Mielihaluja ja ällötyksiä

Täällä myös liha ällöttää, ei pysty syömään ellei se ole jotenkin piilossa siinä ruuassa, ettei syödessä kiinnitä huomiota, eikä maistu paljoa suussa. Vähän tulee syötyä lämmintä ruokaa, enemmän justiinsa kaikkea pientä suuhun laitettavaa. Nyt uusimpana tullut himo lasten piltteihin, aurinkoinen ja Bonan hedelmät nam nam nam :D
 
Tiiu, niitä ässämix karkkeja oon nähnyt irtokarkkiosastolla joissain kaupoissa ja filmtownissa. Jos iskee kauhea himo, meet sinne valkkaamaan vaan värillisiä :D
 
Täytyy tarkkailla irtokarkkihyllyjä :joyful: Tokihan mä voisin ostaa pussin ja syöttää miehelle salmiakit, mutta pelkään, ettei mun itsehillintä riitä moiseen :grin
 
Mun teki eilen hirveesti mieli hernekeittoa - no sehän tuli saman tien ylös. Löysin myös ekan kerran tälle keväälle mämmiä kaupasta - no siitä tuli niin järkyttävä närästys etten paljo voinu syödä...

Mulle ei oo oksentamisen takia jääny muuta ku ruisleipä sellaiseksi mitä en oo nyt sit syöny ku se oli niin inhottava oksentaa. Muuten voin onneks syödä (ja syönkin) vielä kaikkea mitä oon oksentanutkin. Ihan hyvä näin, kun melkeen kaikkea syötyä on tainnu tulla oksennettua nii ruokalista vois olla aika vajaa :D
 
Elän vaaleilla pullahöttöleivällä ja vissyllä blandatulla smurffilimulla. Kumpikaan ei kuulu normaalisti ruokavalioon joten aika pöhöolo, mut minkä teet ku noi on ainoat jotka ei heti tuu ylös. Jugurttia myös menee. Lämmin ruoka on nyt jäähyllä jonkin aikaa, vaikka nuudelit on helppo oksentaa.
 
Nyt kun tarkemmin ajattelen, mullakin on tuo liha jotenkin sellainen, ettei hirveästi tee mieli. Varsinkin jauheliha. Isäntä teki eilen meksikonpataa (sitä pussiruokaa), siinä se jauhelihakin menee, kun on runsaasti muita makuja ja mausteita siinä sekoituksessa. Toisaalta taas ihan hyvällä ruokahalulla söin viime yönä hesen hampparin, kun kävin yöllä viemässä isännän linja-autoasemalle, kun lähti etelänreissuun, ja nälkähän siinä sitten tuli kotiintulomatkalla. Eikös siinäkin nyt tavallaan ole jauhelihaa se pihvi kuitenkin. Muuten tykkään kovasti pihveistä ym. lihoista, mutta nyt ei oikein tee mieli kuitenkaan, joku sisäfilepihvi mediumina on normaalisti herkkua, mutta ei nyt. No, eihän se liha niin välttämätöntä sinällään ole.
 
Meil on pitkälti lihaton talous mutta eilen tuli kananmunakielto tähän huusholliin. Tulin kotiin ja mies oli paistanut kananmunia lounaaksi. Haisi aivan järkyttävälle, ja laattaa lensi. Ei enää kiitos uudestaan.
 
Kaari, Oi, nam Mexicon pata maistuisi :p

Mulla on aina ollut se että jauheliha ei oikein maistu, ellei se tosiaan oo kunnolla piilossa siellä ruuassa. Nyt tietysti maistuu vielä vähemmän.

Olin ennen esikoista pitkäänkin kasvisruokavaliolla mutta lukuisista allergioista johtuen en voinut olla varma saanko kaiken tarvittavan joten otettiin kana mukaan. Syön aikalailla lihan kanana ja joskus kalaa.
Nyt sitä punaista lihaa kai täytyisi syödä jotta saisi hb nousuun.
 
