Matkustus

Torstaina ensimmäinen reissu mökille juhannukseksi. Täytyy varmaan jo... tänään pakata ja miettiä miten asiat siellä hoitaa. Pistän sitten blogiinkin juttua kuinka asiat sujuu.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Onkos vesivessaa Hki? Mä en nyt pärjäis ilman vauvan kanssa. Hyvää juhannusta!
 
Me ollaan kans nyt mökillä. Sähköt on mut vesivessaa ei eikä juoksevaa lämmintä vettä. Kosteuspyyhkeillä mennään peppupesut ja aamuin illoin pesen vadissa lämmitetyllä porakaivovedellä. Tarvittaessa sit päivälläkin. Vauva nukkuu nyt mun ja koiran kanssa aitassa. Täällä on lämmitys. Vauva nukkuu nyt vaunukopassa mut otan ehkä yöllä viereen... Mies on esikoisen kanssa saunakammarissa unilla. Tänään meni ihan hyvin vauvan kanssa mut oltiin kokoajan sisällä mökissä. Huomenna olis tarkoitus mennä vaunuttelemaan illalla kokolle mökkikylälle. Katsotaan miten yö menee ja miten päivä sujuu. Täällä ainakin kaikki muut nukkuu aina tosi hyvin, toivotaan et vauva myös...
 
Mä niin rakastan mökkeilyä, pitänee joskus sellainen hankkia mut nyt ei rahkeet ja raha riitä. Onnekkaat te, kellä on mökki!
 
Mäkin haaveilen mökistä, varsinkin kun nyt päädyttiin taas rivariin enkä saanut vielä sitä pihaa.

Mä suunnittelen reissua ens viikolle että poikkeisin eka töissä näytillä beben kanssa, matkaa 60 km, ja jatkaisin siitä vielä vanhempien luokse, jonne on siitä matkaa vielä 120 km. Porukat kun ei ole vielä ekaa lapsenlastaan nähneet.

Hirvittää vaan kun tää viihtyy yleensä päivät tissillä niin nääntyykö vallan tollasella reissulla. Toki välissä pystyy pitämään imetystaukoja ja antamaan pulloakin. Kaverini onneksi lupaili yösijan meille, niin ei tarvitse lähteä vielä yötämyöten ajamaan kotimatkaa. Kun mun vanhempien luona ei valitettavasti voi olla yötä. Ja siinä on sekin kiva puoli että ehtii lätistä sen kaverinkin kanssa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
^Voihan olla, et sun vauva viihtyy autossa ja haluaa ruokailla vaan kerran. Meidän vauva tykkää autoilusta kovasti kun on hurinaa ja tärinää. Pohdin jo lähtöä hiukan pidemmälle, Ruotsiin taikka Viroon nyt heinäkuussa.
 
Meillä tartti kerran pysähtyä vajaan 200km matkalla. Ajettiin tuo vaille 200km suuntaansa samana päivänä eri suuntiin ja vauva oli kaikista hyvähermoisin meidän muksuista, vaikka pitikin pysähtyä syöttämään. Meiltä on mummolaan tunnin automatka ja se menee ihan helposti. Muistaa vaan antaa tissiä ennen matkaa vauvalle ja röyhtäyttää hyvästi. Meillä on kyl sit viihdytysjoukkoja ja tutin laittajia siellä takana istumassa vieressä, et se kyl helpottaa, jos kätinä alkaa kesken matkan.
 
Me ollaan lähössä aika pitkälle reissulle kun vauva on vähän vajaa 2kk. Onneks tyyppi viihtyy autossa ihan hyvin. Pitää vaan muutaman kerran pysähtyy imettämään. Toivottavasti muuten menee hyvin. Tuommoiset ~tunnin ajomatkat on tähän asti menny ihan hyvin :)
 
Meillä mummolaan matkaa yhteen suuntaan reilu 200km. Ja ihan hyvin meni matkat juhannuksena. Poju nukkui tyytyväisenä koko matkan. Lähtiessämme vaihdoin poitsulle kuivan vaipan ja syötin.
 
Ensi viikolla ollaan pari päivää kylpylässä, saa nähdä mitä siitä tulee. Siinä on mulle tulikaste, pystynkö olemaan stressaamatta ja pilaanko kaikkien reissun.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ajateltiin lähtee miehen lomal Tallinnaan, mutta pitää nyt kattoo onnistuuko ku saatiin poliisiasemalle vauvan passia varten aika vasta 21.7.
 
Vitsi että himottaisi lähtee sinne Turkkiin. Syyskuun alku olis hyvä! Vauva olis 4kk ja toivottavasti vaivat helpottaneet. Oli helppo imettääkin, raottaisi vaan bikiniä ja antais mennä :wink mut kuka antais meille 3000€?
 
Mä voisin lähtee kans vaiks Kreikkaan, mutta mistä tosiaan sitä rahaa repäsis ni on toinen juttu. Ens vuonna on kesäl suunnitelmissa lähtee viikoksi Kreikkaan. Kiitos veronpalautusten, jotka mahdollistaa sen. :)
 
Oishan se ihana lähtee vaikka minne, mutta se ikuinen raha on ongelmana. Olisin halunnut vaikka laivalle tänä kesänä, mutta eipä sekään taida onnistua ennen koulujen alkua. Kun tuo pikku-ukkokin tartteis sen kela-korttinsa ja meillä on ristiäiset vasta heinäkuun lopussa. Ja periaatteesta en pyydä lapsille vapaata koulusta jonkun risteilyn takia. Lomaillaan sit loma-aikana. Toisaalta taitaa kaikki ylimääräinen vapaa-aika mennä tuolla rakennuksella. Ehkä sit ens kesänä, jos malttaa omalta pihalta poistua :)
 
Oliko se niin, että jos menee laivalla Ruotsiin niin passia ei tarvita, mut Viroon tarvitaan?
 
Joo, mutta pitää olla joku kuvallinen mil pitää pystyy todistaa henkilöllisyys. Ainakin muistaakseni. :)
 
Ruotsiin ei tartte passia, mut joku kuvallinen henkilökortti pitää olla. Alle 18v riittää tavan Kela-kortti, ainakin jos ei maihin mene. Kantsii tarkastaa vaikka Silja Linen sivuilta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top