Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkäön en vaan osaa olla ilman salmiakkia ja lakua, joo en syö mitää pusseja kerrallaan mutta viikottain menee kyllä muutamia karkkeja..riippuu mitä karkkia ollaan ostettu ja mies (no en kyl oikeen mäkään..)ei osaa ostaa esim.irttareita niin ettei tyylii puol pussii ois näitä lakuja ja salmiakkeja

Ääh, täällä kans sisäisesti itketään kokoajan salmiakin ja lakritsi perää. :'( irttareita ostaessa muutama kyl eksy viimeksikki pussiin.

Mä oon välillä ostanu jonku pussin missä on ja sit oon iha heittäny roskiin niitä salmiakkeja ku tiiän etten voi olla muuten syömättä kaikkia. Yhyy :(

Voihan salmiakki ja lakritsi! Mää ostin leffaan kirpeitä hedelmäkarkkeja, ei tarvinnu montaa syyä ku tuli huono olo, ja joo, teki vaan entistä enempi mieli mustia karkkeja. Parempi vain olla syömättä :)

Jee, kaurapuuro maistuu jälleen! Ja marjojen kera, huomenna kokeillaan raejuustoa mukaan nii normalisoituu tää aamiainen.

Tuli sitte kilo painoa viime viikolla! Nytkö se sitte alkaa! ..vaikka en oo kyllä syöny mittää herkkuja, paitsi grillattiin viikonloppuna -ehkä se vähä turvottaa.

Mä oon syöny ne salmiakit pusseista! Oon kauhee tiiän. :sad001 Siks välttelen myös minä tätä nykyä pusseja joissa niitä on, kun en edes roskiin osaa heittää..

Nostan siis hattua tiiamariia että pystyt siihen! :grin

Arvaa vaa tekikö mieli kaivaa ne sieltä takas!! :D mutta laitoin biojätteeseen ni on sen verran ällöä että eipä tullut kaivettua :D

Arvaa vaa tekikö mieli kaivaa ne sieltä takas!! :D mutta laitoin biojätteeseen ni on sen verran ällöä että eipä tullut kaivettua :D

Hei toi on hyvä kikka! :D

Mä en oon Tipu82 uskaltanut raejuustoa syödä, kun sehän on pehmeä juusto kanssa. Normaalisti syön sitä paljon ja nyt ollut vähän hukassa, kun monesti haluais vaikka kanan kanssa raejuustoa ja sit pitääkin kehittää jotain muuta.

Minäkään en oo raejuustoa uskaltanut syödä!
Tuli kyllä puun takaa enkä osannut ajatella kielletyksi ennen kuin täällä tuli puheeksi.

Raejuusto on yksi mun vakio lisukkeista ruoan kanssa. Nyt kuitenkin ällötys listalle päässyt hajun, ulkonäön ja maun puolesta niin ei ole ongelmaa sen välttelyssä :D

Mää kans alussa söin raejuustoa ennen ku täältä luin ettei sais syödä. Panin sitä salaattiin, puuroon, keittoon eli vähä joka paikkaan.

Mites syöttekö te leikkelemakkaraa? Entä kaupan vakuumipakattuja valmissalaatteja?

Junttura, En syö myöskään kuumentamattomia leikkeleitä. Enkä valmissalaatteja. Hankalaksi mennyt nää syömiset. :hilarious: Mutta pieni aikahan tää on varoa.

Valmistusvaiheessa kuumennettuja leikkeleitä syön kyllä, mutta ne herkullisimmat olen joutunut jättämään pois, kylmäsavustetut nautaleikkeleet ja kylmäsavustettu possu. Ja se meetvursti. Pehmeät juustot on myös olleet pannassa. Välillä tekee ihan hirveästi mieli esim. leipäjuustoa :(

Mä oon myös laskenut noi valmistusvaiheessa kuumennetut leikkeleet turvalliseksi ja niitä olen syönyt. Kylmäsavustettuja leikkeleitä ja meetwursteja ym. en oo syönyt enkä myöskään noita valmissalaatteja oo uskaltanut syödä.
Hankalaa tää kyllä on kun kaikkea ei tuu edes ajateltua (kuten et hampurilaisen välissä oleva cheddar on pehmeää juustoa...)
Mut onneks tää on vaan pieni hetki elämässä ja vaavien vuoksi super tärkeää <3

Siis täh, jaa ettei raejuustoa saisi syödä. :eek: Onhan ne Suomessa tehty pastöroidusta maidosta eli toisin sanoen kuumennettu valmistusvaiheessa, joten turvallisia ovat. Ite en kyl pelkilteen ilkee syödä muutenkaan, mut joka aamu menee rutkasti aamupuuroon. :)

Nykyinen ohjeistus on, ettei myöskään pastoröituja pehmeitä juustoja saa syödä, koska niihin voi tarttua uudelleen listeria linjastolta pastoröinnin jälkeen. Itse olen tosin syönyt Valion Koskenlaskijaa ja Violaa, koska ne pakataan Valion mukaan kuumana, jolloin tuota uudelleen tarttumista ei voi tapahtua. Tosin niihinkin vois teoriassa tarttua listeria avaamisen jälkeen jääkaapista, mutta noin pitkälle en ole varovaisuudessani mennyt.

Mäki söin aluksi raejuustoa mutta sittr ku luin täältä ni en oo uskaltanut. Pehmeitä juustoja vain ruuanlaitossa kuumennettuna ja pizzassa :)

Oon kans syöny kypsennettyjä leikkeleitä. Ja söin valmissalaattejakin kunnes tajusin ettei niitäkään kannata syödä...

Teki eilen ihan hulluna mieli jädeä niin ostin pätkis jäätelön. Voi että oli hyvää, oli vaan niin pieni että olisin voinu syödä toisen heti perään, onneks ei ollu ylimäärästä :)

Itse en kyllä ole karsinut niin paljoa ruokavaliosta. Esikoisen aikaan söin(2016) ja syön kyllä nytkin Valion pastoröituja tuotteita. Jos kaikki ns pehmeet maitotalous yms tuotteet pitäis jättää pois niin eihän periaatteessa jogurttejakaan ja maitoa saisi käyttää, ainakaan mun ymmärtääkseni tällä periaatteella? Anteeksi, ei ole tarkoitus tällä pahoittaa kenenkään mieltä, mutta itse ainakin ajattelen, että jos niin tarkkaan mietitään suosituksia niin ei sais oikein syödä mitään. Kaikesta voi saada jonkun pöpön jos sitä ei kypsennä...

Takaisin