Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie inhoon ylipäätänsä, et mun mahaa kosketaan. Paitsi mies nyt on tietysti eriasia, mut kun käytiin miehen kotikaupungissa jouluna ja käytiin mummolla ni eikös se laittan käen mahan päälle ja meitsil tuli "WTF" mietekupla otsaan ja yritin hymyillä, mut mun hymy oli ku muumien möröllä. Mie olin, et ei juma... Niiin epämiellyttävää!

Eihän siinä mielestäni mitään, jos kysyisivät luvan halutessaan hiplailla mahaa, mutta EI.
Ilman lupaa, täysin yllättäen. Tuppaavat ihmiset unohtamaan sen toisen henk.koht ympyrän, kun tämä raskaana.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Onneks ei oo tullu vieraat silittelemään mahaa, se vasta oiskin... Mut outo juttu sinänsä tässä raskaudessa, en halua myöskään että kukaan tulee koskemaan, ei ees tutut. Mies tietenkin asia erikseen :) esikoista oottaessa melkein tyrkytin työkavereillekin, et kokeile kun se potkii! Ehkä eniten on nyppinyt yks kaveri, joka joka kerta hiplaa ja ihan alusta alkaen. Nähdään kuitenkin pari kertaa viikossa ja aina pitää yrittää :/

Mua ei haittaa jos perhe tai lähipiiri lääppii(vaikka silloinkin on suotavaa kysyä etukäteen niinku ovatkin tehneet), mut kun ja jos joku tuntematon tulee kysymättä(ja lupaa tuskin heruu) koskemaan niin tulee kyllä satikutia ja kovaan ääneen!

Töissä mummot taputtelee masua, mut en osaa pahastua siitä, kun toiset on niin hellyttävän innoissaan. Yks mummo oikein haikeena sanoi, miten ihanaa on nähdä pitkästä aikaa isomassunen ihminen. Hirveen paljon tulee jutusteltua mummojen kanssa synnytyksistä, raskauksista ja vauvoista ja mielelläni kuuntelen millasta se on joskus ollut. Tulee useimmiten tosi kiitolliseksi tätä nykylääketiedettä ja systeemejä kohtaan.

Muut ihmiset saa sitten kyllä kulmakarvat kohoamaan, ellei kyseessä ole mun lapset, mies, äitini, isäni tai anoppi.

No multa ei ees kysytty tai ees vihjastu, et mun käsi on kohta sun mahalla. Ja ihminen on iha ventovieras miulle, etten oo ku kolmesti nähny ko. tyypin 4 ja puolen aikana. Mut en haluais muutenkaa vaikka lupaki kysyttäis, mutten raaskisi kieltääkään.

Mun tuttavapiiri ilmeisesti tuntee mut sen verran hyvin, etteivät oo ilman lupia tulleet taputtelemaan. Vois tulla osumia... :wink Kolmatta odottaessa kävin yhessä kerhossa, jossa en ollu aiemmin käynyt ja siellä yksi puolituttu mamma hyökkäs puskista silittelemään ja ihmettelemään, että "onpa pinkee" (olin ihan viimesilläni...) Huomas kyllä varmasti mun kehon kielestä, että ei ollu toivottava toiminta. En osannu sanoa oikein mitään, jähmetyin vaan vieraan kopeloinnista :grin

Mua ei haittaa jos joku tuttu tulee silitteleen, mä sanon kyllä jos ei saa... Mut esikoisen kanssa kerran kaupassa maitohyllyllä tuli ihan täysin tuntematon eukko, laitto käden mun mahan päälle (olin jo ihan lopuilla) ja sano "voi että ku ihana maha sulla!" Mähän en tietenkään osaa olla kovin asiallinen tommosissa tilanteissa (ja sanoa esim. Voisitko olla koskematta, tjn), niin kiekaisin kovaan ääneen että "No hankippa akka oma!" Tais eukkoa hävettää yhtä paljo ku minua ja kanssa kauppalaiset siinä tuijottelivat.. Se oli eka ja vika kerta siinä raskaudessa ku tuntematon tulee hipelöihtehen. Mut toivon, ettei tässäkään tule, ihan vaan siks, ku yleensä sit käy just näin ja sit aiheutan taas yleistä paheksuntaa =)

Mist ihmeest tollanenkin tapa ees tulee että pitää päästä käpälöimaan toisten mahoja? Vaikka siel oliskin lapsi alla niin mitä ihmettä siitä hiplaamisesta saa irti?

