Matkustus

Huomenna reissuun sinne työpaikalle ja kotopuoleen. Jännittää ja vähän pelottaa kun tyttö on vielä ollut niin itkuinen ja kivuliaan oloinen. Toivotaan että auton hurina lohduttaa siinä missä tissikin. Saisi ehkä masukin vähän lepoa. Ootan kyllä kovasti nähdä työkavereita, kavereita ja vanhemmat.

Kaikki kamat on pakkaamatta ja lähtö aamukasilta. Jaiks.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Neljän päivän reissu Tallinnaan mökille tehty vaavin kanssa. Automatka 3h meiltä satamaan (imetin takapenkillä matkan aikana kerran näinhän siis ei saa tehdä) autolla odotus satamassa1,5h ja laivamatka lahen yli 2 h + ajomatka Tallinnassa perille n.1h. Ja sama takas päin. Eli yhteensä 7h "tien" päällä. Matkat meni hyvin ku pysty autossa imettää ja laivallakin annoin ihan käytävällä penkillä tissiä . (Itse voin imettää julkisella paikalla ei tuota ongelmaa ). Ennen matkalle lähtöä tankattiin pullosta et nälkä pysy kauemmin poissa. Laivan vauvawc.eissä oli mikro jos ois halunnut lämmittää pullomaitoja. Mökillä vaihdettiin vaipat ja pyyhittiin pääasiassa puhdistus pyyhkeillään peppu. Yöt nukuttiin vaunuissa niin kuin kotonakin vielä. Suosittelen kaikille pientäkin reissua pois kodin "lämmöstä" jos se vaan on mahdollista :)
 
Reilun viikon reissu miehen suvun Ahvenanmaan mökille takana. Kaikki meni loistavasti. Kevennettiin menomatkaa ottamalla hotelliyö Turussa. Muuten kuljettiin niinkuin ollaan menty ennenkin, vaikka matka on pitkä. Tyttö nukkui kaikki auto-, vene- ja junamatkat, pidemmillä laivamatkoilla tillotti enimmäkseen rauhallisena sylissä. Ainoa kunnon raivari tuli tänään paluumatkalla, kun likka heräsi autossa nälkäänsä 25 km ennen kotia.

Vesivessaa ei ollut, oltiin pienessä saaressa pienessä mökissä. Peppupyyhkeet oli käytössä, pyllynpesu kerran päivässä kaasuhellalla lämmitetyllä sadevedellä, joka toinen päivä kunnon kylpy saunan padan vedellä. Kotona käytetään kestovaippoja mutta nyt oli koko ajan kertikset käytössä.

Yllättäen tämä oli aika rentouttavaa. Appivanhemmat oli paikalla ison osan ajasta ja huolehti ruoasta samalla kun me keskityttiin lepoon ja vauvaan. Huono sääkään ei ottanut päähän kun en mä saisi kuitenkaan vielä uida – eikä lapsi osaa vielä pitkästyä sisällä. Ja vauva kasvoi valtavasti yhdeksän päivän aikana! Nyt se hymyilee, seurustelee, käyttää käsiään ja osaa kakata ämpäriin pari kertaa päivässä.

Loppua kohti mun oma pää alkoi kypsyä siihen, että oli niin paljon ihmisiä ja tohotusta pienessä tilassa. Puuhattiin niin paljon kaikkea että viime päivinä lapsen unirytmi joutui koetukselle, kun piti niin usein sovittaa päiväunet ja iltasyöttömaratonit aikuisten ohjelmaan – lopputuloksena vauva, joka nukahtaa yöunille vasta puolenyön jälkeen. Olisi ehkä voinut olla pari päivää lyhyempi reissu. Nyt on siis ihanaa olla kotona, mutta kyllä mä vähän kaipaan sitä päivittäistä valmiiseen pöytään astumista ja tuoretta kalaa...

Tuntuu että olen nyt paljon luottavaisempi sen suhteen, että vauvan kanssa todella uskaltaa tehdä kaikenlaista. Tää tyyppi ei pienestä järkyty!
 
Niin ja anoppi ei enää urpoile vauvan nimen suhteen vaan tyytyväisenä kutsuu vauvaa oikealla nimellä. Ja oli yllättävän kannustava vauvanhoidon suhteen, ei tullut kritisoimaan mua vaikka on yleensä paha möläyttelijä.
 
Aivan uskomattoman upeelta kuulostaa teidän reissu ja vauva on nukkunut tosi hyvi noi matkat! Bonuksena tuo anopin käytöksen muutos. Kivaa! Mä alan kanssa suunnittelee reissuja kun miehellä alkoi loma.
 
