Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu nyt viikon ajan kylmä vispipuuro ja maitoa siihen sekaan mielihaluna ja sitä puuroa löytyy kanssa jääkaapista joka päivä :) näkkileipä on toinen mikä uppoaa ilman kakomista ja pitkään jauhamista

Näkkileipä on hyvää ku sitä paahtaa paahtimes tyylii 5 sekunttii (koska muuten se palaa) ja siihen sit voita päälle ja ku se sulaa siihen ni nam! :D

Yh. En ymmärrä miten mua tökkii kana!! Ihan kaikissa muodoissa. En saa yhtään menemään kurkusta alas. Olen yrittänyt monta kertaa, mutta ei. Oksennus nousee kurkkuun jo siitä kun mies paistaa pannulla fileitä. :yuck: Aiemmin olen syönyt tosi paljon kanaa. Kauhee ongelma millä sen korvaan.. Yrittänyt lisätä kalan syöntiä. Punaista lihaa en ole koskaan juuri välittänyt syödä, paitsi nakkeja, mut nehän ei olekaan lihaa. Hih.

Mulla sama. Kanaa en saa alas missään muodossa :D

Näitä ei saisi ollenkaan käydä lukemassa. Ilmenee aivan uusia mielihaluja ketjun lukemisen jälkeen.

Leivoin mokkapaloja viikonloppuna ja oli aivan tuskaa olla nuolematta taikinakulhoa. Se raaka kananmuna taikinassa! :angry4

Mä oon kyllä aatellu että Suomessa ei ole vaarallista syödä raakaa kananmunaa...

Mä sain vihdoinkin syötyä kasviksia! Eilen dippailin kokonaisen kukkakaalin ja ainaki viis porkkanaa, tänään menny kokonainen kurkku ja kasa porkkanoita :p vähän vaihtelua muusiin ja yrttipatonkeihin... :D ps. En suosittele kokonaista raakaa kukkakaalia päivässä vetämään, näytin ku oisin raskauden loppupuolella, olokin oli kovin tukala :D

Mun teki kauheesti yks päivä mieli daim kakkua, mut en tiiä onko siinä raakaa kananmunaa täytteessä ja ku se ei ainakaan oo suomalaista kananmunaa ja se täyte vissiin vaan hyydytetään, ei paisteta.

Sen jälkeen aattelin et no otanpa sit ben&jerry's cookie dough jätskiä mut siinäkin on ihan varmaan raakaa kananmunaa siinä keksitaikinassa. :bag: Äh kauheaa kun pohtii niin tarkkaan nää eikä sit uskallakkaan syytä.

Mies halus tilata yks päivä iskenderkebabia jota oon aina vihannut yli kaiken ni ei juma ku olis tehny mieli mut en uskaltanut ees maistaa kun siinä oli jogurttikastiketta enkä tienny mistä tehty ja onko kuumennettu jne.. Ägh :sour:

Kyllä mä oon taikinaa yms syöny. Miten mulla ei oo tietoa ees ettei suositella ees?

Mä vedin eilen kaks laskiaispullaa :smiley-bounce022

En mäkään oo osannu ees aatella koko taikina-asiaa (kananmuna), mutta eipä oo tullut mitään leivottuakaan... :confused005

Nokun ei se kananmuna mun mielestä ees ole Suomessa kiellettyjen listalla. Joissain muissa maissa on. Eli rauhassa oon taikinaa ym maistellut :hungry:
Tosin ällötti vähän syödä sitä.

Samoin uskaltaisin kyllä varmaan kebabin jugurttikastiketta syödä... Mutta en niitä missä auraa.

Lihojen valmistaminen ällöttää enkä voi haistella niitä raakana kun kaikki haisee pilaantuneelle:woot: Mutta on maistunu yllättävän hyvin.

Kyllä b&j cookie dough menee, en edes pelkää :) se on mun kielletty herkku jota pitää ottaa kun ei vasn pysty enää olemaan ilman. Nyt ollut avaamattomana kohta 2 viikkoa pakkasessa, oh my :p

Ikinä en ole tykännyt oikeasta ruisleivästä, mitä itsekin leivotaan aina leivinuunissa, mutta raskauden myötä se on alkanut maistua jopa herkulliselle.. :wacky:

August, tuossa ruisleivässä on kyllä jotain hämmentävää! Itse en ole vuosiin sitä voinut gluteenittoman ruokavalion takia syödä, eikä se tätä ennenkään ihan suosikkeihin kuulunut. Mutta nyt! Useamman viikon olen jo haaveillut, mutta ei auta :(

Raakaa kananmunaa ei jossain vaiheessa kannattanut kenenkään syödä sillä oli sitä lintuinfluenssaa ja kaikkea muuta tautia liikkeellä. Kypsentäessä pöpöt hävisi. Itselle se jäänyt mieleen, enkä koomin ole raakaa kananmunaa syönyt taikinoiden seassa.

Eilen oli tuoretta ruisleipää kaupassa. Oli pakko ostaa ja kaveriksi maksamakkaraa! Nyt olisi vielä molempia jäljellä, mutta kun ahneelle tuli viikkokiintiö jo eilen täyteen. :mad:

Takaisin