Mielihaluja ja ällötyksiä

Cocoa

Piirimestaruustason postaaja
Lokamammat 2017
Tänne siis voi kertoilla kun tulee "pakko saada syödyksi/juoduksi tätä nyt" tai vaikka jotain josta et aiemmin niin välittänyt, mutta nyt se onkin suurta herkkua. Myös jos ilmenee jotain ruokia/juomia tai hajuja, jotka alkavat vain ällöttämään tätä nykyä =)
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisen raskaudessa mies tuoksui musta pahalta. :p Ja oikein muita himoja ei ollut kuin kaikki raikkaat sitruksiset jutut!

Nyt miehen dödö käy nenään. Yksi ilta mies tuli töistä ja haistoin suihkusaippuan asunnon toiselta puolelta. Lisäksi kaupan siivousaine hylly on aivan jäätävä. :depressed: Eli jonkinlaista hajuherkkyyttä! Lisäksi mun tekee kauheasti mieli nakkeja, vaikken niistä tykkää :joyful:Nakkikeittoa, nakkikastiketta.. Tää on tosi hassu.
 
Oon kohta 10kk syöny joka päivä karseen määrän herkkuja mutta nyt viikon ajan ei oo tehny yhtään mieli sokeria :p
 
Leivoin eilen omar- paloja tän päivän vieraille ja oisin voinu syyä ne jo eilen yksin :p

Vielä ei oo mitää ällötyksiä tullu, katsotaan koska niitäki alkaa ilmestymään..viime raskauden alussa en voinu sietää mm.jauhelihaa, haju jo teki pahaa.
 
Syötiin eilen broileria ja jätin lautasen hetkeksi tiskipöydälle, jossa oli vielä vähän jäljellä ruokaa, niin eikös aina kun kävelin tiskipöydän vierestä meinannut laatta lentää. Ei kerennyt kauaa lautanen olla tiskipöydällä kun oli pakko korjata pois :D Ei kyllä taida ihan hetkeen tehdä mieli syödä broileria...
 
Huoh... olen kyllä muutenkin roskaruoan ystävä, mutta nyt tekee todella usein mieli jotain mättöä, miltei päivittäin :sad001 Ei normaalisti ihan tällaista ole, ehkä viikonloppuisin joskus. Onneksi asutaan kaukana kaikesta!
 
Mun on taas alkanu tekee mieli kaikkea missä on currya, joo oon enneki tykänny curryruuista paljon mut nyt voisin syyä niitä koko ajan!
 
Kaari mulla myös tuo roskaruoka homma. Itse myös niiden ystävä aina ollut, mutta syöminen silti pysynyt aika harvassa (ehkä 1krt/2kk). Kun taas nyt haaveilen joka päivä snäkärin makkaraperunoista ja uusimpana tullut myös nää pikaruokalat. En uskalla antaa periksi vielä ruokahimoille, vievät vielä mukanaan kierteeseen :D
 
Burgerhimo oli joku vajaa viikon, vihaan Heseä mut eilen söin 3 juustoa ilman majoa sieltä :D nyt tekis kauheesti mieli jotain kermaista pastaa.
 
Minä olen kahvin suurkuluttaja (raskaus- ja imetysaikana aikalailla kofeiinitonta) mutta nyt muutamaan päivään ei ole tehnyt lainkaan mieli! Ehkä jopa ajatus kahvista ällöttää..
 
Mulla on kahtena päivänä oikein hiipinyt tuo pahoinvointi ja tänään iski oikein urakalla, tuskanhien&vapinoiden&oksennus kurkussa-olon kera. :depressed: Siis tää on ihan naurettavaa, oksettaa mm.kahvi, roskiksen haju, jääkaapin haju, pesuaineen haju vaatteissa, KAIKKI!
Ens siis voi enää juoda kahvia, enkä syödä muuta kuin kirpeitä vihreitä omenoita ja viiliä.

