Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli just mielee et esikoisen raskausaikana paino lähti eniten nousuun, kun mansikat tuli myyntiin :oops::hilarious:

Ei kai nyt mansikoiden syöminen nosta painoa, nehän on marjoja, terveellisiä vitamiinipommeja! Varmasti ollut joku muu syy ;)

Oi vitsit mäki ootan jo mansikka-aikaa, harmitti ko viime vuonna mansikkasadot jäi huonoiksi ja lyhyeksi sään puolesta, voisin muutenki elää kesän ja alkusyksyn pelkillä marjoilla ♡♡

Niiinu en osaa sanoa mutta silloin se paino pompsahti. No saa nähdä käykö nyt sama vai tuliko esikoisen aikaan muuten vaan enemmän sitten herkuteltua kesän tullen :grin

Mulla oli pitkään nyt tuo kotiruuan himo. Siis ihan perunaa ja jauhelihakastiketta yms. Kun yleensä meillä syödään liha kasvisten tai salaatin kera, eikä oo muuta siinä.

Nyt mulla iski armoton himo grilliruokaan, siis jotain snägärin lihistä, ai kauhee! :hilarious:
Tää mun paino varmaan tykkää hyvää näistä tämmösistä himoista. Siis aivan pakko olisi saada ja ehdottomasti sitä kurkkusalaattia sinne väliin!

Eilen maistoin voileipäkakkua (jossa ei ollut tuorejuustoa tms) ja siellä oli välissä kurkkusalaattia niin olisin voinut helposti ahmia koko kakun jos olisin kehdannut. :smiley-angelic006

Mullakin tekee mieli perunamuussia ja kastikkeita, mutta en pystykkään syömään niitä kun ne on valmiita. Mies on jo useamman kerran tehny mun pyynnöstä muussin ja poronkäristystä tai nakkisoosia ym. mutta syömättä on jäänyt. Ei ole vaan saanut laitettua ruokaa suuhun, alkaa niin etomaan. Useita ruokia on sellasia, että mielikuvissa se on huippu hyvää ja onkin oikeasti, mutta ei vaan pysty syömään.

Tuo oli tuttua alkumetreiltä että teki jotain hirveästi mieli ja sitten se ei mennytkään alas.

Suklaa :sorry: Alkuraskaudesta se ällötti, nyt söisin sitä koko ajan muodossa ja toisessa... Miksei vois tehdä mieli vaikka porkkanaa ja kurkkua ja tomaattia ja ja ja ... :arghh:

Suklaa aiheuttaa sen verran närästystä että on pitänyt vähän rajoittaa. Mitäs sitä sitten herkkupäivänä söis kun salmiakkikin on kielletty.. yleensä siis syön ainoastaan suklaata ja salmiakkia.

Jotkut ruoat kyllä närästää minuakin, mutta en oikein ole osannut bongata, että mitkä. Ehkä jotkin etikkaiset saattaa hieman närästää, esim. ketsuppi, mutta hyvin vähän nekään, ainakin vielä. Voi olla, että jossain vaiheessa sekin vaiva rantautuu tänne myös.

Sinänsä hassu tuo ketsuppikin, kun en normaalisti sitä laita edes makaronilaatikon päälle, niin nyt kyllä laitan useampaankin ruokaan. Samaten jäätelö, normaalisti saatan syödä 1-3 jäätelöpuikkoa tai tuuttia koko kesän aikana, nyt tahtoisin joka päivä syödä jonkun jäätelön :O

Mulla haluttaa kaikkia tulisia ruokia ja lisäilen chiliä ja jalapenoja joka paikkaan :) toisaalta olen kyllä aina tykännyt tulisista ruuista että ei välttis ole raskaudesta johtuvaa tämä. Muutenkin tykätään aika mausteisista ruuista niin saa nähdä miten sitä sitten osaa kokata kun lapselle pitää tehdä mausteettomampia ruokia. Suolaa käytetään tosi vähän muutenkin.

Mulla ei oo nyt oikein mitään himoja..
Jäätelöä tekee mieli kun nää ilmat on kesäiset <3 Yritän nyt pitää muutaman viikon täys herkutonta kun sokerirasituskin edessä.

Mulla on jäätelöhimo ilmaantunut uutuutena :D Normaalisti en juuri välitä syödä sitä lainkaan, nyt on joka päivä haettava mehujää. Nams!

Kaikkea makeaa menee. Mut onneks sokerin mittailu estää herkuttelemasta liikaa. :)

Takaisin