Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja <3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heh, johan on eroa :). Toisaalta, mä olen hurjat 158cm että siks myös puskee tohon eteen niin paljon .. Ja koko suku on ollut iso mahaisia raskauksissaan. Hauska verrata kuinka erilaisia vauvamasut voi olla :)

mä oon kanssa aika hurjan näkönen noin vk 34 eteenpäin...silloin jo mun mahan ympärys mitta on pari senttiä suurempi ku mun oma pituus olen 158 cm..silloin on hieman etupainotteinen olo että selkäkin tarvitsee jo erilaisia tukia...hurjaa että kohta olen taas siinä tilanteessa,vaikka joka kerta olen vannonu etä onmpi viimeinen kerta ku tohon tilaan päädyn..ja onpi sitten arpia senkin edestä jo valmiiksi ni ei tarvi enää niitä pelätä tulevan..

Joo sama homma noiden arpien kanssa. Repesin kyllä vatsasta kauttaaltaan kunnolla. Sentin levysiä 15cm pitkiä seepra raitoja läpi vatsan. Ai että on meinaa kaunista! Vaikka onneks mua ei henk koht haittaa, eikä onneks miestäkään. Kannan äititiikeri-raitani ylpeydellä :) ... Kun kuitenkin jotkut ei edes voi saada lapsia..

Muistatteko teidän sf-mittoja edellisistä raskauksista?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli rv 19 sf-mitta 17cm eli ensimmäisen kerran mitattuna, suurimmillaan rv 37 35cm ja siitä se synnytykseen sitten kutistui 33cm.

Heips. Pääsin nyt vasta liittymään tähän foorumi maailmaan. :) Hienoa nähdä että täällä on näin paljon ihmisiä. Mulle on kaikki vielä ihan uutta enkä tiedä miten näissä toimitaan :D LA 31.12 ja olisi kiva jaeskella ajatuksia teidän kanssa :) onko muita turun likeeltä ? :) täällä on aikamoinen vauvamasu jo näkyvillä laitan kuvaa kun saan napattua kuvan :)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mä katoin kanssa noi viime raskauden sf-mitat. Eka mittaus oli rv 22 ja oli 19 cm. Siitä se pikku hiljaa, tasaisesti nousi niin että viimeinen mitta oli rv 39+1 ja oli 34 cm. Tyttö syntyi rv 40+0. Mulla ei siis tullut laskua ollenkaan, vaan koko ajan nousi. Se vauva tais laskeutua vasta synnärin laverilla :grin

Odotan esikoista ja mulla on ollut aika alusta asti ihan super paljon pöhötystä. Vatsa on ollut kuin ilmapallo vaikka itse vauvapömppö ei näkynyt. Nyt tosiaan raskausviikkoja jo 14 ja vauvapömppö näkyy jo, ja pöhötys ehkä tasaantunut hieman kuin vatsa kasvaa, mutta kyllä pöhöyttä ainakin navan ympärillä on.

IMG_6188_zpsebce1998.jpg

Aika aikaisin myös jouduin farkuistani luopumaan. Turvotusta oli niin paljon, että reidet laajeni ja vyötärö. Ostin jo 10 viikolla raskausfarkut ja niitä käyttänyt sekä legginsejä. Ahdistaa kyllä kun vaatteet käyvät vähiin.

No jospa sitten minäkin laitan oman masukuvan, kun sain sen vihdoin näpsästyä. Kylläpä se muuten näyttääkin isolta tuossa kuvassa, mielestäni ei luonnossa ole ihan noin iso. Kai... :p

Liitteet

• DSC_6502.jpg
    DSC_6502.jpg
    382.5 KB · Katsottu: 155
Ihania mahoja <3
Katsotaan milloin uskaltaudun kuvaamaan omaani :)

Puapru - Ihana vauva pömppö. Mä niin odotan nähdä miltä mun vatsa viikon päästä näyttää. Mä vaan tunnen miten vauva tunkee alavatsaa ulos, jomotuksen ja paineen takia.

Mulla jomottaa mahaa myös jatkuvasti, ihan siitä hetkestä kun herään, sinne kun käyn nukkumaan. Pitkällään tuntuu vähiten mutta eihän sitä nyt voi koko päivää pötköttää...?

Mulla on tuntunu ihme jomotusta ihan tuolla alhaalla lantiossa saakka. Vähän samanlaista tunnetta kuin silloin, kun ekassa raskaudessa alkoi loppuvaiheessa kohtu laskemaan alaspäin... Toivottavasti se ei tarkota mitään sellasta, että ennenaikasta synnytystä kohti mentäis. Voi olla, että on vaan paikat löysemmässä kuin ekassa raskaudessa tai jotain. En kehtaa laittaa kuvaa, mutta mulla alko maha kasvaan jo joskus viikolla 2. Siis tosi iso on jo nyt. Työkaverilla on laskettu aika lokakuussa ja sillä on pienempi maha ku mulla! No se oottaakin ekaa lasta ja mulla on toinen tulossa.

Olisi kiva tietää miten vatsat voi kasvaa niin eri tavalla. Mulla on kohtu navan kohdalla (ensimmäistä odottaessa se oli navan korkeudella rv 24) ja mulla ei kyllä juuri ole vatsaa. Ei ole kukaan päällepäin huomannut mitään, ei edes meidän 8 v. Esikoinen, joka yleensä on niin tarkka :) Miten jollain, jolla kohtu on paljon alempana, voi olla isompi vatsa?
Mua on aina kiinnostanut tämä. Siis vaikka sf-mitta on sama, niin vatsan varsinainen koko voi olla todella eri.
Se kai on ruumiinrakenteellinen juttu tai jotain :)

Luulen, että toisilla kohtu kasvaa suoraan ylös, ja toisilla eteenpäin, riippuen onko kohtu ollut kallellaan eteen, taakse, sivulle, tai pystysuorassa.

Mulla kasvaa suoraan eteen, mutta myös yläreuna on kyllä jo navan kohdalla, jos olen oikein tunnustellut. Luulen, että mulla myös lievä notkoselkätaipumus vaikuttaa asiaan.

Takaisin