Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulemma sokerirasitukseen ei vaikuta vain lähiaikoina herkuttelut. Kun koko elämän aikainen syönti. Kuinka paljon kestää sokeria kehossa. Ja jos suvussa on diabetestä, niin sekin vaikuttaa.

Oon kyl niin onnellinen et sokerirasitusarvot oli ok. Herkkujen suhteen itsekontrolli on välillä ihan kateissa. Normisti syön kyllä enemmän sipsejä / suolaista, mut nyt toi jäätelöhimo on suurin.

Ensimmäistä kertaa oli sellainen järkevän tuntuinen himo kaupassa, alkoi tehdä ihan järjettömän paljon mieli maitoa ja maitotuotteita. En oo juonut tänään yhtään, mikä on mulle epätavallista. Teki mieli avata purkki maitoa heti ovesta ulos päästyäni, mutta ehkä mä jaksan kotiin asti. :hilarious: Mukaan lähti tosin maidon ja jugurttien lisäks jäätelöpaketti :grin

Mulla on tullut murot himoksi. Siis Weetokset ja kylmä maito. En ole oikein koskaan ollut noiden ns. Sokerimurojen perään, mutta nyt on saatava pieni kulhollinen aamuisin. Toivottavasti tää menee ohi reippaasti :D

Mulla parina päivänä pyöriny mielessä ihan perussalaatti, johon laittaa jotai proteiinia lisäks. Salaattia oo tainnu syyä sitte iha alun. Jospa tästä alkas terveellisemmän ruuan himo.

Mulla parina päivänä pyöriny mielessä ihan perussalaatti, johon laittaa jotai proteiinia lisäks. Salaattia oo tainnu syyä sitte iha alun. Jospa tästä alkas terveellisemmän ruuan himo.

Suosittelen lämpimästi avokadosalaattia, ihan vaan kirsikkatomaatteja, sipulia, avokadoa ja tuoretta basilikaa, vähän sitruunaa päälle. Syötiin pari päivää sitten kanan rintafileiden kanssa ja oli jotenkin ihan törkeen hyvää vaikka tosi yksinkertainen ateria. :happy:

Mä oon viimeaikoina halunnut syödä höyrytettyä parsakaalia ihan kaiken kanssa. Vesimeloni ja kirsikat on tällä hetkellä kanssa sellanen et tulee helposti syötyä ainakin puol kiloa kerralla.. Kiva raahata niitä meloneita kaupasta joka toinen päivä. :D Mulla nää mieliteot menee vähän niin että tekee jotain mieli, syön sitä hirveet määrät ja sen jälkeen en haluakaan nähdä koko juttua lautasellani moneen kuukauteen. :rolleyes:

Mä tuijottelin kanssa kirsikoita kaihoisasti kaupassa, mutta melkein neljä euroa pienestä rasiasta, jonka kirsikat ei ees ollut ihan priimakuntoisen näköisiä, tuntui sen verran rahastukselta, että jäi vielä kauppaan.

Kirsikat, mansikat & pensasmustikat :love7
Jos kukkaro antaisi periksi ja niistä saisi kaiken tarvittavan, eläisin kesän vain niillä!
Ja grillatut kasvikset <3 ihanaa kun saa kesäruokaa :)

Mulla kun esim possu ja kana muuten inhottaa niin grillattuna menee tosi hyvin. Ihanaa välillä syödä jotain muutakin kuin nautaa ja vielä jauhelihaa pääasiassa.

Mua taas ällöttää aikalailla kaikki muu liha paitsi kana! :grin
Mutta esim mies tyyliin pilkkoo mulle reisikoivet kun en vois niitä koskaan syödä jos näkisin.. Siihen jäis lihan syömiset. :dead:
Jauhelihassa ällöttää pelkkä haju jo :yuck:

Mies teki jauhelihapihvejä tänään, oli pakko tuulettaa huushollia se paiston jälkeen, mutta oli ne hyviä sitten kuitenkin kun söin.

Kaipaan niin fetaa/salaattijuustoa :(

Minä myös yhdyn feta- ja salaattijuuston kaipuseen. :sad001

Minä myös! Hyvä ettei itku tullu kaupassa, kun mietin mitä hyvää laittaisin salaattiin, kun fetaa ei saanut eikä raejuustoa :mad: Ratkaisin asian höyläämällä tavallista juustoa sekaan. Ei ollut kyllä yhtää niin hyvää :yuck:

Parmesaanin ei luulis olevan kiellettyä, sehän on niin kova juusto kuin olla ja voi? Se on nimittäin salaatissa superhyvää. Sellaiset parmesaanilastut toimii parhaiten. Mullekin tekee tosi tiukkaa fetattomuus ja raejuustottomuus. Ovat olleet hyvin suuri osa mun ateriointia ja nyt saa sit miettiä mitä syö niiden sijaan.

Parmesaani taas ei ole tehty pastöroidusta, joten itse jätin kauppaan senkin :(

Mitä ihmettä, olin varma, että olen jostain löytänyt pastoröidusta maidosta tehtyä parmesaania, mutta nyt kun kävin lueskelemassa, niin parmesaani pitäisi tehdä pastoröimattomasta maidosta. Mitäköhän mä sit olen syönyt :hilarious: Tarkistan kyllä aina kaikesta että on pastoröitua.

Minäkin yritin kerran kaupassa lueskella niitä parmesaanien tekstejä mut kaikki oli pastoröimatta yhyy. Kaikki hyvät viedään :D

Kauhea jäätelö ja sokerihimo täälläkin. Karkkia myös tekee usein mieli, vaikka normaalisti en karkeista (lukuunottamatta lakuja) juurikaan välitä. Parsakaali taas on ollut inhokkien listalla alkuraskaudesta asti, vaikka ennen raskautta se maistui ihan hyvältä..

Takaisin