Mielihaluja ja ällötyksiä

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2017' aloitti Cocoa, 27 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Siiru Rakastunut foorumiin Huhtiäidit 2020 Lokamammat 2017

  2. Cocoa Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

    Juu ei täälläkään ole tietoa, etteikö esim metukkaa saisi syödä jo taas :) Joten aion mennä imetysajan ruokavalion omilla, Eviran sekä neuvolatädin ohjeilla :D
  3. Niiinu Tuttu foorumilla

    Joo ja hei meillä itseasiassa tuli synnytyksen jälkeen aamupala saliin ja oli leipää, jossa oli meetvurstia ihan talonkin puolesta :D
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Martta:) Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

    Ei voi olla totta että imettäessä on jotain syöntirajotuksia :sad001 mikä niissä siemenissäki on? En oo kuullukkaan että ne ois kiellettyjä ja auringonkukansiemeniä ja kaikkia mahollisia pähkinöitä olen kyllä syöny koko raskausajan. Ja yrttiteetki muka, en ala.
  5. Barbieq Rakastunut foorumiin Elokuun äidit 2019 Lokamammat 2017

    Marika, siementen syöntiä pitäisi rajoittaa niiden sisältämien raskasmetallien takia, ja raskaana olevien ei tulis syödä niitä ollenkaan. Tää ohjeistus tuli Eviralta tän vuoden keväänä, kun asiasta tuli lisää tutkimusta.
    Hesarissa on hyvä artikkeli aiheesta, ja taulukko siitä mitä mikäkin siemen sisältää: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005233589.html
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  6. Miitu Addikti Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

    Mulle joku oikoi maksalaatikosta ettei saisi syödä. :eek:Minä kun tietysti innoissani mutustelin ja ajattelin et jos rautaakin vähän sais.
    • En tykkää En tykkää x 1
  7. Martta:) Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

    Mukavaa kun tuolla neuvolassa ei puhuta nuista mitään :sad001
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  8. Barbieq Rakastunut foorumiin Elokuun äidit 2019 Lokamammat 2017

    Joo, ei ne kaikki hoksaa näistä uusimmista suosituksia sit kertoa :shifty: Mullekin ihan alkuraskaudesta yks lääkäri sanoi, että syö pellavaa ummetukseen, vaikka se oli jo aiemmin tiedossa, ettei niin sais raskaana tehdä.

    Mutta en mä usko, että siemeniä syömällä kovin helposti vauvaansa onnistuu vahingoittamaan, koska myös ennen kevättä 2017 on syntynyt aika paljon ihan hyvinvoivia vauvoja, vaikka äidit olis siemeniä syöneetkin.:)
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. Aaria Addikti Toukoäidit 2020 Syyskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

    Ei ne raskasmetallit silleen äkkiseltään ketään vahongoita mutta on ne aika myrkkyjä ja vauvat toki vielä alttiimpia haitoille kun solut uudistuu kovaa tahtia.. raskasmetallien aiheuttamat haitat on enemmän sen tyyppisiä että syöpien riski lisääntyy yms kuin että tulisi joku selkeesti havaittava yksittäinen "vika" heti. Onhan niitä moni syöny mutta nyt kun asia on huomattu niin noteeraisin kyllä. Ihan kaikille "terveille aikuisille"kin raskaudesta tai imetyksestä riippumatta tuli se uus suositus että siemeniä lajia vaihdellen enintään 2 rkl vuorokaudessa mukaan lukien kaikki myslit, leivät sun muut.. eli aika vähän kun monissa tuotteissa siemeniä on paljon. Ne raskasmetallit kertyy vuosien myötä elimistöön joten ei haittaa jos yhtenä päivänä syö enemmän mut mitä enemmän yleisesti syö niin raskasmetalleja voi sitten olla elimmistössä vuosien saatossa jo aika paljon kun eivät poistu.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. Martta:) Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

    Täytyypä kiinnittään tuohon huomiota. Koskeeko se nyt siis kaikkia siemeniä ja pähkinöitä vai vaan jotain tiettyjä? Meillä syödään salaattia melkeempä päivittäin ja lisätään siihen aina vähintään auringonkukansiemeniä ja cashewpähkinöitä. Maapähkinöitä tykkään popsia muuten vaan.
  11. Aaria Addikti Toukoäidit 2020 Syyskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

    Pähkinöitä saa syödä sen verran ku haluaa, niille on joku suositusraja vaan siksi että on paljon energiaa.. mutta noi siemenet on niin että suositus "ihan kaikille" max 2 rkl päivässä yhteensä lajikkeita vaihdellen ja raskaana ollesaa ei ollenkaan. Öljykasvien siemenet siis, kutpitsa, auringonkukka, seesami, hamppu, chia, pellava... nää tämmöset. Sen sijaan niitä öljyjä voi käyttää, vaikka kurpitsansiemenöljyä, koska siinä valmistusvaiheessa saadaan saostettua raskasmetallit pois öljyn joukosta.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1

Jaa tämä sivu