Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkuraskauden jälkeen kun taas alkoi kahvi maistua niin samanlailla tulee juotua kun ennen raskauttakin. Pari kolme kuppia saattaapi hyvinkin mennä päivässä. Toki joinakin päivinä taas ei tule juotua ollenkaan.

Mä en juo päivittäin enkä edes viikoittain mutta aina sillointällöin. Jos joisin säännöllisesti niin kyllä musta se kuppi pari/pv ois ihan ok.

Oon juonu 2-3kupillista päivittäin, paitsi sen ekan n. 15vko aikana kun oli pahoinvointia. En muista reagoiko esikoinen jotenkin imetysaikana mun kahvinjuontiin, ei mielestäni.

Mä olen juonut kahvia sen pari kuppia päivässä paitsi ihan alussa, kun oli pahoinvointia. En ole kahvinjuonnista stressiä ottanut, se on etenkin iltapäivästä sellainen oma hetki kun istahtaa alas lehden tai käsityön kanssa ja nautiskelee kupposesta ja jostain pienestä herkusta (keksi, pari palaa suklaata, mitä näitä nyt on ;))

Mä oon teinistä asti juonut vähintään joka ikinen aamu aamukahvin, se traditio loppui sit pahoinvointeihin rv 6.. edelleenkin pelkkä kahvin hajukin kuvottaa niin paljon etten pysty samassa pöydässä olemaan kahvikupin kanssa. Mielenkiinnolla odotan et meneeköhän tää ohi ja tuleekohan koskaan enää juotua. o_O

Kahvia en ole juonut vuosiin, mutta energiajuoma oli arkiaamujen traditio töissä aamun leivän/sämpylän kanssa. Vähän hirvitti, miten pärjään ilman, mutta ihan hyvin on mennyt, ei ole tehnyt lainkaan mieli. Saa nähdä sitten, palaanko vielä siihen tapaan. Muuten en esim. kotona kaipaa sitä ollenkaan. Kahvi kyllä tuoksuu hyvältä mun nenään, ja tekisi mieli juodakin joskus, mutta vatsa ei varmaan edelleenkään kestä yhtään kahvia jostain syystä. Ja voihan se olla, ettei se sitten oikeasti maistuisikaan, jos ottaisin kuppiin ja maistaisin...

Eilen mietin, onko se jauheliha itsessään kuitenkaan se ällötys, vai miehen käyttämät mausteet. Itse olen käyttänyt esim. naudan jauhelihan kanssa pitkälti vain suolaa ja mustapippuria, joskus ehkä vähän olen laittanut valkopippuriakin. Mies käyttää paprikaa ja grillausmaustetta, ehkä se tekee jauhelihaan sellaisen maun, että nyt se ällöttää :/

Lemonia, Heh täälläkin juotu ihan teinistä asti. Ja melkoinen kahviaddikti ja nautiskelija kehkeytynytkin. Join ennen pannutolkulla kahvia mutta esikoisen raskausaikana kun lopetin, siirryin tuohon kuppiin.
Mullakaan ei alkuraskaudessa mennyt kahvi ollenkaan alas kun etoi. :depressed: Keskiraskaudessa aloin taas varovasti juoda. Toivotaan että sielläkin vielä joskus maistuisi! :happy: Eikä se kai niin vaarallista oo vaikkei.

Niin sitä mäkin mietin että ehkä tähän olisi ihan hyvä lopettaa se kahvinjuonti, mulla ainakin tuli herkästi päänsärkyä jos viivästyi se aamukupin (tai tuopin niin kun mun äiti niitä mun aamukahvikupposia nimitti :D) juonti. Sitä vaan kaiholla muistelee kakku-ja pullakahveja yms., ehkä sen vois korvata sit vaik kaakaolla tai jotain. Suklaan kanssa me ollaan onneks vielä ihan hyvissä väleissä. :hilarious:

Lemonia, Ymmärrän hyvin. Itse saan migreenin jos kahvikupponen unohtuu. Ei todellakaan ole kiva olla tuollalailla koukussa.
Kun esikoisen odotus- ja imetysaikana olin ilman, oli niin vapauttava fiilis. Ja tosiaan vaihtoehtojakin on kahvipöytään. Hieman harmittaa että kehon oon taas tähän totuttanut ja orjallisesti se kahvikuppi on saatava. :shifty:

Mies on nyt lopetellut kahvinjuontia ja vaihtanut teehen. (Juuri syystä ettei halua olla koukussa ja tee ei hänelle tee samanlaisia oireita)
Melkein voisi seurata perässä. :shy:

Kahvia en ole juonut vuosiin, mutta energiajuoma oli arkiaamujen traditio töissä aamun leivän/sämpylän kanssa. Vähän hirvitti, miten pärjään ilman, mutta ihan hyvin on mennyt, ei ole tehnyt lainkaan mieli. Saa nähdä sitten, palaanko vielä siihen tapaan. Muuten en esim. kotona kaipaa sitä ollenkaan. Kahvi kyllä tuoksuu hyvältä mun nenään, ja tekisi mieli juodakin joskus, mutta vatsa ei varmaan edelleenkään kestä yhtään kahvia jostain syystä. Ja voihan se olla, ettei se sitten oikeasti maistuisikaan, jos ottaisin kuppiin ja maistaisin...

