Mielitekoja

Mä en oo jotenkin tajunnut ettei majoneesia saa syödä.. Kyllä pari kertaa on tullut käytyä hesellä ja olen syönyt majoneesisalaatteja. Hirveä muistaminen näiden juttujen kanssa... Saakohan aurajuustoa syödä esim. kalan päällä tai pitsassa?
 
Kuumennettuna saa syödä aurajuustoa. Kun se on pehmee juusto.

Eikös hesenki majot oo pastöroitu?
 
Mä ostin varuiks jotain Auran vegemajoneesia kotiin. Ei o munaa ollenkaan. Kaipa sitä saa syödä :confused:
 
Kananmunattomista majoneeseista: Poppamiehen majonen, Jokaiselle majoneesit (eri makuja), Auran vegaanimajoneesi maustamaton ja X-tra kevytmajoneesi on kananmunattomia. Itse käytän Poppamiehen majonen, joka on musta parhaimman makuinen jos haluaa maustamattoman majoneesin. Muuten suosikkini on Auran vegaanimajoneesi chili :Heartred
 
Multa on mennyt ihan täysin ohi, että majoneesikin on kielletty. Kuinkahan monta kertaa olen sitä kerinnyt jo syömään. :eek:
 
Raa'assa munassa on aina listeriariski. Kun miettii mistä se muna tulee... Kananmunia ei voi kovin kummoisesti pestä, joten kuoreen voi jäädä bakteereja ja kun kuori rikotaan, bakteerit siirtyy helposti sisukseen. Kuori on niin huokoinen, etten mee vannomaan, vaikka bakteerit voisi läpäistä sen.
 
Mä oon lukenu vaa ulkomaisen kananmunan salmonellariskistä. Listeriasta en ollukaa kuullu
 
Kiitti majoneesi merkeistä ja hyvä tietää Hesen myös koska aina välillä käyny siellä :)
 
Osa noista kananmunattomista majoneeseista (mm. x-tra, jokaiselle) löytyy samalta hyllyltä (kylmästä) mistä kananmunallisetkin, mutta esim. Auran vegaanimajot ja Poppamiehen majonen löytyy esim. salaattikastikkeista ja Poppamiehen tuotteiden seasta.
 
Nyt tarvis vähän pätevämpää lähdettä, Evira lähinnä eikä siellä ole mainittu.
 
Noissa vaun vihkosissa ja netissä mulla on tullu toi vastaan, ei missää virallisis. Oon syöny puolilöllöt keitetyt suomalaismunat, koska suomalaisissa munissa ei ainakaa oo salmonellaa. Kivahan se on jos ei tarvi vältellä ulkomaisiakaan!
 
Takaisin
Top