Matkustus

Joissain kylpylöissä kai saa pienetkin pulikoida? Ja vaikka ois vuoden sääntö, ei ne varmaan tule Lyytin muksulta papruja kysymään.

Meidän reissailut on toistaiseksi menneet tosi hyvin. Ulkomailla ei olla vielä käyty eikä lentokoneella lennetty, mutta niitäkin on luvassa parin kuukauden sisään. Kotimaassa on matkusteltu mitä kummallisempia reittejä kissa ja vauva kainalossa. Heti joulun jälkeen lähdetään laiva- ja junareittejä ainakin Berliiniin, ehkä Roomaan asti.

Oma kokemus on ollut että mitä enemmän matkustaa, sen helpommaksi se muuttuu. Lähinnä oman pään kannalta: pakkaaminen sujuu nyt hetkessä, lähtö ei tunnu stressaavalta ja turhia nyssäköitä ei kanniskella. Lapsen tarpeet tietenkin muuttuu sen kasvaessa koko ajan, ja väli 6-8 vkoa oli oikeasti vaikea kun oltiin luvattu sukuloida ympäri maata ja yhtäkkiä ipana oppikin huutamaan. Mutta se vaihe meni ohi.

Julkiset kulkuneuvot on toistaiseksi tuntuneet helpommilta kuin auto, nyt kyllä kirjoitan tätä auton takapenkiltä ja likka simahti just kaukaloonsa. (Meillä ei kyllä edes ole omaa autoa, vaan reissuja varten lainaillaan.) Leluilla voi jo torjua pitkästymistä, se on mahtavaa. Kantoreppu on ehdoton - kesällä roudattiin vaunuja milloin missäkin jorpakossa, sitä ei todellakaan ole ikävä.
 
haaveissa etelänmatka :) saa nähä toteutuuko mut oon mietiskelly tässä et....kertakäyttö pullot mukaa ni jää juomapullojen keittelyt pois..niitä näin ainakin ainulla olevan.
Onko kukaa vieny vauvan ruokia lentokoneen matkustamoon ja onko niissä määrissä mitää rajotuksia paljon saa matkustamoon viedä? miten ovat tullissa suhtautuneet esim. maitokorvikkeeseen ja soseisiin?
 
Mulla kerran ihmeteltiin kentällä, kun olin pakannut vähän reilusti lapselle ruokaa (1,5vee). Oli maitoa, jugurttia, hedelmiä, puuroa jne. Meni kuitenkin läpi, kun tajus, että sen ekan kahden tunnin lennon jälkeen oli 4h vaihtoaika ja vielä toinen 2h lento päälle. Varaudun aina turhan reilusti, mut eipä tartte sitte yrittää kentällä etsiä jotain sopivaa ja kelpaavaa :D mutta siis 4 kertaa lennetty, ja kertaalleen vähän katottu määriä.
 
Nii joo ja ehkä ei kannata mihinkään epämääräisiin pusseihin pakkailla, vaan reilusti noita valmispurkkeja mukaan, niin ei tarvi sitten ihmetellä kentällä sisältöjä :)
 
Mun mielestä ne säännöt on et alkuperäisissä paketeissa pitää olla?! Määrällä ei väliä jos nyt ei matkalaukullista ole...
 
Mä en tiedä säännöistä, mutta matkakaverilla meni myös läpi limupullo jonne sekoitettu maitojauheet. Eli ei siis alkuperäispakkauksessa.

Mun kokemus on että noihin pienten lasten eväisiin on suhtauduttu ihanan ymmärtävästi kun vaan nostaa kaikki esiin. Mulla kävi ajatuskatkos ja pakkasin nestemäisen lasten Panadolin myös matkustamoon irtonaisena laukussa - ei siis muiden nesteiden kanssa pussiin pakattuna. Penkoivat sen repusta mutta antoi mukisematta mukaan. Enhän mä muistanut että kaikkien lääkkeet ei ookkaan pillerimuodossa...
 
Tänään yövytään koko perhe hotellissa ensimmäistä kertaa. Otettiin huoneeseen pinnasänky. Mies on pikkujouluissa ja me pojan kanssa vietetään tässä aikaa.. Ei eroa paljoa kotona olosta, mitä nyt ruuanlaittomahdollisuus on vähän rajallinen.
 
Meillä myös viikonloppuna eka hotelliyö takana. Matkasänky oli kai jännittävä kun sieltä näki hyvin. Peitin laidat sit pyyhkeillä niin herra rauhoittui paremmin nukkumaan. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me otettiin pikkumies väliin nukkumaan, kun matkasänky oli ihan liian alhaalla, että tuskin ylsin poikaa sinne laskemaan. Sitten tosissaan poika koki sängyn liian jännittäväksi ja puski vaan laitoja, ettei nukkumisesta tullut mitään. Ihan hyvin meni silti kaikki, vaikka nukuinkin vähän huonosi kun käytävältä kuului paljon melua.
 
Takaisin
Top