Eilen mietin, onko se jauheliha itsessään kuitenkaan se ällötys, vai miehen käyttämät mausteet. Itse olen käyttänyt esim. naudan jauhelihan kanssa pitkälti vain suolaa ja mustapippuria, joskus ehkä vähän olen laittanut valkopippuriakin. Mies käyttää paprikaa ja grillausmaustetta, ehkä se tekee jauhelihaan sellaisen maun, että nyt se ällöttää :/

Minäkään en oo kahvia juonu koskaan ja energiajuomakoukustakin sain tapeltua itseni irti ennen raskautta, kauheiden päänsärkyjen kanssa. Vähän kyllä houkuttelis ostaa yksi Redbull oottamaan jääkaappiin kotiutumista :D

Muokattu viimeksi:
Mä en oo koskaan juonutkaan kahvia, mutta energiajuomia kyllä senkin edestä. Olikin jännä, miten helppo niistä lähes päivittäisistä Batteryistä oli päästä eroon! Vikan join saman päivän aamuna kun plussasin.. Yhen 2,5ld energiajuoman join tossa taannoin, mutta ihme kyllä ei ole tehnyt mielikään.. En kai sitten niin koukussa niihin ole ollutkaan.

Mä en oo koskaan juonutkaan kahvia, mutta energiajuomia kyllä senkin edestä. Olikin jännä, miten helppo niistä lähes päivittäisistä Batteryistä oli päästä eroon! Vikan join saman päivän aamuna kun plussasin.. Yhen 2,5ld energiajuoman join tossa taannoin, mutta ihme kyllä ei ole tehnyt mielikään.. En kai sitten niin koukussa niihin ole ollutkaan.

Hyvä motivaatio lopettaa ;)

Itse vaihdoin kahvin teehen tuossa 9 vuotta sitten, kahvia olin kerennyt hörppiä siihen mennessä 2 vuotta. Sitä kahvia meni iltapäivällä pannullinen kun koulusta kotiuduin ja eräänä iltapäivänä ei sitten enää se pannullinenkaan riittänyt. Keitin vielä pari kuppia lisää. Hommahan kääntyi siihen, että makasin sängyssä seuraavat 2 tuntia, oksensin ja luulin tulleeni hulluksi kun silmiä auki pidettäessä näin että muka seinät liikkuisi (kaatuisivat päälle). Olin "vähän" pökerryksissä sen pari tuntia. Pieni kofeiinin yliannostus siis... Olo kun meni ohi, pistin keittimen piiloon kaappiin ja siihen loppui mun kahvin juonti. Sen jälkeen olen juonut näiden 9 vuoden aikana yhteensä ehkä 10 kupillista kahvia, muuten aina teetä jos tekee lämmintä mieli :)
Oli sen verta hirveä kokemus, vielä kun yksin asuin enkä tajunnut täysillä mistään mitään sinä aikana kun se oli päällänsä, että stoppasi kyllä kertaheitolla kahvinryystöt :D Ei meinannut pysyä edes puhelin kädessä kun kädet tärisi, saati että olisin nähnyt jotain siitä näytöstä, sen verta "lujaa" meni päässä :D

Itse vaihdoin kahvin teehen tuossa 9 vuotta sitten, kahvia olin kerennyt hörppiä siihen mennessä 2 vuotta. Sitä kahvia meni iltapäivällä pannullinen kun koulusta kotiuduin ja eräänä iltapäivänä ei sitten enää se pannullinenkaan riittänyt. Keitin vielä pari kuppia lisää. Hommahan kääntyi siihen, että makasin sängyssä seuraavat 2 tuntia, oksensin ja luulin tulleeni hulluksi kun silmiä auki pidettäessä näin että muka seinät liikkuisi (kaatuisivat päälle). Olin "vähän" pökerryksissä sen pari tuntia. Pieni kofeiinin yliannostus siis... Olo kun meni ohi, pistin keittimen piiloon kaappiin ja siihen loppui mun kahvin juonti. Sen jälkeen olen juonut näiden 9 vuoden aikana yhteensä ehkä 10 kupillista kahvia, muuten aina teetä jos tekee lämmintä mieli :)
Oli sen verta hirveä kokemus, vielä kun yksin asuin enkä tajunnut täysillä mistään mitään sinä aikana kun se oli päällänsä, että stoppasi kyllä kertaheitolla kahvinryystöt :D Ei meinannut pysyä edes puhelin kädessä kun kädet tärisi, saati että olisin nähnyt jotain siitä näytöstä, sen verta "lujaa" meni päässä :D

Hui. Itse en ole koskaan tykännyt kahvin mausta niin ei ole jäänyt sitten minun arkeen sellainen "herkku". Tuoksu on kyllä hyvä tuoreesta jauheesta tehty. :)

