Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite noudatin myös fanaattisesti ensin tuota salmiakki ja lakritsi kieltoa, mut olen kyllä sen vaihtanut ihan neuvolan ohjeiden mukaan siihen, että jos salmiakkia tai lakritsia ei ole koko jätski täynnä niin saa kyllä syödä, kunhan sitä ei vedä sitten 24/7 nassuun :)
Jokainen tehköön tyylillään :D

Muokattu viimeksi:
Minäkin noudatin ensin fanaattisesti tuota salmiakki/laku kieltoa, mutta tuntui höhlältä kun esikoisestakin sai napostella hieman. Niin olen sallinut itselleni muutaman esimerkiksi irtokarkkien seassa, ihan ilman huonoa omaatuntoa. :)
Muuten kyllä aikamoinen ruokanatsi oonkin ja suosituksien mukaan kyllä menen tarkkaan.

Mulla on nyt hirveä himo ollut ihan kotitekoiseen perunamuusiin ja punajuuriin sekä suolakurkkuihin!!
Tänään ajattelin taikoa rinnalle vielä kalafileitä ja kermaviilikastiketta. :p

Miitu, saanko tulla teille syömään? :hilarious: Mun rupes aivan älyttömästi tekemään mieli samaa ruokaa :grin Maha murisee muutenkin ja jääkaappi huutaa tyhjyyttään. Odottelen miestä töistä, että pääsisin kauppaan.

Mä voin myös tulla syömään teille, kuulostaa ihan hurjan hyvältä! :p Menee meidänkin ruokalistalle ehdottomasti, nam!

Mulla tekee mieli voileipäkakkua :S monetta päivää jo.. Miettiny vaa et miten sais taaperoystävällisempää.

Oiiiii, voileipäkakku on hyvää! On vaan niin harvinaista herkkua, kun itse olen niin laiska tekemään mitään ruokaa :/ Jossain juhlissa vaan saa, ja sellaisia juhlia on todella harvoin.

Mulla tänään 13+5, tällä viikolla oksentanut vaan kahdesti, jee! Viikolla 12 siitä 24/7 pahoinvoinnista tuli vaan aamupahoinvointia, ja nyt tosiaan alkaa näkymään jo valoa tunnelin päässä.. Edelleen ällö olo mut ainakin eväät pysyy sisällä. Tsemppiä Lumppis! Mulla alko jossain vaiheessa olemaan jo mieli tosi maassa kun pysty monta viikkoa vaan makaamaan sängyssä ja jyrsimään jotain hapankorppua. Itsetehty hunajalla makeutettu sitruunamehu oli mulla ihan pelastus, rauhotti vatsaa tosi paljon ja tulee vieläkin juotua varsinkin syömisen jälkeen.

Tiedän tunteen.. Musta tuntuu, että kodin siisteys on romahtanut tämän raskauden aikana ihan täysin. Jätän suosiolla ei pakolliset tekemättä ja teen vain kaiken pakollisen. Sitten jos sattuu hyvä päivä, niin sitten voi tehdä hieman ylimääräistäkin. Toki mies tekee kotihommia töiden jälkeen, mutta kun ei viitsisi häntäkään liikaa rasittaa. Itse kun kuitenkin olen päivät kotona.
Tsemppiä, Lemonia, sullekin! Meillä l.a. siis suht lähekkäin

Tiedän tunteen.. Musta tuntuu, että kodin siisteys on romahtanut tämän raskauden aikana ihan täysin. Jätän suosiolla ei pakolliset tekemättä ja teen vain kaiken pakollisen. Sitten jos sattuu hyvä päivä, niin sitten voi tehdä hieman ylimääräistäkin. Toki mies tekee kotihommia töiden jälkeen, mutta kun ei viitsisi häntäkään liikaa rasittaa. Itse kun kuitenkin olen päivät kotona.
Tsemppiä, Lemonia, sullekin! Meillä l.a. siis suht lähekkäin

Joo mulla oli jotenkin kauhee syyllisyys siitä et oon koko päivän kotona mut saan just ehkä koneellisen pyykkiä pestyä ja muuten makaan ihan zombina. Sitä itkeskelin jossain vaiheessa miehelle että musta tuntuu niin pahalta kun en saa pidettyä kotia kunnossa ja sit se palkkas meille siivoojan. :) Olin eka ajatusta vastaan kun on niin vahvassa se jääräpäinen minä ite- ideologia, mut voi että se on helpottanut kun kerran parissa viikossa siivooja käy ja pesee ja järjestää koko asunnon lattiasta kattoon. Mies on koko ajan kehottanut mua vaan lepäämään ja tekemään ihan vaan just sen mitä pystyn, itselle oli ehkä hankalampaa olla armollinen.

