Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu mulla ei ollu kans pahoinvoinnista tietookaan mutta viiva on silti näkyvissä ja pitkä että eipä noita asioita vissiin voi yhdistää toisiinsa.

Wikipediasta piti oikein kurkata mistä se linea negra johtuu:
"Linea nigra is due to increased melanocyte-stimulating hormone made by the placenta, which also causes melasma and darkened nipples. Fair-skinned women show this phenomenon less often than women with darker pigmentation"

Istukkahormonit tosiaan aiheuttaa pahoinvoinninkin mutta eikai ne toisiinsa sinänsä liity. Mutta mulla on nännit tummunut tosi paljon eikä kuitenkaan näy mahassa mitään vaikka ne on samasta hormonista ton mukaan kiinni.

20 viikolle asti pahoinvointi, eikä lineanegraa näy. Nännit on kyllä laajentuneet ja tummuneet. Mun rinnat on ihan hirveät, semmoset savannilla asuvan afrikkalaisnaisen roikkuvat rinnat ja niillä on imetetty 10 omaa ja naapurinkin mukulat. Vähän vaan liioittelen! :wink
Oon ollut aina pieni rintainen, mutta nää 2 raskautta on kasvattanut rinnat A kupista D kuppiin. On siinäkin oma hommansa, hyväksyä tämmöset kropan muutokset.

Epäilen että vuodenaika ja auringon saanti vaikuttaa tohon linea vahvuuteen myös vähän, sehän on pigmenttiä se viiva.
Mulla oli esikoisesta tosi vahva, mun odotus alkoi keväällä ja olin koko kuuman kesän raskaana.
Mulla oli linea jäljellä vielä kun poika oli 2 v ;D
Nyt mulla on ollut puoli välistä asti paksu viiva häpykarvoituksen alla piilossa, eikä ole noussut yli navan kuten esikoisesta oli jo rv 22 yli navan..
Nyt tällä viikolla huomasin että viiva on vähän lähtenyt nousemaan ylös..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ei se tarkotakaa AINA, että jokaisen kohalla on oltava kaikkea jotta joku voi pitää paikkaansa. Meilläkin neuvolassa muistutettiin viime valmennuksessa (itselleni kylläkin päivän selvää), et se ei oo niin, että kaikilla oireet tulee samanlaisina tai tuleeko ollenkaan. Et joillakin tulee pahoinvoinnit ja linea negra jotka aiheutuu samasta hormoonista ja joillekin tulee vaan pelkkä linea negra ja joilleki pelkät voinnit tai ei kumpiakaa näistä. Ihminen on yksilöllinen ettei voi kumota kaikkea jos itellään ei oo.

Sama on muissakin oireissa, esimerkiksi liitoskipujen suhteen. Joillaki on hirmusesti ja joillai vähemmän ja joku ei tiiä koko kivuista mitään..

Niin. Mulla on jääny tissit jo esikoisesta tummuneiksi, ei pelkästään nännipiha vaan laajemmalti. Samoin lineanegra näkyy haaleana myös normitilassa, mut vain napaan asti.

Mun kahdella lapsella on myös lineanegrat. Mistä lie se sit johtuu?!

Raskaudesta toipuminen kokonaisuudessaan kestää 7 vuotta. Saas nähdä kauanko kestää 4stä raskaudesta 6 vuoden sisällä toipuminen.. Et häviääkö nuo raskaushormonien vaikutukset esim iholla jossain vaiheessa.

Toivottavasti ainakin toi mun mahan karvotus häviää, kun pikkunen on syntynyt. Mieskin totes et koht voin alkaa letittää noit karvoja.

Mahakarvoja ei jäätäis täälläkään kaipaamaan. Nyt toi turkki toimii toki hyvänä eristekerroksena mutta kesällä ei oo sillekään tarvetta :)

Mä meinaan. Yks kaveri on kameran takana ihan ammatikseen niin siltä luonnistuu hyvin toi kuvan ottaminen. Pari viikkoa vielä ja sit kuvaillaan :)

Ei viivaa, ei pahoinvointeja, ei arpia. Nännit on kyllä ihan kahvinruskeat ja laajentuneet.

Mulla on noussu linea negra muuten ihan rintalastaan asti tässä ihan parissa päivässä. Onneks se on kuitenkin niin hento että tuskin jää raskauden jälkeen häiritsemään. Mä niin kovasti toivoin ettei koko viivaa ois tullu ollenkaan...

Mutta unohtui mainita turkismaha. Maha meni ihan pörröiseksi jo paljon ennen rakenneultraa. Muualle ei onneksi ole tullut lisää karvaa, paitsi hiukset on ehkä aavistuksen tuuheammat.

Mullakin on alkanu näkyyn semmonen tosi haalee linea negra, niin et juur ja juur silmällä erottaa. Tosin masu on niin karvanen et ihme et niide läpi mitään näkyy :D

Olis kiva saada joku kunnollinen masukuva, mut tällä pärställä siitä tuskin kovin hienoo sais :D Kaveri ois kyl tosi hyvä kuvaamaan, otti meidän hääkuvatkin, mut edes hyvä kuvaaja saa tästä naamasta kunnon kuvaa :D

Takaisin