En mä nyt siitä kuole jos joku mahaa pitelisi mutta en kyllä erityisesti tilanteesta olisi mielissänikään. Ja jukoliste sitten kun toi ulkona niin vieraat ihmiset saa pitää siit näppinsä irti. Ainakin silloin kun itse olin pieni niin muistan että vähän väliä jossain kauppareissulla joku kääkkä tuli taputtelemaan ja se oli musta välillä jopa pelottavaa. Toivottavasti toi on vähentynyt 30 vuodessa...

Ku mäkin olin semmonen vajaa vuoden ikänen ni kaikki tuntemattomat mummelit oli tullut hipelöimään mua esmes kaupassa ku äiti oli kääntänyt selän pois mun vaunuilta. No äiti sit hommas semmosen hakaneulalla kiinnitettävän sydämen mis luki: "Älä koske minuun!". Se kun oli mun vaunuihin kiinnitetty ni mummelitkin pysy kaukana. Onneks tämä sydän on vielä tallella niin siirtyypi sitten Papun vaunuihin. :)

Mulla on kaveri, joka ei osaa olla taputtelematta. Sanoin sille, että saa toki koskea jos mäkin voin sitten vastaavasti puristaa tissiä ja persettä. Pari kertaa oon jo päässyt kopeloimaan... No joo, se on tarpeeksi hyvä ystävä että moinen ei haittaa.

Oon sittemmin kertonut tästä tissipersesopimuksesta puolitutuille, jotka lähestyvät masua silittelyaikeissa tai ovat ehtineet omin lupineen jo vähän lääppäistä. Se toimii tosi hyvin: ajatus siitä, että minä puristaisin heitä tissistä, on näille vähän vieraammille tyypeille niin kiusaannuttava, että perääntyvät heti.

Mun maha on venymisestä ja vauvan diskoilusta yhä välillä tosi arka. Se on varmasti tarkoituksenmukaista: oon oppinut varomaan törmäilyä, koska se sattuu. Mutta just arkuuden ja siihen liittyvän vaistomaisen suojelureaktion takia luvaton koskettelu tuntuu erityisen inhalta.

Huoh. Koulukaveri sano et ompas sulla jo söpö vauvamaha. Sit kysyi et mones viikko meneillää ja sanoin et 24, vastaus oli mukava " oho, kylläpäs näkyy jo hyvin ja on iso". Oo nyt tohon sit et joo, no niin on sori vaan.
Tonnikeiju kuittaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Voisin myös lisätä oman masukuvani, nyt menossa rv 23 :) Esikoinen on kyseessä, poikaa on luvattu ja hänellä on painoa jo reilu 500g :) Piti tehdä hieno sydän tuon valokuvan päälle tuolla taustalla kun näkyi niin selkeästi. :D

DSC00180ddd.jpg

Ihmeellistä mite pieniä massuja joillaki! Siis en pääse yli enkä ympäri, mut on se vaan nii jännää.. :rolleyes::p

Itselläni ku ois ollu kans yhtä pien masu, niin oisin välttyny tolta tosi rumalta L-koon talvitakilta! Pari aivan ihanaa takkia oottaa ens talvee ja yks iha käyttämätön unelma <3 Ens talven ollaanki tyylimamoja! Tyylimama aikaa ootellessa :P

Mä näytin samalta ku Jatta joskus viikolla 6. Taikka tosiasissa en noin hoikka ollu sillonkaan.. On se vaan niin hassua miten erikokoisia masut voi olla. Tosta mä tajuan vaan, et on mulla kyllä laardia aika iso osa mun masusta(en oo muuten ottanu viel itestäni masukuvaa, kun älypuhelin(ja kamerakin muuten) on rikki enkä oo saanu aikaseks koko raskauden aikana vietyy sitä huoltoon...)

Mie olin tuota luokkaa, kun aloin oottamaan. Oisko miun maha näyttän tolta kasiviikon paikkeilla? Jotaki sinne päi :)

Takaisin