Kyllä me tästä selvitään! Eihän tässä enää kun ne reilut 26 viikkoa jäljellä. :wink:happy:

Joo mulla oli jotenkin kauhee syyllisyys siitä et oon koko päivän kotona mut saan just ehkä koneellisen pyykkiä pestyä ja muuten makaan ihan zombina. Sitä itkeskelin jossain vaiheessa miehelle että musta tuntuu niin pahalta kun en saa pidettyä kotia kunnossa ja sit se palkkas meille siivoojan. :) Olin eka ajatusta vastaan kun on niin vahvassa se jääräpäinen minä ite- ideologia, mut voi että se on helpottanut kun kerran parissa viikossa siivooja käy ja pesee ja järjestää koko asunnon lattiasta kattoon. Mies on koko ajan kehottanut mua vaan lepäämään ja tekemään ihan vaan just sen mitä pystyn, itselle oli ehkä hankalampaa olla armollinen.

Kyllä me tästä selvitään! Eihän tässä enää kun ne reilut 26 viikkoa jäljellä. :wink:happy:

No sanos muuta! Kovasti toiveissa kyllä on, että kohta puolin alkaisi se osa raskautta, kun olo on hehkeä ja pahoinvoinnit on ohi :grin Sitten voisi alkaa nauttimaankin tästä.

Ihanaa, että sunkin miehelläsi on tuollainen asenne. :smiley-bounce012 Ei siis auta kuin uskoa miestä :)

Meillä myös näin. Alkuun sain siitä kamalan stressin aikaan kun olen melkoinen perfektionisti mitä tulee kodin siisteyteen ja siihen että kaikki on tiptop. Opin kuitenkin ettei se ole vaarallista. Ennemmin ne vähäisetkin energiset hetket vietän esikoisen kanssa touhuten. Mies on ollut korvaamaton apu, mutta en häntä minäkään tohtinut liikaa rasittaa töiden lisäksi. Nyt on tosin kotona.

No, se aivan järkyttävä väsymys on vasta nyt lähempänä puoli väliä alkanut hellittää ja tavarat löytävätkin jo paikoilleen sekä perinteinen viikkosiivous onnistuu käden käänteessä. Nyt kuitenkin osaan hellittää siivoamisen ja standardien suhteen jos tarvitsee! :)
Ehkä tähän on hyväkin tottua kun kohta on kädet täynnä kahden pienen lapsen kanssa. Luulen ettei kodin siisteys oo ainenkaan alkukuukausina ihan ensimmäinen asia.

Mä kuolasin eilen k-kaupan jäätelöaltaalla sitä leppismehujäätä!! Tän kevään uutuus, salmiakki-vadelma..:bored::mad:

Näin salmiakki/lakritsijäätelön rakastajana sanon että oli ihan täyttä kuraa tuo leppis jäätelö:confused:

Aijaa! Mä en muuten tykkää ees jäätelöstä ja syön tosi harvoin, varsinkaan lakritsijätskiä en oo vissiin ikinä syöny, mut toi yhdistelmä ja vielä mehujäänä kuulosti niin houkuttelevalta:rolleyes:

Eikujoo, sellanen Sia vadelma-lakritsi jäätelö tai sitruuna-lakritsi on hyvää, sitä ei onneks taida saada ku tuolta rannikon seudulta:confused: kokkolassa ja vaasassa sitä on kaupoissa ja kioskissa, muualla en oo nähny. Oonkin parin viikon päästä menossa vaasaan, täytyypä käyä torilla jätskillä:p

Söin sit äsken puoli levyä geishaa ja aamulla kaks donitsia. Että ei tarvi ihmetellä mistä nää raskauskilot tulee...:mad:

NoteToSelf: ei enää suklaata mulle, närästystä pukkaa:yuck: onneks en oo suklaafani, tuli nytkin syötyä vaan koska mies oli levyn tuonu ja ite jättäny syömättä.

Mulla tuli viimeks suklaan syönnistä (no okei ahmin puoli levyllistä), niin oikeen kunnon vatsanväänteet ja maha meni ihan sekaisin. Olenpa sen jälkeen nauttinut vain muutaman palan kerrallaan :D

Raskauden aikana toi närästys tosiaan rajaa monta herkkua pois multa.. kuten suklaan!! No, vähemmän näppyjä naamassa... Tai sitten ei, koska hormonit :D

Tällä hetkellä on aivan toivoton himo lohicevicheen ja kyllä lasillinen punkkuakin maistuisi. Viimeksi mainittu tietenkin ehdoton nou-nou ja tuosta cevichestä en mene takuuseen kun kuitenkin kypsyttäjä on vain sitruunan mehu, ei kuumennus.

Mulla ei tuo salmiakin himo ota laantuakseen millään! Pari karkkia päivässä menee edelleen.... :hungry: :oops:
Kylmäsavuloheen luon aina kaihoisia katseita kaupassa, ratkaisuksi olen leiponut kylmäsavulohipiiraita, ovatkin tosi hyviä! Appelsiineja menee edelleen paljon, samoin greippivissyä ja sitruunateetä.

Mä ratkesin taas ja söin kokonaisen ässämix-pussin itsekseni :sad001 Täytyy lakata kuvittelemasta, että osaan syödä vaan muutaman salmiakin kun ostan karkkipussin, ei selvästikään onnistu.

Takaisin