Olen itkenyt koko aamupäivän että miten tulen pärjäämään näiden kaikkien vaivojen kanssa raskausajan kun on tuo poika 1v2kk :sad001

Nyt haluan kuulla teiltä useamman lapsen äidit joilla on ollut ns.oppikirjan mukainen raskus kaikkine mahdollisine vaivoineen kuten minulla, miten olette pärjänneet muiden lasten kanssa :anyone
 
Mulla ainakin oli tiettyjä haasteita.. esim se suorien vatsalihasten pahaksi päässyt erkauma epäilemättä johtui osin siitä et oli pakko nostella esikoista hankalis asennoissa yms. Puolivälissä kun selkä kosahti ja en vaan päässyt liikkuun niin 1v5kk vanha esikoinen otti ja häipyi leikkipuistoon (autoteitä ja 2 tien ylitystä) enkä vaan voinut asialle mitään kun ei uskonut huutoa. Siellä se istui hiekkalaatikolla lapioimassa kun sain lyllerrettyä paikalle. Ja pakko oli välillä laittaa katsoon hetkeks piirrettyä ja vaan toivoa ettei mitään käy kun iski niin kova väsymys ettei voinut olla nukahtamatta. Leikkipuistossa sai välillä yrittää juosta jonkun vähän kauempana olevan puskan juurelle oksentamaan, onneksi lapsukainen ei puistosta ottanut hatkoja. Jotenkin silti aina selviää kaikesta!
 
Mullakin on ollut nyt joku kummallinen roskaruuan himo. Esim. nyt kun makaan huonovointisena sängyn pohjalla ja ajatuskin kaikista tavallisista ruuista ällöttää, tekee mieli hampurilaisia. Erilaiset hajut on aiheuttanut kamalia pahoinvointiaaltoja. Rakastan yleensä suklaata, mutta nyt on koko raskauden ajan ällöttänyt ajatuskin. Toffeeta taas tekisi mieli koko ajan.
 
Viinirypäleet sekä porkkanat dipattuna creamy pepper- dippiin, niitä oon viime päivinä himoinnu ja tänää kaupassa niitä tarttu ostoskoriin. Nam että on ollu hyvii ko viimein niitä sai :p:joyful:
 
Appelsiinimehua on taas pakko saada aamulla ja punaiset ruuat alkanu tuttuun tapaan inhottaa.. Esim jos smoothiessa on viinimarjaa ja vadelmaa niin se on hyvää, mut pakko juoda silmät kiinni tai inhottaa liikaa..
 
Mä oon himoinnu monta päivää pannaria + vaniljajätskiä! Tänään on varmaan pakko tehä. Kahvi taas on alkanu ällöttään, pelkästään sen haju saa yökkäämään.
 
Miitu, mulla sama, että kahvi ällöttää :depressed: Viikkoo en ole juonu, joka varmasti entisestää lisää väsymystä.

Mun ei tee mieli juurikaan syödä mitään. Kuitenkin sit kun taas ei syö niin tulee kamala olo! Väkisin on ruoka muulle perheelle tehtävä ja väkisin syötävä. Jano on koko ajan, osittain flunssan takia suu kuiva mutta oli tuota janoa jo ennen flunsssa. Mulla tullut nyt himo juoda fantaa! Normaalisti en juo edes mitää sokerilimsoja mutta fantaa en voinu vastustaa :grin
 
Sanmarie, Juu pelkkä ajatus kahvista ällöttää. :depressed:

Mulle ei myöskään maita oikein mikään.
Välillä on sitä etovaa oloakin, mutta suurimmaksi osaksi vaan ruokahaluttomuutta. Yritän sitten väkisin syödä kuitenkin jotain..

Hirveä himo päärynämehuun!!
 
Mua kans ajatuskin kahvista ällöttää. Yleensä rakastan kahvia ja sen tuoksua, mutta nyt en voisi kuvitellakaan juovani. Yhden vaniljalaten join kahvilassa ja se oli ihan hyvää, mutta nuo latet muistuttavat kahvia aika etäisesti.
 
Takaisin
Top