Matkustus

Mies ois halunnu lähteä tammi-helmikuussa ulkomaille, mutta mie en tän suonikohjujalan takia uskaltanut, vaikka oisin minkämoista lupaa saanut..
Äidilläni on tullut melkein veritulppa lentokoneessa ja raskaana voi olla tuplariski, etenkin jos on ImageUploadedByVau Foorumi1394000813.679648.jpg
Ja säärestä en edes ota kuvaa kun niin komeat roikkuvat ja muhkuraiset suonet on :wink
Mutta te, joilla ei oo näitä kremppoja niin ihmeessä kannattaa mennä! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Ja niin, ikää mulla on vasta 24 ja mulla on enemmän kohjuja kuin mun äidillä :wink Lucky me!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Me lähdetään sitten syksyllä uuden beben kanssa Turkkiin. Esikoisen kanssa oltiin kun hän oli 7kk ja hyvin meni. Nyt tämä uusi tulokas on tietty nuorempi mutta mikäs siinä mentäessä. Siellähän se menee kun kotonakin. Nukkuu ja syö :wink
 
On, ruma ku mikä, turvoksissa ja kipeä ajoittain! Sit ku noita suonia puhkeaa lisää - tulee kutina, mutta ei voi raapia ku toi pahin kohta on kosketusarka :D
Kaikkea sitä saakin maksaa yhdestä ihanimmista aarteesta, omasta lapsesta.. Sit 18 vuotta vähintään miettii onko hyvä äiti, kyllä me jo alkumetreillä maksetaan hyvä hinta tästä lystistä + synnytys..
On se vaan kaiken arvoista!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Spiraali meillä on kans suunnitelmissa reissu n. 6-7kk vauvan kanssa. Kauankos tonne Turkkiin lentää? Meillä ois tarkotuksena lähtee Miamiin ja lentää luultavasti Tukholman kautta. Se toinen lentohan tulee olemaan pitkä, mutta kai sen silti selviää kun hyvin valmistautuu?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkin haluan matkalle!! Jospa menis vauvan kanssa jonnekin. Nyt en oo raskauden aikana päässyt/lähtenyt mihinkään ja alkais jo poltella. Toi Turkkikin vois olla ihan kiva, helppo ja lähellä. Tai Kreikka tms. Imettämällä pääsis hiton helpolla vauvan ruokailun suhteen.
 
Turkkiin lentää 4 tuntia eli hyvinkin sopiva lapsen kanssa. Ollaan tykästytty yhteen tiettyyn hotelliin johon lähdetään nyt tänä vuonna jo neljännen kerran! All inclusive lomat lapsen kanssa on parhautta!!!
 
Oi, mullakin on kauhea matkakuume. Haaveilen Thaimaan matkasta ensi keväänä, lapsi olisi vajaa vuosikas. Kuvittelen, et lapsi kyllä kulkee mukana matkoilla ja muuallakin elämässä - toivottavasti ei oo liian naiivi kuvitelma. Jännittää kyllä miten elämä tulee muuttumaan. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
4 tuntiahan on kyllä ihan sopiva lentoaika! Ja on varmasti fiksua mennä tuttuun ja hyväkshavaittuun paikkaan kun on pieni lapsikin mukana. Me ollaan kyllä mietitty et onko meiän suunnitelma vähän liian raju niin pienen kanssa, mutta mikään muu suunnitelma ei oo vielä pystyny voittamaan nykyistä! Kai meiän täytyy vaan päättää ottaa riski tai sit tyytyä lomaan vaikka siskon luona hollannissa...en tiiä!!! Kauhee matkakuume!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä arastelen noita pitempiä ulkomaanmatkoja vauvojen kanssa. Etenkin kun suomessa on ollut näitä tuhkarokkoaltistumisia yms, niin itse ehkä odottaisin kunnes lapsi on saanut sen mpr-rokotteen, kun sen saa aikaisintaan vuoden ikäisenä.. Mut tää nyt on mun mielipide.

Muutenhan pienten kans on ihan helppoa ja leppoisaa matkustella.
 
Ystäväni asuu Uudessa-Seelannissa ja aikoo ilmeisesti noin vuoden päästä järkätä häät siellä ja pyysi "poikkeamaan". Tavallaan kiinnostaisi kovasti lähteä mutta ihan jo taloudellisesti aikamoinen panostus. Pelkät lennot koko perheeltä helposti 5000 €. Ja vähän alle vuoden ikäisen kanssa kaksi 10 h lentoa putkeen plus kaikki vaihtojen lentokenttähärdellit taitaa olla mahdoton ajatus. Olen siellä kerran käynyt ja silloin tein matkan kahdella vaihdolla, yksi Euroopassa, toinen Hong Kongissa ja melkein kahden vuorokauden matkustusaika plus puolen vuorokauden aikaerot päälle oli kyllä armottoman raskasta ihan yksinäänkin. Siitä pitäisi melkein tehdä kiertomatka niin että on yön-pari välietapeissa, mutta se lisäisi reissun hintaa, kestoa ja en tiedä miten jetlag siinä tapauksessa oikein iskisi päälle kun ei pysty kerrasta vaihtamaan rytmiä.
 
