Mielihaluja ja ällötyksiä

Uusin ällötys: rooibos-tee. Kaapissa oli sitä ja meinasin että otanpa vaihteeksi niin meinasi laatta lentää kun paketin avasin. Hyh. Ei ole suurin suosikki normaalistikaan mutta nyt inhottaa ajatuskin. Nytkin tuntuu että nenässä haisee rooibos, voi kuvotus!

Ehkä sun keho teki sulle palveluksen. :wink
Oon nimittäin siinä käsityksessä että esimerkiksi rooibos teetä ei suositella raskausaikana!
 
Mä en oo uskaltanu juoda teetä kun en päässyt selvyyteen, että mitä teetä voi juoda huoletta :D
 
Yrttiteet taitaa olla kiellettyjen listalla (eli juurikin rooibos) Vihreästä teestä on kahta koulukuntaa, itse oon vältellyt.
Musta ja valkoinen ovat turvallisia ainenkin. :)
 
Liptonin tavallisia pussiteemakuja olen käyttänyt nyt töissä aamuisin jonkun aikaa. Ne lienevät turvallisemmasta päästä. Ja nyt se teenjuontikin varmaan jää, kun äitiysvapaa alkaa, ja syömisten rytmi menee ihan penkin alle....
 
Vaikka varsinaisia oikeesti vaativia mielihaluja ei tällä kertaa olekaan ollut, niin nyt on hetken Riitan herkun metripitsat houkutelleet urakalla. Nimenomaan se hawaiji versio. Ja muut vastaavat pakastepizzat, ravintolapizzat tai itsetehdyt ei kelpaa. Kiva kun nää mieliteot on näin terveellisiä :confused:
 
Ja yksityiskohtaisia :D
 
Mulla on nyt ollut himona iltapalaksi kuppi vadelmanlehtiteetä ja pari kaura-kookoskeksiä. Eilen illalla keitin teeni ja kaivelin keksipakettia kaapista missä tiesin olevan tasan kaks keksiä jäljellä. Ja ei perhana se paketti oli tyhjä, mies oli yöllä syönyt mun vikat keksit ja jättänyt vielä tyhjän paketin sinne kaappiin! En kerennyt edes sanoa mitään, katsoin vaan järkyttyneenä sitä tyhjää pakettia ja miestä, ja se rupes kiireellä vetämään lenkkareita jalkaan et hän käy tässä nopeesti kaupassa. :hilarious:
 
Mitäs nyt kun tekisi kovasti mieli uuniperunoita kylmäsavulohi-täytteellä.. Mitä luulette, onnistuuko täyte jos sitä kalaa ja tuorejuustoa ensin kattilassa kuumentaa aikansa, vai meneekö se koostumus ihan veteläksi?
 
Haudutus tapa vois olla hyvä ja jauhoja kiinteyttämään seosta? :) tällänen kokemus itsellä.
 
Eikös molemmissa ole ongelmana se listeria ja mitä se listeria sitten vauvalle aiheuttaa.. oliko kehityshäiriöitä..? Luulis että näillä viikoilla ei niistä niin enää ois vaaraa kun kaikki on jo suht kehittynyttä? En tiedä mut ei kuulosta hyvältä tuo seoksen kypsentäminen, tuskin pahalta maistuu mutta ei varmasti kyllä myöskään edes etäisesti siltä miltä pitäis..
 
Oliko nii et teoreettisesti listerian riski pienempi näin lopussa? Tai siis ne haitat kun mietitään vauvaa? Ei oo mulla tietoa tästä mutta aivan kuin ohi mennen jotain tämän suuntaista oisin kuullut.
 
No se on kyllä varma ettei varmasti tuu sellasta kun mielikuvissa. :D Muutenkaan se listerian riski tuoreesta kalasta ja tuorejuustosta tuskin on mitenkään älyttömän suuri, mutta kun tähän asti on päästy niin ei haluaisi kyllä riskeeratakaan. Teen usein pastakastiketta kylmäsavulohesta, ehkä parempi että tekis sellasen samantyylisen kastikkeen ja söis sit niiden uuniperunoiden kanssa.. vaikka nyt tälleen nälkäisenä se 6min pasta kuulostaa paremmalta idealta kun 1,5h perunat :D
 
Jos viikonloppuna ei tuu lähtö synnyttään, niin teen kyl sushia. Pistetään elämä risaiseks näin viime metreillä (tänään 40+0). :D
 
Mulle oli järkytys, kun kotona eilen muistin et hei mä saan syödä mitä vaan :hilarious: Mut siltikää en kaupassa osannu ostaa niitä kiellettyjä.
 
Mä taas juuri tänään suunnittelin et syön niin fetasalaattia! :rolleyes:
Käskin myös miehen varata kaappiin maksalaatikkoa. Ja kasvissosekeittoa raejuuston kanssa saatava.
Ihan pikku juttujakin siis ollut ikävä.

Mua vähän hirvittää et käykö niin että kahvista täytyy taas pidemmän päälle luopua. :meh:
Se oli imetysaikana ehkä se mikä harmitti eniten. Teki kyllä hyvää ei siinä.
 
Takaisin
Top