mennään puffettiin...
Mistään listasta en löytänyt kieltoa katkarapuja koskien. Ja keitettyjähän ne on. Ja tuoreita, koska menekki laivoilla on kovaa. Uskoisin, että ovat ok, mutta kysäsen kuitenkin.

Sille linjalle en lähde, että puffettiin ei saisi mennä, koska ei se loppupeleissä eroa peruslinjastoruoasta mitenkään. Asiansa osaavat kokit huolehtii hygieniasta ja itsevalvonnasta, joihin on tiukat säännöt (olen itse suurtalouskokki koulutukseltani niin on tuttua kauraa). Eikä siellä kukaan sormineen ronki ruokaa linjastosta. Jos se olisi hirveänkauhea eiei niin missään kouluissa/työpaikka-/lounasravintoloissakaan ei uskaltaisi enää syödä (herkemmin niissä jää asiallinen valvonta tekemättä kuin laivassa, jossa syöjiä on satamäärin joka päivä ja kapasiteetin myötä valtava vastuu).

Itse menisin ja söisin :-) Katkiksiin en osaa ottaa kantaa, enkä niitä itse edes syö. Voisiko ne kuulua samaan kategoriaan kuin raa’at kalat? Toisaalta luulisi, että kieltoja netistä löytyisi, jos niitä välttää pitäisi.

Itsellä uppoaa tosi hyvin tällä hetkellä valion luonnonjogurtti ja siinä kannessa oleva marjamysli.

Mutta kun ne EI ole raakoja. Raaka katkarapu on harmaa, keitetty on punainen. Ei niitä raakana edes syödä.

Sitä en tiedä keitetäänkö ne laivalla vai tuleeko ne keitettyinä sinne. Sitä vois kysyä siellä... Riski varmaan isompi, jos tulevat valmiiksi keitettyinä, mutta en silti näe niitä kovin riskaabeleina.

Tänään tultiin risteilyltä ja eilen käytiin buffassa syömässä. 5-vee oli porukan ainoa, joka keskittyi kalaosastoon (tavan ja savustettuja katkiksia, simpukoita ja savulohta). Viime yö meni valvoessa oksentelevan lapsen kanssa :/ Aiheuttajaksi epäilen ensisijaisesti simpukoita yhdistettynä aikamoiseen keinuntaan, mutta kyllä se hygieniatasokin epäilyttää - ei henkilökunnan, vaan asiakaskunnan. Melkoisia sankareita näki taas kauhomassa sapuskaa lautasilleen; pärskien, yskien ja eräs vanhempi rouva ihan omin paljain kätösin ihan vain pari jotain vihersimpukkaa nappasi ohi jonon.

Jotenkin ymmärsin vielä uudelleenkin luettuani viestistäsi, että siellä on niitä sekä keitettyinä että raakoina eli siksi vertasin raakoihin kaloihin. Mutta siis mitään en asiasta ymmärrä eli sikäli otin asiaan turhaa kantaa :grin

Lisäys: eli tuo ”ja tuoreita” hämäsi minua eli ymmärsin sen kohdan väärin.

Aa, okei:D
Tuoreella tarkoitin, että kun niitä menee niin paljon niin siellä ei ainakaan mitään kauan säilytettyjä päiväys-katkarapuja oo. :)

Tänään tultiin risteilyltä ja eilen käytiin buffassa syömässä. 5-vee oli porukan ainoa, joka keskittyi kalaosastoon (tavan ja savustettuja katkiksia, simpukoita ja savulohta). Viime yö meni valvoessa oksentelevan lapsen kanssa :/ Aiheuttajaksi epäilen ensisijaisesti simpukoita yhdistettynä aikamoiseen keinuntaan, mutta kyllä se hygieniatasokin epäilyttää - ei henkilökunnan, vaan asiakaskunnan. Melkoisia sankareita näki taas kauhomassa sapuskaa lautasilleen; pärskien, yskien ja eräs vanhempi rouva ihan omin paljain kätösin ihan vain pari jotain vihersimpukkaa nappasi ohi jonon.
No joo, toi on totta, että noin ne pöpöt kyllä leviää :depressed: se riski seisovissa pöydissä on.

Mulla on alkanut tekeen mieli kaikkea rasvaista ruokaa erityisesti ranskalaisia. Nytkin suostuttelin miehen lähteen Ikeaan syömään

Söin eilen jääkaappikylmää persikka-mangososetta, ja olihan se hyvää!

Mullakin on tullut ranskalaishimo. En syö normaalisti pikaruokaa ja jos syön, niin harvoin. Nyt on pitänyt hakea viikon sisällä jo kaksi kertaa mäkistä (!!) ranskalaisia, koska vain juuri ne menevät kurkusta alas.

Kauhee suolan himo! Ja kananmunan! Suolasen munan himo :D Viime raskausessa oli vesimeloni ja juustonaksut, mitähän tän raskauden myötä vielä tulee :confused:

Mä en kyllä söis katkarapuja.. Mut jokasen oma päätös :) mut muuten kyllä buffettiin ehdottomasti ! Lihan kanssa vaan kandee olla tarkka et on varmasti kypsää :)

En kyllä missään ole törmännyt, että äyriäisissä olis riskiä, kunhan ovat kunnolla kuumennettuja.

En löytänyt myöskään miksei katkarapuja voisi syödä. Tuoreus tms kannattaa varmistaa, mutta laivan buffeessa varmasti tuoretta.

Takaisin