Mielihaluja ja ällötyksiä

Kana on täällä kans ykkösinhokki. Jostain syystä myös jääkaapissa valmistustaan odottava lohi heittää ällö väristyksiä.
 
Täällä ei uppoo mikää lämmin ruoka ja kasviksiakaan ei tee oikeen mieli, kurkkua ja kirsikkatomaatteja oon vähän yrittäny syyä...noh suklaata, pullaa ja jätskiä menis kyllä samoin kaikki hedelmät ja marjat. Tietyt jugurtit maistuu kanssa. Suolasina vaan croisantit ja pringlesit. Eli tooosi terveellistä, toivottavasti tää etova olo ja ruokahaluttomuus kohta loppuis, täytyy vaa yrittää panostaa noihi hedelmii ja marjoihi enemmä ko herkkuihi ettei liian kovaa morkkista syömisestä tuu.
 
Mulla vähän samaa, ettei nuo terveelliset jutut meinaa millään maistua, vaikka normaalisti tykkään tosi paljon salaateista ja kasviksista, sekä kylminä että lämpiminä! :O Hedelmiä ja marjoja ei tule muutenkaan syötyä tarpeeksi, vaikka omalta tontilta tuli mustaherukoita ja omenoitakin pilvin pimein (osasta sentään tuli keitettyä hilloa), ja lähimettästä tuli kerättyä mustikoita. Mutta hampurilaiset ym. roska maistuis nyt ihan koko ajan. Eilen käytiin mäkkäristä hakemassa eväät mukaan, voi luoja että oli hyvää!! :p Tykkään myös valkosipulista todella paljon, ja yleensä ripottelen voileivälle tomaatin päälle valkosipulijauhetta, nyt sekään ei oikein maistu. Raaka porkkana maistuu kyllä, varsinkin jos kylkeen on vielä jotain dippikastiketta (kermaviili-sellaista). Mitään totaalisia ällötysruokia ei vielä ole ilmaantunut, ei vaan tee välttämättä mieli syödä mitään, mutta silti on karjuva nälkä koko ajan mukamas :banghead: Ja sitten jos ei syö mitään, niin hetken päästä päässä vippaa ja tulee tosi heikko olo. Parin tunnin välein täytyy jotain natustella.

Muoks: Yksi kans mikä maistuu ihanalta, on turkkilainen jogurtti (se 10% rasvaa sisältävä), ja siihen sekaan hiukan jotakin hilloa, joko kaupan tai omaa tekemää. En ole välittänyt tuon jogurtin rasvaisuudesta, kun sitä ei pysty edes syömään kuin ehkä 1-1,5 desiä kerrallaan, kun on niin tujua tavaraa. Siitä saa myös hyviä dippikastikkeita, kun vähän maustaa :P
 
Tää menee tosi oudoks, mua alkaa ällöttää jokainen ruoka, mitä itse kokkaan. Tein tänään lempiarkiruokaani, jota teki kamalasti mieli ja kun olin saanut sen valmiiks, ruokahalu oli tiessään ja sain ihan vähän alas. Sit kun mies kokkaa, niin saan alas paremmin, vaikka ei olis ihan suosikkiruokia.
 
Hotkasin just sit kokonaisen tomaattioliivileivän. Ja tarkoitan siis oikeasti kokonaista leivottua leipää. :joyful: Söin sen vieläpä ilman mitään leivänpäällisiä, jopa margariinin jätin pois. Aamu kulunut oksentamalla ja ajattelin haukata palan kuivaa leipää, jos se auttais, enkä onnistunut enää lopettamaan ennen kuin koko leipä oli syöty :grin
 
Tiiiu, Tilanne vaati nyt tomaattioliivileivän, kokonaisen sellaisen. :grin

Edelleen appelsiinituoremehu on täällä aivan ykkönen!
 
