Mielitekoja

Tää on eviran sivuilta.
Screenshot_20180222-221008.png

Salmonella pyritään estämään, mutta salmonellaa silti Suomessa on (en ota kantaa kuinka usein munista). Enemmän olisin tästä huolissani kuin pastöroitujen tuorejuustojen syönnistä.

Päättäköön jokainen ite mitä syö.
 
Eli summa summarum, ei ole virallisesti kielletty ja riski niin suuri. Toisin kuin pastöroiduissa pehmeissä juustoissa. Mä luotan ammattilaisten riskiarvioon :) Ei vaan ole hyvä väittää mitään kielletyksi, jollei se sitä ole, tämä keskustelu on jo hyvä kun on lähteitäkin tukena. Jokainen tekee toki sitten kuten haluaa näiden tietojen perusteella.
 
Just siks mä en 100% luota. Koska järki sanoo, että isompi riski on saada raa'asta munasta salmonella kuin pastöroidusta juustosta listeria. Sääntö-Suomi, jes.
Jos ei kaikki oo mustana valkosella niin suomalaiset kuolis sukupuuttoon auktoriteetinpeloissaan.
Peace.
 
Salmonellan infektioannos on moninkertanen listeriaan verrattuna. Siis että infektion kehittymiseen tarvii ihan pienen altistumisen, mutta salmonellaa pitää syödä paaaaljon eikä välttämättä tuu mitään infektioo vaan se vaa tulee kakan mukana ulos. Ehkä siihen perustuu toi riskin arviointi? Ihan mutupohdintaa siis, en oo mikää mikrobiologi :p
 
Hassua, kun mun järki ei sano tosta mitään, mutta en olekaan alan ammattilainen ja luotan heihin, jotka ovat. Eikö se muna siellä listalla komeilisi, jos Sääntö-Suomi jylläisi?

Taas sarjassamme ihan absurdeiksi venyviä keskusteluja miksi ei näillä mammapalstoilla jaksa energiaansa sen enempää kuluttaa, en ymmärrä miten joku näkee nuo hyvin lyhyet listat noin isona uhkana ja haukunnan kohteena, vedotaan kaikessa maalaisjärkeen, joka taas ei ole mikään yleismitattava ominaisuus.
 
Ite oon mielummin liian varovainen kun syön mitä vaan. Tää raskaus on niin toivottu ja pitkään yritetty etten haluu riskeerata sitä millään. Voi olla että jos vielä toisen kerran on raskaana, ehkä ottaa sitten rennommin. Tietyt jutut mitä oon ennen rakastanu nin nykyään ällöttää jo ihan sen takia ettei niitä voi syödä, eli ei ees tee mieli.
 
Itkin viime yönä neljän aikaan miehelle, kun mäkki on 90km päässä ja mua just nyt sillä hetkellä halutti juustohamppari! Ihan vaan sillä koska määääää tahon, mies kyllä nauro mun itkupotkulle keskiyöllä ja mitäpä muutakaan odottava äiti tekee kuin vetää herneen nenään?! :D Nukahdin onneksi nopeasti uudestaan, mutta jonkunlaisia kuittailuja sain aamupuhelussa mieheltä :D (Mies siis oli menossa 5 töihin ja soittaa joka aamu ennen 8 elkää kysykö miksi. ei mitään tietoa, joku odottavan isän pakko tarkastus? )
 
Kaikki rasvainen ja suolainen. Kateudella kuuntelen kun jotkut kertovat himoitsevansa omenoita ja mandariineja :p
 
Mulla on vasta parin viime viikon aikana palautunut suklaanhimo, alkuviikoilla se suorastaan etoi. Pitsaa tekee nyt kans mieli ihan hulluna.
 
Tuli mieleen, että vaikka mulla ei mielestäni ollu varsinaisesti mitään mielitekoja esikoisen odotuksessa, taisin kyllä syödä aika paljon nuudeleita. Sama valmispussipastan ja nuudeleiden himo on ollu nytki! En oo jotenki ajatellu, kun onhan niitä toisinaan ihan ilman mitään raskauksia tullu vedettyä. Mutta on tää eri juttu.
 
Mämmi!!! Tänä pääsiäisenä on mämmi maistunut enemmän ku ikinä ennen [emoji39]

Ja mulle taas ei yhtään! :D Yhen annoksen puoli väkisin sain alas, ku normaalisti menee helposti rove päivässä, jos ei rajoita :D
 
Takaisin
Top