Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vohvelirauta meiltä löytyy, olen joskus tuossa terassilla kesäaikaan sillä paistellut hyviä vohveleita :P Sisällä en oikein viitsi, kun tuntuu tulevan melkoinen käry siitä, vaikka liesituulettimen alla paistais. Sama on kyllä lättyjenkin paistossa. Voi tosin olla, ettei meidän liesituuletin ole kovin tehokas enää, taitaa olla alkuperäinen vuodelta 1990 :shifty: Tarttis varmaan uusia koko systeemi :D

Se käry letuista on kyllä melkoinen :yuck:
Mutta ovat niin hyviä! :p

Meiltä löytyy kaapista molemmat, vohvelirauta ja voileipägrilli mikä lie onkaan nimeltään, mutta tosi harvoin niitä tulee kyllä käytettyä. Ei edes kerta kuukauteen :D Ne vaan lötsii kaapissa sillä meiningillä, et kyllähän sitä nyt joskus sitten tekee mieli vohveleita. Juu niin tekee, ehkä kerran kahteen kuukauteen ja sit on käyttöä yhden kerran. Sama tuon toast koneen kanssa :D
Meneekö tää samalla tavalla et kun jääkaappi on täynnä kaikkea, niin mieli ei tee mitään. Sitten kun se alkaa ammottaa tyhjyyttään, niin tekisi mieli vaikka ja mitä ja olisi pakko saada :D

Hei mitä te laitatte väliin, kun teette leipiä voileipägrillissä? Jos me tehdään niin mennään hyvin perus kinkku-tonnikala-juusto linjalla ja olis kiva kokeilla jotain uutta :)

Ihan perus kinkku-emmental-maustekurkku sinapilla ja ketsupilla on se meidän juttu. Tullut mieleenkään että voisi jotain muutakin keksiä :D innolla jään siis odottamaan. Tosin, jos teen perus lämpimiä voileipiä uunissa niin tonnikalan kaveriksi käy tosi hyvin ananas, että toimiskohan siellä puristuksessa vai vettyykö leipä..?

Meillä uunissa on ollut juuri tonnikala-tomaatti-emmental + mausteet ja sitten voileipägrillissä yleensä perus, ketsuppi, kinkku, juusto jne. :)
Mies kyllä silloin aikoinaan laittoi yhtä sun toista, joskus oli kanaa ja salsaa ja milloin mitäkin. Mulla ei kai luovuus riitä keksimään.

Mä laitan yleensä ihan kinkkua, reilusti juustoa, tuoretta tomaattia ja oreganoa. Joskus tonnikalaa. Yksinkertaista ja hyvää!

Me tehdään joskus patonkeja uunissa, päälle tonnikalaa tomaattikastikkeessa, siihen sekoitetaan Aurajuustoa murustettuna, juustoraastetta päälle ja uuniin :)

Tänään vihdoin sain lättyjä, olin niin laiska itse siihen touhuun, niin mies paisteli ^_^

Kuka meille tekis lättyjä? Löytysköhä kaapin periltä voileipägrilliä, täytyy joku pv kaivella kaappeja.

Meillä oli tänään oikein perinteisiä lämpimiä leipiä: lauantaimakkaraa, tomaattia, maustekurkkua ja emmentalia <3 ei se vaan sama ole jos tekee kinkulla ja oltermannilla mut harvoin jaksaa lauantaita tai emmentalia ostaa kun en lauantaita muuhun käytä ja emmentalia vaan kypsennettynä

Mulla on edelleen ihan hirveät mieliteot vadelmiin ja ihan hirvittää kun kausi alkaa niiden osalta olla ohi (eikä villivadelmia taida tulla ollenkaan). Ja nyt rupes tekeen mieli lämppäreitä :D Mä en oo hirveän nirso niiden suhteen muuta kuin että pitää olla reilusti juustoa ja tomaattia!

No hei kiitti, mä oon miettiny vohveliraudan ostamista jo kauan, välillä myös tehny mieli voileipägrilliä (mun vanhemmilla oli se ja tehtiin aina tonnikala-ananasleipiä, Oisin tota lainannu mut se oliki menny joskus rikki ja heitetty pois). Ja nyt täällä ois s-marketissa kodinkoneet -25%:bored:

Minkä merkkisiä laitteita teillä on? Tollanen missä ois molempiin levyt ois varmasti kätevä!

Mä menin haistamaan tuoretta minttua kaupassa ja siitä alko nyt muutaman päivän kestänyt minttuvillitys - mojitoja (ilman rommia luonnollisesti), mansikka-persikka-minttusmoothieita ja jopa täytetyt paprikat tuli maustettua mintun lehdillä. Saas nähdä miten kauan kestää ennen kun tulee minttuöverit. :rolleyes::p

No lidlistähän lähti äsken semmonen mättöboxi mukaan missä mozzarellatikkuja, jalapenopopperseja ja sipulirenkaita. Saa nähä auttaako asiaan..

Mozzarellatikut on parhaita! :p
(Täytyy laittaa mies kauppaan)

Juoko teistä moni kahvia? Jos juo niin millaisia määriä?
Esikoisen odotusaikaan lopetin kahvin juonnin kokonaan. Imetysaikana huomasin kofeiinin aiheuttavan levottomuutta lapsessa, joten siirryin silloin kokonaan kofeiinittomaan.
Nyt tämän toisen kohdalla olen juonut kupin päivässä. Tuttavani oli lukenut jotain tutkimusta jossa lapsi joka oli jo raskausaikana tottunut niin sanotusti kofeiiniin, ei ollut niin herkkä sen vaikutuksille imetysaikana.
Kuulostaa hurjalta! Mietinkin tässä itse että oonko nyt kurja mamma kun oon sen kupillisen juonut :joyful:
Ja sitten samalla pohdin että tuossa voi olla jtn perää.. Ja onko se sitten huono juttu jos vauva on tottunut pieneen määrään.
Millaisia mielipiteitä teillä on tästä asiasta? :)

Mä olen kyllä juonut kahvia tässä raskaudessa. Nyt kyllä on vähentynyt, kun ei jotenkin taas maistu. Johtuen ehkä tästä pahoinvoinnista. Mä olen nyt juonut sen kupillisen päivässä mutta aiemmin kaksi.
Esikoisesta en juonut kahvia ollenkaan, kun en silloin pitänyt kahvista :happy:

Takaisin