Muokattu viimeksi:
Neljän suora: Toi Pärnu on kyl tosi kiva paikka. Ainakin mun mielestä.. Ellei sit satu sinne kesän AINOILLE sadepäiville.

Mekin ollaan ajateltu et joskos vaiks ens vuoden kesänä pääsis Kreikkaan lomailemaan meidän pienen perheen kanssa. Mun äiti kyllä lupasi maksaa mun ja vauvan matkan jahka saadaan miehen matka itse maksettua ja säästettyä käyttövarat sinne. Mut saapi nähä.. :)
 
Nipsumukin reissu kuullostais vielä enemmän extremeltä kun meiän. Noi on kyllä jo niin rajuja matkustusaikoja että perillä pitäis viihtyä pidempi aika ettei mee koko reissu vaan matkustamiseks vaan ehtii nauttia siitä lomailustakin. Ja sit tietty jos lähtee pidemmäks ajaks reissuun niin sehän vaan maksaa taas lisää. Me kans katottiin matkoja myös Australiaan mutta sinne on kyllä sekä liian kalliit että liian pitkät lennot niin unohdettiin se nyt ainakin toistaseks.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toi Pärnu on kyllä kiva paikka..käytiin siellä juuri syksyllä pienellä häämatkalla, kun ei kunnolliseen matkaan ollut varaa ja mies ei oikeen ees innostu mistään pidemmälle lähdöstä. Oli silloinkin vielä siellä tosi lämmin ja pahin turistirysä oli ohi, niin oli mukavempi olla. Ollaan puhuttu et sinne vois mennä uudestaankin sitte ku vauvaki on jo vähän isompi ja jos on varaa lähtee. Toista kertaa en vaan sinne lähe alkuraskauden tuomien pahoinvointien kanssa :D ei se bussissa istuminen oikeen tehny ololle hyvää..
 
Mä olen lähdössä ystävieni kanssa Tallinnaan sinä päivänä, kun mulla alkaa äitiysloma. Ollaan yö hotellissa ja matkustetaan laivalla. Lupasin parhaan vointini mukaan olla mukana kaikessa, mutta varoitin jo siirtymänopeuden alenemasta sekä todennäköisesti ärsyttävistä yöramppaamisista.
 
Me ollaan käyty Pärnussa omalla autolla pari kertaa ja moottoripyörällä kerran, suosittelen jos ei tykkää pakettimatkoista ja bussissa istumisesta. Voi vapaammin kohteessakin kierrellä paikkoja katselemassa (ja tuoda olu...tuliaisia).

Ja kesällä on kuin etelämmässäkin olisi, siellä on hienot ne hiekkarannat! :)
 
Pärnu, ruoka ja juoma edullista, lapsiperheillekin jotain kai (?), hiekkarannat upeat..
Me oltiin kesällä miehen kanssa, jäi varmaan paremmat muistot kuin että olis johonkin isompaan mestaan lähtenyt..
Mulla oli suuri työstressi päällänsä, niin en ois jaksanutkaan mitään isoa kaupunki tai rantalomaa, myös helppo sillai kun Virolaiset ymmärtää suomen kieltä suht hyvin..
Turkissa kun joskus oltiin meinas paniikki iskeä kun kukaan ei osannut suomea eikä edes englantia ;/
Kun me lasten kanssa johonkin lähdetään koko porukalla ekaa kertaa, niin saatetaan mennä ensin just noihin pieniin mestoihin "harjoittelemaan" ennen kunnon ulkomaanreissua, meillä on tuota luonnetta lapsissa, pitää ensin vähän kouluttaa miten istutaan edes bussissa :D Tai no miun pojan kanssa ollaan matkustettu bussissa ja junassa ja menee hyvin, mutta miehen tyttö ei ole ikinä edes ollut bussissa..
Sit ku mentäisiin koneeseen 4-8 tunniksi niin voi sitä ilon päivää kun uhma huutaa.. Tosin voi se tulla jo ihan mistä syystä vaan se huuto tms turhautuminen vaikka kuinka harjoiteltaisiin :D Ja fakta on se, jos yksi lapsi ei kiukuttele niin se on vähintään se toinen joka huutaa.. Ja jos ne ei oo lapset - nii sit vanhemmat :D "onnellinen, onnellinen perhe!!!!!"


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Myö meinattiin mennä vuonna 2012 Pärnuuseen, mut kateltiin hintoja nii päästiin samalla hinnalla Teneriffalle. Mie haluuuuuun Tenelle!!!!!!!!!!!!!!
 
Takaisin
Top