Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ois kyllä niin ihanaa salmiakki! Mulla ainakin verenpaineet on matalat niin vois osaltaan selittää että salmiakkia tekee mieli. Jos muu suolainen auttaisi?

Minä oon syöny muutamia salmiakkeja per päivä jos on mieli tehny. Onhan tuota ennen rajoitustakin syntyny normaaleja lapsia, mm. minä itse. Oon vetäny rajan 4 salmiakkia per päivä, ja hyvin on onnistunu. Makuaisti on niin tarkka väkevästä karkista ettei pysty monesti kahta enempää syömään.

Minä oon syöny muutamia salmiakkeja per päivä jos on mieli tehny. Onhan tuota ennen rajoitustakin syntyny normaaleja lapsia, mm. minä itse. Oon vetäny rajan 4 salmiakkia per päivä, ja hyvin on onnistunu. Makuaisti on niin tarkka väkevästä karkista ettei pysty monesti kahta enempää syömään.

Oon mäki silloin tällöin muutamia syöny. Söinhän esikoistaki oottaessa kun tuo kielto tuli vasta raskauden puolivälissä:rolleyes:
Mutta sen verran ikäviltä kuulostaa mahd.vaikutukset aivoihin jne ettei kyllä huvita muutamaa satunbaista makeista enempää varmuudeksi syödä! Ja mä taas en pysty ostaa sellaista namipussia jossa on lakua tai salmiakkia paljon kun ois ihan kauheeta joutua hillitseen itsensä ahmimasta!

Meillä oli 3 esikoisen aikaan vielä 50g päivässä salmiakki rajoitus. Joten ihan huolletta söisin himoon muutaman!

Meillä oli 3 esikoisen aikaan vielä 50g päivässä salmiakki rajoitus. Joten ihan huolletta söisin himoon muutaman!

Syön huoletta sillon tällön lakuu ja salmiakkii. Ei kai ne yx kax täysin kieltolistalle oo laitettu normiraskaudessa! Kaikki rajoitukset ja kiellot on laitettu yläkanttiin.

Syön huoletta sillon tällön lakuu ja salmiakkii. Ei kai ne yx kax täysin kieltolistalle oo laitettu normiraskaudessa! Kaikki rajoitukset ja kiellot on laitettu yläkanttiin.

No ei täysin mutta ei ole enää se 50g/päivä raja eikä liity enää pelkästään verenpaineisiin niinku ennen. Glykyrritsiini (kirjoitin varmaan väärin) mahdollisesti aiheuttaasikiövaurioita, adhd:ta jne. http://www.hs.fi/ruoka/art-2000002881290.html

Tekstissäkin puhutaan yhteydestä suuriin määriin käytössä, joten en usko jos sen muutaman salmiakin vaikka päivässä ottaa niin että se olisi se suuri määrä, kun ei salmiakki sitä pelkkää glykyrritsiiniä ole.

Tekstissäkin puhutaan yhteydestä suuriin määriin käytössä, joten en usko jos sen muutaman salmiakin vaikka päivässä ottaa niin että se olisi se suuri määrä, kun ei salmiakki sitä pelkkää glykyrritsiiniä ole.

Juu ei varmasti olekaan liikaa. Tosin tuo että "jos tahtoo syödä 1-2 lakritsia niin ei haittaa" kuulostaa aika epälohdulliselta... jos haluaisi syödä puoli pussia!!! Kun tuossahan sanottiin että mitään turvallisen määrän rajaa ei tiedetä :(

Itse söin tytärtä odottaessa yhdessä vaiheessa lähes joka päivä sen 50g ja enhän minä silloin sitä ajatellut vaaralliseksi vauvalle. Neuvolatäti silloin sitä sanoi että syö vaikka salmiakkia (verenpaineet oli matalat). Terve ihana tyttö meillä onkin vaikka keskosena syntyi. En sano että kenenkään kannattaa riskiä ottaa jos asia huolettaa. Mutta jos ei tunne pystyvänsä olemaan täysin ilman niin sitten ottaa sen muutaman.

Mutta ompa porkkana hyvää pitkästä aikaa, ihana välipala. Omppu taasen ei maistu, siitä tuli varmaan yliannostus tuossa, kun pahoinvointi oli pahimmillaan.
Yritän keksiä tässä lisää terveellisiä välipaloja, kun kuitenkin niitä joutuu vähän väliä ottamaan..
Smoothien tein tänään ja huomennakin teen taas, oli niin helppoa valmistaa, että ihan innostuin. Tän päiväsestä tuli vaan liian makeaa. Kuivattuja hedelmiä ym. On ostoslistassa jo.

Mie tos yks ilta kans söin porkkanoita, oli kyl hyviä! :) ja tänää oli pakko saada kaupast hapankorppuja, omenoit ja vesimeloonii :D suosittelen joskus kokeilemaa sellast vaik välipalaks et näkkileipää, siihen pari siivuu juustoa ja sit muuta omena viipale, ah mikä makuelämys, niin oudolta ku se kuulostaa mut suosittelen! :D

Lisää ruokia mitkä menee jo hyvin alas, kaurapuuro! Nyt tekis mieli kunnon ruispuuroa.. :hungry:

Joo, ei ollut kaukana etten naapuriin tunkenut sisälle. Sieltä tuli aivan ihana paistetun sipulin tuoksu postilaatikolle.. :hungry: minäpä sitten nau'uin mieheltä, että eiköhän käydä paikallisessa ravintolassa sipulileikkeellä.. :angelic:

Ihan noin niikun informaationa että Subwayn juustot ei oo pastöroituja :bored:

Ohhoh:wideyed: En ois uskonu! Sieltä niitä melted subeja sitte vaan...
Ostin muuten Aura-juustoa kun alkoi tehdä mieli vaikka aura-kanakastiketta:hungry:
Mutta nyt vähän ärsyttää kun jääkaappi on täynnä aiemmin tehtyjä ruokia:shifty: Siis kun itse tein eilen kanasoppaa ja mun vanhemmat oli lastenvahtina tänään meillä niin tlivat hekin ruokaa... Niin nyt on samoja ruokia monta päivää:rolleyes: Muuten tää ois tietty hyvä juttu kun ei tarvii tehdä itse ruokaa... MUTTA te muut raskaanaolijat varmaan ymmärrätte ettei samoja ruokia välittäis syödä...

Mä en edes tee ruokaa enää! Oon luovuttanut koko homman kanssa kun ei mikään järkevä mene alas kuitenkaan. Helppo tietenkin kun mies ruokkii itse itsensä ja lapsia ei vielä ole.

Toissapäivästä asti paras asia maailmassa: lihapullat.
Oon syönyt valmislihapullia nyt kolmena päivänä sellanen 5 kpl kerralla, sitten tulee aina ähky ja lopetan.

Töissä ihmettelevät vähän että onpa laihat eväät. Ihmetelköön..

Mä en edes tee ruokaa enää! Oon luovuttanut koko homman kanssa kun ei mikään järkevä mene alas kuitenkaan. Helppo tietenkin kun mies ruokkii itse itsensä ja lapsia ei vielä ole.

Toissapäivästä asti paras asia maailmassa: lihapullat.
Oon syönyt valmislihapullia nyt kolmena päivänä sellanen 5 kpl kerralla, sitten tulee aina ähky ja lopetan.

Töissä ihmettelevät vähän että onpa laihat eväät. Ihmetelköön..

Mulla oli esikoisen raskaudessa lihapullat ja ranskikset "dieetti"... :joyful: Nykyään ei noi valmis lihapullat harmi kyllä maistukaan....

Takaisin