Mielihaluja ja ällötyksiä

Ite tulee juotua normaaliin tapaan kahvia eli useampi kuppi päivässä. Ei oo ikinä tullut mitään "vierotusoireita" kahvista muuta kuin päänsärky enkä oo huomannu että olis mitenkään piristävä aine :D Helposti voi illallakin juoda kahvia ilman että tarviis pelätä yöunien menettämistä :D
 
Nyt kun joku mainitsi energiajuomat... Hyiiiiiiii, en ole ikinä tykännyt ja nyt raskaudessa niiden hajukin saa aikaan kuvotusta. Onneksi kukaan lähipiirissä ei juo niitä, mutta marketteihin mennessä siinä eteisessä missä teinit hengaa on sellainen kestodunkkis.

Mä juon kahvin lisäksi mielelläni myös teetä, minttu- ja kamomillateet on lemppareita. Neuvolasta suositeltiin vihreää teetä, se etenkin sitruunalla ryyditettynä on hyvää! Oon normaalisti sellainen vilukissa että varmaan sen takia tykkään näistä lämpimistä juomista. Kaakao inhottaa, olin raskaana tai en, kuten muutkin makeat juomat. Siiderit, limpparit ja mehut maistuu pahalta.

Karkit ja suklaa ovatkin sitten ihan toinen tarina :) Suklaa on suosikkini, mitä tummempi sen parempi. Salmiakkia voisin syödä joka päivä. Nyt raskaana karkkimakuni on jotenkin taannehtinut, esim. nallekarkkeja on pari pussillista tullut vedettyä tässä viimeisen kuukauden aikana...
 
Mua kahvi itseasiassa nukuttaa. Joskus töissä olisi ihana ottaa omaa aikaa ja nautiskella kuppi kermakahvia keksin kanssa, mutta usein ei viitsi kun siitä tulee niin törkeä nukutus päälle.

Töissä tauoilla mulla on aina vesipullo mukana, kuten muutenkin työpöydän reunalla. Joskus kun on oikein kylmä niin olen saattanut teetä ottaa, mutta jossain vaiheessa nuo perus keisarin morsiamet yms alkoi jostain syystä aina kutittaa kurkkua joten niitäkään ei tule sitten juotua.

Kaakaosta tykkään, aamupalalla/iltapalalla maitoa tai kylmää kaakaota. Joskus talvisin niitä valmiita lisää kuuma vesi kaakaoita ihan vaan muuten illan ratoksi. Kakun kaveriksi mehu on paras, kermakahvi sen perässä. Jos on vaan maitoa niin en jaksa usein vaivautua.

Energiajuomat on olleet mulle aina hirveä kauhistus. Se niiden haju on jo jotain niin hirveää että en siedä yhtään jos tulee vieraita ja jollain on energiajuoma mukana. Sisällä ei tarvi sitä juoda kun se lemu pelmahtaa sieltä purtilosta samantien mun nenään. Hyh o_O
 
Mulle on tullut erikoinen mielihalu. Tykkään nimittäin Tolun koivun tuoksusta nyt raskausaikana ihan hirveästi. Välillä on pakko avata pullo ja tuoksutella ja vähän väliä kastella rättiä siihen ja pyyhkiä milloin mitäkin.
 
Selasin tuossa vähän vanhempia keskusteluja, ja jossain ketjussa joku mainitsi plussanneensa laskiais sunnuntaina. No kävipä samantien tekemään ihan älyttömästi mieli laskiaispullia :D Saiskohan niitä taiottua jotenkin...
 
Ai laskiaispullat on ihania! :hungry: Täällä tuli just mustikkamuffinssit uunista ulos, ehkä ensimmäistä kertaa ikinä onnistuivat täydellisesti. :)
 
Oiii mustikkamuffinit on mun heikkous! :happy:
Voisi taikoa mustikkapiirakan pitkästä aikaa.
 
Mun tekis mieli ihan hirveästi punaherukka-valkosuklaapiirakkaa! Vaan saisin syödä sen yksin niin ei ehkä ole hyvä ajatus ruveta sellaista leipomaan :D
 
Yääh, mies asetti haasteen. Ku vklopun herkut syöty (vielä kokis zeroa jälellä) alkaa herkkulakko synnytykseen asti. Sisältää siis karkit, sipsit, limsat ja keksit. Ainaki. Jos selviän meinaa maksaa 500€ eikä aio päpättää et mihin ne käytän :D ja jos selviän ni aikoo ite olla 3vk alkoholitta. Mutta en tiiä selviänkö :S
 
Yääh, mies asetti haasteen. Ku vklopun herkut syöty (vielä kokis zeroa jälellä) alkaa herkkulakko synnytykseen asti. Sisältää siis karkit, sipsit, limsat ja keksit. Ainaki. Jos selviän meinaa maksaa 500€ eikä aio päpättää et mihin ne käytän :D ja jos selviän ni aikoo ite olla 3vk alkoholitta. Mutta en tiiä selviänkö :S

Yrittäisin kyllä :wink kauanko la aikaan jäljellä?
 
Kyllähän tuo tiukkaa tekis.. Mut kai siihen rahan himossa jotenki pystyis? En tiedä..
Mulle tuli kauhea himo joulutorttuihin :wideyed:
 
Aiii, joulutorttuja nam! Oliskohan tuo viime jouluksi ostettu luumumarmeladi vielä syötävää, avaamaton purkki siis, kun käytettiin ensin se omenajuttu pois, niin kyllästyttiin sitten koko joulutorttuihin ennen kuin luumua ehdittiin avaamaan :D
 
Kaari meillä myös jääkaapissa joululta avaamaton luumumarmeladia, jossa päiväystä vielä pitkälle. Oliskohan pakkasessa taikinalevyjäkin :hilarious:
 
Ei hitsi nyt iski himo :P Niitä torttulevyjä jäi joululta ja lidlistä tarttu mukaan silloin päärynä-kinuski marmeladi mikä jäi käyttämättä.. mitähän sokerit sanois :hungry:
 
Päärynä-kinuski kuulostaa myös oikein hyvältä :P Eihän se marmeladi nyt mitenkään makeaa ole, muuten vaan täynnä sokeria :D Mistä tulikin mieleen, että mittaushetki olis nyt....
 
Uusin ällötys: rooibos-tee. Kaapissa oli sitä ja meinasin että otanpa vaihteeksi niin meinasi laatta lentää kun paketin avasin. Hyh. Ei ole suurin suosikki normaalistikaan mutta nyt inhottaa ajatuskin. Nytkin tuntuu että nenässä haisee rooibos, voi kuvotus!
 
Takaisin
Top