Mielihaluja ja ällötyksiä

Sanokaa nyt että Valion sulatejuustoviipaleita voi syödä?

Oon nyt muutamana päivällä syöny näitä kun on tehnyt niin mieli. Muistelin että olisin lukenut että Valion kaikki juustot/tuotteet on ihan ok mutta onko?
 
Sanokaa nyt että Valion sulatejuustoviipaleita voi syödä?

Oon nyt muutamana päivällä syöny näitä kun on tehnyt niin mieli. Muistelin että olisin lukenut että Valion kaikki juustot/tuotteet on ihan ok mutta onko?

Valion sivuilla lukee näin: "Valio sulatejuustojen, kuten Valio Koskenlaskija®, Valio Olympia, Valio Aamupala® sulatejuustoviipaleiden, Valio Polar® 9% levittyvän, Valio Oltermanni® levittyvän ja Valio Kippari® juustojen valmistusprosessissa on voimakas lämpökäsittely, joka tuhoaa mikrobit. Tuotteet pakataan myös kuumana, joten se on turvallinen myös raskaana oleville ja imettäville." - eli kyllä minä niitä turvallisina pitäisin.
 
Mies yllätti minut tänään ehdottamalla että käydään jossakin lounaalla! Noh, laittauduin piiiitkästä aikaa uusiin raskausvaatteisiin ja kävimme syömässä nepalilaista :woot: ihan sairaan kivaa syödä ja jutella ja ruoka oli mahtavan tulista, kun molemmilla vuotaa nenä ja viilentävä kastike meinasi loppua kesken. Nams!
 
Kova proteiinihimo iskenyt ja kananmunia, rahkaa ja raejuustoa uppoaa. Näihinhän menetin joskus maun täysin karppausbuumin aikaan :wink
 
Mä vaan voisin syödä salmiakkia ja lakritsia ihan joka päivä:arghh:
 
Mä vaan voisin syödä salmiakkia ja lakritsia ihan joka päivä:arghh:

Sama täällä! Ostin Tervalakritsileijona-askin ja imeskelen muutaman pastillin joka päivä. Auttaa vähän. Muttei riittävästi! Pliis pliis julkaiskaa joku nyt tutkimus tai pari jossa todetaan, että itse asiassa pieni määrä lakritsia (esim 100 g päivässä) tekee sikiöstä terveen ja älykkään!
 
Mä meinasin tulla äsken leffateatterissa hulluksi, kun kaikki rapisteli itrokarkkipusseja ja mun vieressä istuvalla pariskunnalla oli vielä mun lempparikarkkeja niiden pussissa. Yllättäen suunnilleen kaikissa mun lempparikarkeissa on salmiakkia ja harvoin tekee mitään muuta kuin sitä salmiakkia mieli! Mietin sitten jo siinä mainoksia katellessa, mitä kaikkia karkkeja käsken mun siskoa hakemaan mulle makuunista, kun oon synnärillä :D. Itse olen siis tiukasti pidättäytynyt salmiakista ja alkaa tekeen jo tosi tiukkaa...
 
Sokeripala vielä 2015 kun odotin esikoista sai lakua ja salmiakkia syötä 50g päivässä huolletta. Mä syön kyllä salmiakkia ja lakua en överiks mut sen verran et saa himot taltutettua. Mä meen maalaisjärjen kanssa näissä ruokajutuissa.
 
Greippejä! Nytkin istun autossa menossa kirpparille ja tuli hiuko ja jano niin söin yhden :wink Nykyään tarttis ruokalapun kun aina muuten ruokaa paidalla. Kun siis ei mahdu kumartua enää eteenpäin mahan takia syödessä.
 
Mitään hirmuisia mielihaluja ei oo vielä ilmaantunut. Lakritsan ja salmiakin syöntiä maltillisesti. Makaroonivelliä tekis välillä mieli mutta ko on niin laiska ettei sitä viiti keittää niin täytyy olla vielä toistaseks ilman. :D
 
Mulla on alusta asti ollut salmiakki- ja lakuhimo, joka jatkuu edelleen (nyt rv21). Ehkä kuukausi takaperin alkoi ilmetä myös hirveä himo mämmiä kohtaan.. :grin Tänään ostin jo viidennen tuokkosen tälle vuotta.. :p (Syödään tosin aina miehen kans puokkiin.)
 
Mulla ei ole ollut paljon mitään haluja, enemmän rajoituksia mut nyt alkaa vähän näytämään että ne onneksi loppuu :D en pystynyt syömään kanaa ollenkaan (tai pystyin mut syömisen loppuun kuului sit vessäpöntön halaminen :/ ) ja makeinen ällöttii kuin ennen olen aina syönyt karkkeja/suklaata/kakkuja vaikka joka päivä jos sais. Ennen raskautta sai ne vaihettu smootiesiin, marjoihin ja hedelmiin mut kuitenkin. Ajatus smootiesta on vielläkin ällöttävä ja banaania mieluiden vältän mut muuden saa jo ihan hyvin kaikenlaista syödä. Kanakin maistui tänä jo hyvin kun uskalsin vähän taas kokeille että sopisko nyt :D viime aikona tekis mieli viinirypäleitä syödä ehkä vähä enemmän kun muuden ja sipulia laittais melko kaikkialle...
 
Mun "oudot" himot tällä hetkellä: kylmä kaakao ja sprite/7up! Siis erikseen kuitenkin! Haha! Tosi terveellistä! :hilarious: Onneks kuitenkin pystyn rajoittamaan näitä himoja. Limsaa lähinnä viikonloppuna saunan jälkeen ja kaakaotakaan ei mee ihan joka päivä. Mulla vaan toi maito illalla juotuna pistää limaa kurkkuun jota sit yskin yöllä.. :sad001
 
Jo muutaman viikon himoinnu nepalilaista ja tänään vihdoin käytiin syömässä lounasta kivassa lähinepalilaisessa. Namia oli :)
Muilta osin ei mitään erityisiä himoja tai ällötyksiä ole ollut viime aikoina. Tuntuu että kaikki ruoka maistuu ja vois syödä kokoajan. Apua paljonkohan sitä painoa ehtii tulla raskauden aikana jos jatkuu näin :rolleyes:
 
Takaisin
Top