Mitäs tämä nyt on, kun tein vanhalla tutulla reseptillä Tom Yamia (rakastan thaikkuruokia!) mutta en haistanut tai maistanut mitään muuta kuin korianterin. :yuck:
 
Joo mä tein itselleni yks päivä munakkaan, johon laitoin tapani mukaan ripauksen chiliä ja se maistu ihan supertuliselta jostain syystä. Yleensä en onnistu tuota chiliä käyttämään niin paljoa, että edes lämmittäis. :joyful: Makuaisti temppuilee kyllä oikein huolella.
 
Laitoin pikkuneidin aamupuuroon parina aamuna mangososetta, voi kauhistus sitä mikä ällö haju! En ollu ennen ees huomannu koko hajua. Siitäpä arvelinkin tehdä testiä, kun kierto sekasin ja viikko sitten näytti negaa.
 
Täällä kanssa kylmä appelsiini on parasta!

Mulla on sama juttu tiiiun kanssa, että en pysty syömään itse tekemiäni ruokia. Jauheliha on jotain niiin ällöä. Esikoisen raskaudessa oli sama liha ällötys.
Hauskinta on, kun puhuin isäni kanssa puhelimessa ja hän sanoi ostavansa saarioisten palapaistia, jota mun rupes tekee älyttömästi mieli. Seuraavana päivänä oli pakko käydä sitä ostamassa. No eilen hän kertoi tehneensä hernekeittoa. Oli sit pakko tänää syödä hernekeittoa :hilarious:
 
Meillä yks päivä mies Ilari hernekeittoa kaupasta. Illalla sitten näin purkit keittoon tasolla ja siitähän se himo repes: mues alkoi klo 22.30 kokkaamaan mulle hernaria :pvetäsin koko satsin:woot:
 
Mulla oli pitsakriisi.. monta päivää tehnyt ihan älyttömästi mieli pitsaa jossa vain tomaattikastike ja paljon juustoa :grin Ja nimenomaan sellasta pizzeriapitsaa, ei mitää kotona tehtyä. Eilen illalla aattelin sit et tilaan itelle kun mies töissä ja lapset ei tykkää pitsasta, oli lounaalta jämää just sopivasti niille vain jäljellä. En oo koskaan tilannu pitsaa kotiin sen reilu 5v aikana mitä ollaan tässä kaupungissa asuttu mutta oon kyl nähny niitä autoja. Ei muuta ku pizzaonlineen vain todetakseen että me asutaan liian kaukana keskustasta :sad001 Kaikilla joku 5-7km toimitussäde ja meille 9km keskustasta.. se siitä pitsasta. En meinannu saada unta ku mietin vaan sitä pitsaa :rolleyes:
 
Aaria kannattaa ihan soittaa Pizzerioihin, vaikka toimitussäde liian iso ja kysyä heti alkuun toimittaisivatko. Meillä kaikki ei toimita, mutta muutama toimittaa ja yksi niistä pyytää muutaman euron lisämaksun ylimääräisistä kilometreistä vain :)
 
Nuuh, pizza mainittu!! :P Apua... no, jos jonain päivänä kävis hakemassa. Lähimpään kunnolliseen pizzeriaan on yli 25km matkaa, niin ei nyt ihan pelkästään sen takia viitsi lähteä ajelemaan :D
 
Voi vitsit, muuttoa ja tavaroiden purkua, maistuis pizza tääläkin ja olis tossa kotipizza lähellä! :hungry: Ei saisi puhuu tollasia kun on pakko saada. :hilarious:
 
Mun teki eilen mieli pakastepitsaa, vaikka en yleensä niistä niin välitä. Ja sit piti saada myös mars-jäätelöpatukkaa :D tosin oksensin kaiken pois, mut tulipahan mielihalut täytettyä :D
 
Heh, täällä oli kans eilen pizzapäivä. Koko päivän oli kuvottava olo ja illalla melkein oksensin. Se meni kumminkin ohi, ja heti teki mieli pizzaa :joyful:
 
Takaisin
Top