Hirveesti ei oo himoja, eikä ällötyksiä... Mut onneks just söin mexicon pataa kanalla! Oli hyvää! Nams :joyful: Normaalistikin tykkään maustetusta ruuasta, mut nyt on tabasco ym ahkerassa käytössä! Tuore itse puristettu aplarimehu on herkkua! Mut en pitäis näitä niinkään himoina, vaan mielitekoina, kun ei ole kovin voimakkaita. Kaupasta on enemminkin haastavaa keksiä syötävää, kun ei oikein tee mieli mitään, vaikkei mikään erityisesti ällötäkään....

Jano on jäätävä! Litratolkulla menee päivän aikaan juotavaa ja silti suuta ja huulia kuivaa! Tällasta en ainakaan muista aiemmissa raskauksissa olleen (niinkuin niistä hirveesti muutenkaan muistaisin).....
 
Oon jatkanut smoothieaamupaloja. Aiemmin lähdin tyhjällä vatsalla töihin ja join siellä, nyt pitää syödä paahtoleipä kotona ensin. Mut tuo smoothie on tosi hyvä, kun voi juoda pikkuhiljaa aamupäivän aikana, niin ei tee huonoa ja pärjää lounaaseen asti. Eilen oli raskauden huonovointisin päivä (silti onneksi vielä kaukana esikoisen raskausajasta), ja elin pääosin paahtoleivällä :D
 
suvitus, Mitä laitat smoothieisiin? Ajattelin josko sais inspiraatiota! :D
 
Aika jumissa oon nyt ollut kombossa banaani-omena-jugurtti-mustikka, kun kotona ei oo oikein ollut muuta :D Välillä myös kurkkua, avokadoa, muita pakastemarjoja, vegaanirahkaa, salaattia välillä mut en oo nyt jaksanut kun sit on vaikeampi saada soseeksi. Kiiviä laitoin viime viikolla mut maistui oksennukselta raskausoloissa :D
 
Täällä selvitty ilman isompia ällötyksiä mistään ruoista vielä. Pientä pajoinvointia löytyy, mutten ole oksennellut. Mieli on tehnyt appelsiinimehua ja mandariinejä. Tuota mehua ei kyllä sokerin vuoksi sais juoda kauheen paljoa. Sitten kaupassa teki yks päivä salmiakkia, sekin kielletty joten hyllyyn jäi.
 
Täälä kans yks smoothiehullu !! Vakkariaamupala ollu kohta jo 10 vuotta eikä kyllästy :D tosin raskaana ollessani jättänyt osan superfoodaineksista vähemmälle :)

Mun suosikki on nyt pitkään ollut banaani-appelsiini-mustaherukka-cashewpähkinä smoothie ja joukkoon saatan ripotella vähän jotain jauheita :)
 
Musta tuntuu kans että tulee aina tehtyä samaa smoothieta. Banaania, maustamatonta jogurttia, marjoja ja joskus laitan appelsiinia tai kuidukasta sekaan.

Mietin että kun vihreitä menee huonosti alas ja hb nyt tipahtanut pitäiskö täyttää varastoja vihersmoothien voimalla. :woot:
 
Mulla muuttuu himot minuutin välein, ei oo helppoa. Ainut terveellinen himo ollu mansikkasmoothie, mut koska mä poikkeuksetta jokainen kerta oksennan sen samantien pihalle nii ei oo tullu nyt pariin päivään tehtyä. [emoji45][emoji45]
 
Tuntuu, et mun pitää syödä ihan kokoajan (3 tunnin välein) tai huono olo iskee kunnolla. Mitään ei tee mieli, mutta jos näen vaikkapa tv-mainoksessa jotain, niin sitä tekee sit mieli. Salmiakkilakritsaan on kauhee himo ja jos sitä ostan, ni ahmin vaan. Eli pakko ostaa ihan pieniä pusseja, ettei tuu liikaa vedettyä. Suolainen ja maustettu ruoka menee hyvin, kun vaan alan väkisin syömään, smoothieta ja rahkaa vedän joka väliin. Oksentanut en oo vielä onneks kertaakaan.
 
Takaisin
Top