Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja <3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo munkin käsityksen mukaan ainakin kohdun asento vaikuttaa paljon alkuraskaudessa vatsan "näkyvyyteen" ja vatsalihakset ;) Mulla kohtu vasemmalle kallellaan ja vissiinkin taaksepäin myös, joten vatsa pullistuu kunnolla aina vasta 20 viikkojen jälkeen. Toisaalta meidän äidillä oli ihan normaali raskausvatsa kahdesta ensimmäisestä lapsesta, kun taas kolmannesta sitä ei juuri huomannut. Jonka vuoksi epäiltiin että lapsi olisi pienikokoinen yms. kuitenkin ihan normi 3,5kg syntyessään.. Mistä näistä tietää..

Kateellisena katselin joidenkin muiden vauvamasuja! On se outoo ku yleensä kauhistelee kaikenlaista vatsan pömpötystä, mutta nyt masentaa tämä mielestäni "liian pieni" maha, jonka kasvua kukaan ulkopuolinen paitsi anoppi ja oma siskoni ei ole vielä noteeraannut. Pelottaa, ettei sielä vatsassa enää mitään asukasta olekaan, kun se maha ei vaan kasva (ollut melko samanlainen pömppö nyt viimiset 1,5 kk)... Onneksi ens viikolla lääkärintarkastus, ehkä niitten sydänäänien kuuluminen (toivottavasti!!) vähän helpottaa ahdistusta. Ja parin vk päästähän on jo puoliväli, joten se rakenneultrakin olisi tulossa piakkoin (tuntuu että ikuisuuden päästä!!).

upload_2014-7-3_13-56-14.png

Mäkin katselen kateellisena muiden vauvamasuja, itelläni vaan taitaa "löllö-makkarat" haitata söpön vauvamasun näkymistä, vaikka normaalipainoinen olenkin. Nyt alkoi onneksi (ehkä) turvotus vähän helpottamaan, niin jospa se oikea vauvamasukin tulisi näkyviin :oops: aamulla kyllä kun peiliin katsoin ja venytin mahalöllöt näkyvistä niin ei se vauvamasu nyt kyllä juurikaan mikää iso ole, hyvä jos erottaa, illalla olen taas semmonen "tankki"? Vai onkohan tämäkin taas omista mielenoikuista kiinni, ehkä lopetan koko hemmetin mahan kattomise :smiley-ashamed008

minä päätin kanssa että en vilkuile mahaani ollenkaan,lohduttaudun ajatukseen että sitten joku päivä on kiva yht äkkiä tajuta että oho!nää maha makkarat tosissaan ku peittävät noita mahan "oikeita muotoja"..kaikkein ilkeintä on kun mieheni on ihan innoissaan kyselemässä joko se näkuu joko se tuntuu,ootko vaa lihonnu vai onks se kasvanu jo..huoh:dontknow

Oi mitä vatsoja. Musta tuntuu että mulla edelleen näyttää lihavalta. Siksi en ole viitsinyt edes ottaa kuvaa ;)

Musta tuntuu, et jos laittaisin kuvan omastani niin kaikki ihmettelis suu ammollaan kuinka toi voi olla jo noin iso, vaikka on vasta vk 16+2... Joten en laita. Kohta pitäs lähteä rannalle, kun esikoisella alkaa uimakoulu. Kehtaiskohan vetästä itekin uikkarit päälle? :smiley-ashamed008

IMG_6219_zpsd24dad7d.jpg

Tässä mun vatsa 15 + 1 viikolla, joka tuli siis eilen täyteen. Musta mun vatsa "pienempi" viime viikkoiseen kuvaan, joka on mun profiilissa. Ehkä TURVOTUS hieman laskenut tässä kuvassa.
Toinen neuvola edessä huomenna!! Jee

joo sama juttu mullakin et vatsa tuntuu jopa hieman kutistuneen ku turvotus on vähentynyt. Mullakin huomenna neuvola(lääkäri) rv18+. Oon ku tulisilla hiilillä tässä...ihan kun tuomiolle menossa :angry9,niin iso huoli, että jokin onkin menny vikaan eikä sydänääniä enää ole (kun maha ei kasva ja liikkeet ei tunnu vieläkään). Tuntuu että ei pysty yhtään nauttii tästä raskaudesta näitten pelkojen takia :sad001

Sama täällä, haluaisi käydä vaikka joka viikko ultrassa! Ei jotenkin vieläkään usko, että masussa joku on vaikka eilen viimeksi kuultiin sydänäänet.

Mulla on puapru aika samanlainen massu ku sulla ja viikkoja tosiaan se 16+6 tänään. Meillä on töissä ekaa kertaa raskaana oleva, jolla on laskettu aika joskus lokakuussa ja vasta nyt sen maha menee mun eelle, kun sillä alkaa ne viimeset kolme kuukautta olla lähellä. Sillonhan sitä mahan vasta tuliskin kunnolla kasvaa! Viime raskaudessa mä porskutin ainakin viidennelle kuulle ennenku kukaan ulkopuolinen huomas.

Miula on samanlainen masu kun Emmastiialla :) Ihana katsoa teidän masukuvia :)

Takaisin