Reissusta palattu. Neiti taintui ekalla 45 min autopätkällä niin että veti melki 3 h unet. Nukkui kahvipöydässä tyytyväisenä kun lätisin duunikavereiden kanssa. Toinen ajopätkäkin meni yhdellä syöttötauolla. Pidemmillä tauoilla tisseihinkin kertyi tavaraa niin että syötöt sujui tehokkaasti. Vanhempieni luona sitten roikuttiin rinnalla ja itkeskeltiin, mutta tiedä huomasko tyttö et mäkin oon siellä vähä hermona. Sen päälle lähdettiin vielä tuhoontuomitulle 'piipahdukselle' markettiin. Tyttö huusi kaukalossa, mä törmäilen ja haahuilen vieraassa kaupassa enkä löydä mitään. Siihen vielä älytön kassajono joka ei etene... näki sitten kansa esimerkin vähän stressaantuneesta äidistä, joka kiroilee maksupäätteelle kun se ei huoli bonuskorttia :P

Mutta reissun huippu oli ilta muutaman kaverin ja maailman iloisimman parivuotiaan kanssa! Teki terää.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Täytyy oikeesti päästä Ruotsiin nyt kesällä! Teidän kertomukset antaa oivaa esimerkkiä, et reissu voi sujua hyvin!
 
Mustki olis kiva lähtee Ruotsiin, mutta vähän pelottaa lähtee ku poika itkee niin paljon, mutta ehk sit ku toi itkusuus väistyy ni päräytetään ja lähetään näyttää poikaa sukulaisille Tukholmaan.
 
Tai jos ei välittäis ollenkaan kun ne vauvat vaan itkee joskus. Ainakin jos sais nukkua rauhassa, ettei huuto yöllä häiritsis paljon muita.
 
Meilläkin passinhaku ristiäisten jälkeen :) Ollaan alustavasti suunniteltu reissua laivalle vaan, ois kyllä kiva, jos mies yllättäisi ja mentäisiinkin ulkomaille :wink Reissuun tulee mukaan vain me vanhemmat ja vauva, koska nää 4 v ja 2,5 v ei malta olla edes mökillä "haluun kotiiiiiiiiiinnnnmnnn", niin saavat jäädä isovanhempien luokse. Sit kun ovat isompia pääsevät mukaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oijoi, itselläkin ois vähän haaveissa tehdä autolla pientä päivän reissua täällä ihan suomen kamaralla muksujen kera mutta mutta, saapa nähdä. Ja laivalle mennään miehen kanssa ens vuonna kesällä ja muksut saa jäädä mummolaan! :P Se on jo sovittu ennen kuin pikku kakkonen oli edes syntynyt :D
 
Ei päästy Ruotsiin eikä Ahvenanmaalle, ainakaan vielä. Sen sijaan kierretty 4 päivää Suomea, joka sujui pienen kanssa oikein hyvin. Vaasassa risteilyllä oli itkuinen kun oli kuuma, mutta tuulenvireessä rauhoittui. Matka Vaasaan sujui erinomaisesti, nukkui pitkään ja nostin tasaisin väliajoin ylös turvakaukalosta, ettei selkä kärsi. Oon tyytyväinen, että tuli lähdettyä näin pienen kanssa. Syksymmällä ulkomaille jos vaan rahatilanne antaa myöden :)
 
Me lähdetään huomenna taas Ahvenanmaalle hellettä pakoon. Bussimatka Nauvoon jännittää, vaikka osuu varmaan hyvin vauvan pitkien päiväunien kohdalle. Oon varmasti hirveän nolona jos tulee kitinää ja se häiritsee muita matkustajia.
 
Meillä on huomenna edessä ensimmäinen vähän pidempi automatka - 2,5 tuntia. Vähän jännittää kun pojalla menee ihan 50-50 autossa itkemiset ja ei-itkemiset. Toivottavasti sais unen päästä kiinni niin päästäis mahdollisimman vähin traumoin perille...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siis me ei edes uskallettu lähteä autolla 40 min automatkalle kun tuntuu että tuossa romussa mikä meillä käytössä on niin kuuma että lapset tupehtuu! Tai sit moon vaan niin raukka! :sad001 No jospa tässä nyt päästään liikenteeseen sitten loppukesästä ainakin :D
 
Mä en tiedä mitä tehdään, jos huomisen bussissa ei ole ilmastointia. Pitäisi olla, mutta voihan se olla rikki, ja reilun kolmen tunnin matka ei näissä säissä kyllä onnistu ilman. Palataan sitten häntä koipien välissä kotiin seuraavalta pikavuoropysäkiltä.
 
Siellä Vaasan risteilyllä kun vauvalla oli tosi kuuma, auttoi se kun mies laittoi vauvan oviaukkoon ja tuli mukava tuulenvire, joka sai vauvan rauhalliseksi. Sitä ennen kränäsi kuumuutta.
 
Takaisin
Top