Mä oon juonut älyttömästi kahvia teinistä asti mutta jossain kohtaa maha ei oikein tykännyt enää, mitään selvää piristysvaikutusta tai oikein muutakaan vaikutusta en huomaa. Ekassa raskaudessa en sietäny kahvia ees samassa huoneessa ennen ku vikalla kolmanneksella, tokassa join ihan normaalisti ja nyt en juonu pahoinvoinnin takia alussa mutta nyt juon 2 kertaa päivässä useimmiten, semmosen about pienen kupin. En tarvi kahvia esim päänsäryn takia mut jotenki tommonen kuuma, hyvän makuinen juoma vaan kuuluu tiettyihin tilanteisiin. Esim aamupalalla leivän seuraks vesi :wtf: Jää jotenki niin vajaaks. Tai kakun kanssa..mehu? Öh. En tykkää oikein teestä tai kaakaosta niin kahvi vain jää jäljelle!

No huh Cocoa, melkoinen episodi kahvin kanssa sulla ollut! Liika on liikaa näköjään kahvinkin kanssa :/

Mä tykkään välillä juoda teetä tai kaakaota, teetä tulee kyllä harvemmin juotua, ja kaakaon juonnissakin on välillä pitkiä taukoja. Nyt olen tällä viikolla töissä aamukahvin aikaan juonut kupposen teetä ja syönyt leivän. Muistelen kyllä, että ainakin yrttiteet olis olleet siellä vältettävien listalla, mutta ajattelin, ettei se nyt olis niin tiukkaa esim. Liptonin pussiteen kanssa? Joka tapauksessa vain sen yhden kupillisen juon sitä päivässä... :confused:

Mulla oli silloin tapa se kahvi, kahvin maku ja välillä tupakka kaveriksi. Siinä sitten oli hyvä tehdä läksyjä kahvikupposen lomassa.
Oli kyllä niin karsea kokemus, tuli mieleen kuin joku olisi huumannut jollain. Edelleen kun yhtään miettii koko asiaa, niin löytyy aivojen syövereistä helposti ja muistan miltä tuntui maata sängyllä kun seinät kaatuu :D ja konttailla vessaan kun ei pystyssä pysynyt :D
Oli ainakin hyvin tehokas keino kahvin juonnin lopettamiseen.

Mie olen Kaari ainakin huoletta juonut just Liptonia ja Princess teetä (mustaa teetä) tässä ja edellisessä raskaudessa. Mulle neuvolantätsy vaan selitti, että sellaista mitä luontaistuotekaupoissa myydään, ihan jotain kunnon yrttiteetä pitäisi olla juomatta :)

Cocoa, Hurja tapahtuma! :nailbiting: Mutta toiset on oikeasti todella herkkiä kofeiinille. Itsekin olen, joten ihmettelen miten sitä joikin joskus pannutolkulla.. Ja kyllä, tupakka kuului pakettiin. :joyful: Onni onnettomuudessa näin kuitenkin pääsit kahvin mokomasta eroon. :winkSitä paitsi teellä on runsaasti enemmän terveysvaikutuksiakin kuin kahvilla!

Aaria, Mullakin on mennyt siihen vuosien saatossa ettei mitään piristävää vaikutusta kahvilla oo. :angelic: Silloin oli kun olin pitänyt imetysaikana piiitkän tauon. Niin joskus kupillisen juotua se niin sanotusti potkikin ihan kunnolla! Kahvi on kuitenkin ollut iso osa elämää ja nykyään näen vaivaa kahvin kanssa, esimerkiksi usein jauhetaan tuoreista pavuista, tehdään erikoiskahveja miehen kanssa jne. :happy: Kun ennen se oli sellaista pakonomaista kittaamista ja melkein ykkösellä ryystöä alas että vain sai taltutettua sen himon.

Kaari, Kyllä mustaa teetä ja juurikin noita tavan pussiteetä saa juoda, ihan hyvällä omallatunnolla. :) Myös valkoista. Vihreä tee on kiistelty aihe kun toisissa lähteissä kehoitetaan välttämään. Itse en oo sitä raskausaikana juonut. Roibos ja muut yrttiteet ovat kiellettyjen listalla.

Mä taidan olla niitä joilla se kofeiini ei vaikuta (kaikilla ei), kun silloinkaan kun rasksusällötyksen takia oon ollut juomatta, en huomaa mitään.. eikä mun oo vaikeaa jättää välistä muuten ku tapamieltymyksen takia, ei tuu päänsärkyä tms. Joskus on tullu juotua kyllä enemmän ties mitä "teboilia", nykyään ei tee mieli pahaa kahvia :D

Niinhän se on että toisilla vaikuttaa ja toisilla ei. Toiset jää herkästi koukkuun ja toiset ei.
Olisi kyllä ihana kun voisi nauttia mutta ei olisi koukussa ja kärsisi siitä, jos ei jostain syystä tekisikään mieli.

Takaisin