Mielitekoja

Tein eilen esikoisen synttäreille tosi hyvää tofu-kasvispiirakkaa, jota meidän kaveritkin söi innolla ja kehuivat hyväksi :) Onneksi mulle jäi pari palaa evääksi tälle päivälle :) ja koska kiinalaisen ruoan himo jyllää edelleen, on mulla iltapäiväruoaksi kotitekoista kiinalaista. Harmi ettei tavallisesta marketista löydy sellaista hyvää tofua kuin on kiinalaisessa, mutta kyllä toi kotitekoinen on silti hyvää :)
 
Vanillacupcake aika paha, väkisinkin tulee mieleen vaan kirpeitä vaihtoehtoja :D

Mulla alko tänään tekee mieli kinkkupiirakkaa... Sitä ois sitte tänää tehtävä pellillinen :grin
 
Mä himoitsen kaikkea kirpeää esim mandariineja ja greippejä niitä menee kilokaupalla
 
Mulla vaihtelee päivittäin toi kuin hyvin pystyy syömään. Enimmäkseen ruoka menee hyvin alas ja oon nyt tehnyt enimmäkseen sellaisia ruokia, mitkä kuulostaa hyvältä. Eniten jännittää tämän viikon sokerirasitus et kuin käy :) Mulla ei kyllä karkkeja tai muita herkkuja juuri tee edelleenkään mieli, syön lauantaisin vähän mut siinä oon pysynyt että lauantaisin on karkkipäivä. Muuten oon pitänyt kiinni ruoka-ajoista ja miettinyt, mitä syön.

Oon menossa parin viikon päästä ravitsemusterapeutille, otin sen ajan sokerirasituksen toiselle puolelle et voidaan sit miettiä samalla sitäkin, jos on tarve miettiä. Emmä itse niinkään oo huolissani ruokavalion koostamisesta mut neuvolassa taas käytiin keskustelua mun ruokavaliosta niin lupasin mennä, josko se sit vaikka loppuis se keskustelu ja voitais keskittyä olennaisempiin.
 
Mulla vaihtelee päivittäin toi kuin hyvin pystyy syömään. Enimmäkseen ruoka menee hyvin alas ja oon nyt tehnyt enimmäkseen sellaisia ruokia, mitkä kuulostaa hyvältä. Eniten jännittää tämän viikon sokerirasitus et kuin käy :) Mulla ei kyllä karkkeja tai muita herkkuja juuri tee edelleenkään mieli, syön lauantaisin vähän mut siinä oon pysynyt että lauantaisin on karkkipäivä. Muuten oon pitänyt kiinni ruoka-ajoista ja miettinyt, mitä syön.

Oon menossa parin viikon päästä ravitsemusterapeutille, otin sen ajan sokerirasituksen toiselle puolelle et voidaan sit miettiä samalla sitäkin, jos on tarve miettiä. Emmä itse niinkään oo huolissani ruokavalion koostamisesta mut neuvolassa taas käytiin keskustelua mun ruokavaliosta niin lupasin mennä, josko se sit vaikka loppuis se keskustelu ja voitais keskittyä olennaisempiin.

Näköjään mullakin vaihtelee päivittäin miten hyvin ruoka uppoo... mulla on se raskausajan diabetes ja sen takia tarvis syödä säännöllisesti mut joka päivä ei onnistu:confused: no oon pyrkiny pitämään nuo mittailut niinä päivinä kun ruoka maistuu:)
 
Eli niitäkään ei saa syödä? Höh! Aattelin et löysin jo mun tarvetta vastaavia karkkeja :p
 
Mua himottais kovat, pienet suolapääkallot, joita ainakin ennen sai irtokarkkeina. :P
 
Joo salmiakin himo yllättävän kova kun ei saa syyä.. :rolleyes:
hirveesti tekis myös mieli tehä perunasalaattia. Osaisko joku sanoa että tuleeko millasta jos ei laita majoneesia vai onko sitä millä merkillä ilman kananmunaa? kun jostain olin näkeväni että jollain merkillä ois..
 
Mä syön salmiakkia himooni, kun tiedän, ettei montaa karkkia mene kerralla eikä tätä tapahdu usein. :P
 
oon jotain missä on vähän, tyyliin turkinpippurit mut jotenki sitä yrittää välttää ku pelkään etten osaa lopettaa ajoissa :D
 
Nyt tullu turkin pippureita yksittäis pakkauksessa :wink ei ekologista mut ei pysty syömään vahingossa montaa kun ei osta kun pari kerrallaan
 
Minä tein muutama päivä sitten italiansalaatin kermaviilikastikkeella, toimi ihan hyvin ilman majoneesia. :)
 
Mä oon kans syöny pahimpaan himoon lakua tai salmiakkia. :)
 
Siinä on raakaa kananmunaa. Mutta saa syödä jos on pastöroitu. Riski sama kuin maidossa kun on pastöroitu.
 
Takaisin
Top